Paskimmat autot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Iso Allu, 3.9.2010.

  1. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

    Ehdottomasti paskin omistamani oli C10 pickup 6.2-700 tekniikalla. Runko ruostu katki, koneesta varisi kaikki apulaitteet irti kun lohko tehty maksalaatikosta mihin pultteja ei voinut kiristää normi momenttiin. Sähköt täys putkimiehen viritelmiä, eli mikään ei oikein toiminut. Toosan turbiini loppu ja lukko hukku. Syöttöpumppu toki murusti tiivisteet sisuksiinsa. Ihan uskomatonta tuubaa.
     
  2. scrode

    scrode 1st gear

    Mun paskin auto on ollu Volvo 244, sen jälkeen kun latasin sen katon kautta ympäri, ja kylki edellä puhelinpylvääseen. Yhtään ehjää peltiosaa ei jääny :)
    No joo, ehkä oikeesti satakaksseiska Fiiatti, kaasari jääty kesälläkin tämän tästä, mukavahan se oli työmatkalla tupakkitaukoja pidellä.
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ford Fiesta 1976. Tehtiin kansiremppaa mutta silti ne vedet katosi jonnekin, ei vuotanut ulos. Vaihdevivusto oli hiukan epämääräinen mutta niinpä tuo on isukin "cosworth" expressissäkin vaikka on 15 vuotta tuoreempi.
    Takapyörän laakeri hirtti kiinni kesken ajon. Bensaa vei kuten isommatkin autot (1.1 vai 1.0?).
     
  4. electra1

    electra1 Gearhead

    Opel kadett 1.8 GT vm 88. Ostin muka pieniruokaseksi käyttöpeliksi, mutta remonttia sai olla käytännössä tekemässä koko ajan, ja sulakkeita vaihtamassa. Auto oli tuolloin vielä varsin uusi...Vein sen sitten liikkeeseen takasin ja otin sieltä carina ta14 77;n. Oi sitä huoletonta autoilua :poff: Rupes jo vituttaan kun näki samanlaisen ooppelin tulevan vastaan.

    Opel senator B korinen ei ollu kyllä sen parempi...Ooppeleista pysynykkin sittemmin erossa, mutta laatu kuulemma laskenu :rotfl:
     
  5. kuutio

    kuutio Gearhead

    mulla pelas kaikki takaveto-obeliksit hyvin.. etuvetoset ei sitte enää...
    piti useempi yksilö kokeilla ennenku uskoin
    samoin mastat 929.323 ja b2200 paku opettivat karuja totuuksia ankeasta autoilusta...kaikkien kanssa tienposkessa
    200-sarjan volvot, hoojii-tojot ja vanhanliiton aikaset riekelimersut olleet parhaita käyttiksiä
     
  6. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Autonromu ei jättänyt minua koskaan tielle, MINÄ jätin se monesti.. :poff:

    Vitsivä... :oops:
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Tietenkin vertaat että hiasesi on sitten aivan huippu :poff:
    Ettei vaan C10 ollut loppuun ajettu paska ja huonosti ruostesuojattu ?
     
  8. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Paskin auto

    Paskin mulla ollut auto on ollu b mallin vm94 omega mv6 3.0v6 jonka omistin alle puoli vuotta jonka aika tehtiin seuraavia pikku remontteja:

    Vaihdelaatikko piti vaihtaa kun edellisestä hävisi kakkosvaihde.(manuaali)

    Vetoakseli petti kun tein moottorijarrutuksen peilijäällä :D noin 40kmh ykkönen päälle jä kytkin ylös niin siihen jäi.

    Bensapumppu tankin sisään kun oli kiva aina kolmenkymmenen asteen pakkasella keskellä yötä jossain jeerassa potkia tankkia virrat päällä että pumppu lähtis pyörimään.

