Tf 727 vaihde ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jat, 31.8.2010.

  1. jat

    jat 1st gear

    Eli pitkään seisonut, minulle ennestään tuntematon, laatikko olisi tarkoitus ottaa ajoon. Öljyt ja suodatin vaihdettu, öljyt ok. Mutta vaihteet toimii muuten täysin paitsi pakko 2 ja D, noilla vaihteilla yrittää vähän liikkeelle.

    Näitä laatikoita en ole ennen purkanut enkä perehtynyt sielunelämään, niin kysynkin, onko otettava laatikko auki vai voiko esim. pantojen säätö auttaa? Mihin vaihteisiin etupanta vaikuttaa ja mihin takapanta? Ja voiko mitään muuta koittaa säätää näin paikallaan?

    Vai onko ko. vaihteiden pakat vain mennyttä...
     
  2. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Anteeksi maalaisuuteni mutta ei menny jakeluun mitä tarkoitit :odroll: .
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mä mietin ihan samaa. Eli 1 ja R toimii, muut ei?
     
  5. jat

    jat 1st gear

    1 ja R toimii.
    2 ja D ei toimi. -> kaasua painaessa auto nytkähtää vähän eteenpäin, ei liiku enempää, eikä auta vaikka kaasua lisää.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siis jos lukko ykkösellä liikkuu mutta 2 ja 3 asennossa ei niin persiin vapaakytkin on sökö. Koita ottaa kunnolla vauhtia lukkoykkösellä ja sitten keppi D asentoon niin pelaako kakkonen ja kolmonen.
     
  7. jat

    jat 1st gear

    Joo, noin tuo laatikko pelaa kuten Mudracer neuvoi. Eli 2 ja 3 pelaa, kun vauhtia ottaa ykkösellä ja vaihtaa d:lle.
    Niin ilmeisesti vapaakytkin rikki???
    Onnistuuko tuo vaihtaa laatikon häntä irrottamalla, vai pitääkö/kannattaako koko laatikko avata? Mahdollisesti ylimäärästä mujua irronnut vapaakytkimestä??
     
  8. Mopar

    Mopar Gearhead

    Kyllä se täytyy purkaa koko höskä, vapaa kytkin on siellä kuoren takaosassa vihon viimeisenä.
     
  9. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Huonolla tuurilla myös koko lootan kuori on saanut vaurioita....pystyisköhän muuten sellaisen vielä korjaamaan jos se booritettu kolo on hajonnut murusiksi. Laittais pultattavan vaparin, eikai se tarvi sitä alumiini runkoa silloin enää???
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Joo pultattavalla vapaakytkimellä sen voi vielä korjata jos boorit on muusina.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tai sitten muutat koneiston manuaalitoimiseksi ja ajat sillä seuraavat 10v silleen ja kun ei enää jaksa keppiä heiluttaa niin korjaat sen älyvapaa kytkimen :rotfl: .
     
  12. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ai manuaali koneistolla voi jättää koko kiekon pois rullineen? :eek:
     

Kerro tästä muillekin!