    Joku juntti oli ajanut öljypohjan kasaan ihan imuputken iholle joten pakkasella öljynpaine valo ei halunnu sammua ennen kun öljy notkistui, piti käyttää öljypohja pois ja oikoa.(sinänsä ei riipu muuten auton paskuudesta mutta ihan idiootti paikalla noissa toi öölipohja)

    Piti tukki egr venttiili moottorin röpöttämisen vuoksi. (kaksi kertaa kun eka kerralla ei pitänyt kun reilun 2kk.)

    Piti vaihtaa venttiilikopan tiivisteet. ja uudet tiivisteet piti ehkä viikon kun kopat oli vääntyny lämmön vaikutuksesta. (tyyppivika) Tulppakaivot kun tyhjensi öljystä tuhannen kilometrin välein niin ei pätkinyt niin paljon. Öljyn hapristamat tulpanjohdot ois maksanu 280e :D ja ei saanu muuta kun alkuperäis osana :)

    Kaikki valot hävisi kun yks rele oli kärähtäny.

    Takapyörän laakerit piti vaihtaa.

    Katsastukseen alatukivarret,apusimpukka,jarruremppaa...

    Kuskin ovenkahva jäi käteen pakkasella samoin kun sähköjakkaran säätönappi.

    +jotain muuta pikku remppaa mitä ei nyt tule mieleen....
    Tulipas romaani tästä viestä mutta auto oli kyllä niin PASKA ettei tätä vuodatusta voi ihan pariin riviin tiivistää... :wc:
     
  9. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    ihan sama mikä gm tuote niin aina pääsee rassaamaan.mutta jotenki tuntee enemmän ton jenkki gm tuotteen jatkuva rassailu harrastukselta :rotfl:
     
  10. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    ööppeli

    Ei oo jäänyt gm kammoa ooppelista kun kaikki jenkit ollu gm tuotoksia ennen ooppelia ja sen jälkeen :) tuosta listasta jäi pois ainakin se että ruostetta oli joka ikisen listan alla, keskulukko ei aukaissut takaovia kovalla pakkasella, polttoainelinjan lähdöt tankilta ruostui puhki. Oli mulla yks vectrakin pari viikkoa väliaikais kulkineena ja sitä vaivasi joku mystinen vika että välillä saattoi hyytyä tienposkeen ja mitään vikaa ei löytynyt mutta tunnin parin päästä pelasi taas kun antoi levätä :D oli siinä kyllä muitakin vikoja mutta ei niitä jaksa etes muistella kun rupee liikaa masentaa :D Jospa nuo ooppelit on jo nähty...
     
  11. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    '90 Thunderbird. Aivan paska. Eka ja vika Ford muutenkin. Vei 20 e edestä bensaa muutaman kilometrin matkalla... vetelä alusta, kaikki klaksui, loppu kaikkinensa, mutta enpä tuollaisesta koslasta usko että missään muodossa kovin hyvä voi olla. Hyi.
     
  12. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    mutta eihän sulla oo ollu ku yks fordi mulla sentään on ollu kuus jeesuksen vanhaa taunusta ja yks vieläki,et sää tolla voi vielä tietää mitä on fordin omistaminen :rotfl:
     
  13. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    Eka auto, Honda Civic -83 (lasiperää vanhempi malli) läjä ruostu nopeemmin ku kerkes hitsaamaan. ajettavuudeltaan muuten kohtalainen.
     
  14. ohc205

    ohc205 1st gear

    -94 ford escort express 1,4 ykspisteruisku.

    Sulakerasia putos aina kytkinjalan päälle
    Auto lämpes vasta 40km ajamisen jälkeen ja sitten yleensä sammu, täysin sattumanvarasesti.
    Bensaa meni 14l/100km
    vaihteisto vonku
    lämppärin puhallin meni jumiin
    Startti meni (lucas :mad: )
    Helma irtos lattiasta, kun yritti tunkilla nostaa.

    Mutta ehkä kaikista v-mäisintä tosiaan oli se että jätti tielle ihan sattuman varasesti joka päivä, eikä vikaa koskaa löytyny -> myin afrikkaan.
     
  15. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    siul on ollu sit yhtä lukuun ottamatta kaikki jeesuksen entiset taunukset, niitä oli kaikkiaan kahdeksan. :eek:

    keräilijä?
     
  16. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    elä perkule kyllä mulle riittää ihan noi seittemän jeesuksen opetus lasta saat ite opetella loput vaikka siitä kaheksasta :rotfl:
     
  17. mie

    mie Gearhead

    Kyllä tuohon paskimpaan täytyy sanoa Saab 900GLE -82 harrastelijan jäljiltä. Toisena autona oli normaali kaasarikoneinen, joka toimi kuin kello, tuossa ruiskupaskassa ei oikeastaan muu toiminut kuin kello ja ohjaustehostin. Kulutus jotain järjetöntä, muuten siisti auto, oli kattoluukut ja keskuslukot. Talvirenkaiden vaihdossa meni tunkki helmasta läpi muuten siististä korista, silloin sai GLE Koenigsegg lähteä.
     
  18. chevy76

    chevy76 1st gear

    Näitä juttuja kun lukee, niin tulee mieleen, että moni näistä autoista on ollut varmaan huonolla huollolla..Kyllähän moottori kun moottori toimii jos se on huollettu ja kunnossa. Joissakin moottoreissa, lähinnä saksalaisissa, Audi, Mersu ja Ford on tuo Nokka-akselin kulumisongelma useassa moottorissa..Tätä pitäisin tyyppivikana..
    Mulla oli aikoinaan 126 Fiiatti, mutta ei tuo jättäny ikinä tielle ja sillä tehtiin lomareissuja käytiin jopa ilosaarirokissa auto täynnä jengiä. ;) Takapyörän laakeri siitä meni, mutta eikös tuokin ole kuluva osa.
    127 Fiatista meni kytkin levy kolme kertaa 3kuukauden sisään. Hajosi koko levy jostain syystä. Myin kytkin vikaisena eteenpäin. Muuten ei vikaa.
    Mazda 4D Safir -75 taas oli ostohetkellä hieman mätä, mutta hitsaamalla siitä selvittiin. Mystinen vika oli se, että kansipahvi paloi 2L bensakoneesta 10tkm välein..Alkoi mennä jo rutiinilla nuo vaihdot.
    Taunuksia oli 4kpl ja niissä nuo kumipuslat on ihan luku sinänsä..Tyyppiviaksi lukisin tämänkin, mutta oli ne silti mukavia ajaa..Tai sitten aika kultaa muistot. OHC koneen tyyppivikana oli se, että kun sadesäällä ajoit isoon lammikkoon, niin kone hyytyi. Syynä vesi joka meni virranjakajaan. Kuivaamalla jakajan matka jatkui.
    Japsit on toiminu suht hyvin, paitsi että mätävikaahan niissä tuntuu olevan, mutta kun tämä on tiedossa jo ostohetkellä, niin ei tule yllätyksenä ;) Koneethan niissä pelaa melko hyvin. Ajo-ominaisuudet ja mukavuus taas on luku sinänsä :rotfl:
    Eka Chevy vanissa 350 + 350 G30 ei ollut kuin muuta vikaa, kuin erikoisen suuri polttoaineen kulutus ;)
    Chevy vani G20 alustalla, mutta G30 rungolla jätti tielle taka-akselin petettyä. 350 + Th700.
    Chevy vani 6,2dsl jätti tielle, kun vesipumppu leikkasi kiinni. Syynä oli kiinni leikannut visko joka täristi sen hajalle. Oma moka, kun en tajunnu aiemmin tarkistaaa. Samainen vani jäi melkein tielle, kun TH700 rupesi luistamaan. Korjaamolle sai vielä ajettua. Sähkövikoja oli tässäkin, mutta käytetyssa autossa oli niin paljon omia viritelmiä, että voidaanka tämä lukea auton viaksi?
    Ensimmainen GM Astrosta meni kone ja laatikko miltei samanaikaisesti. Hinattiin Vaalimaalta LPR tuollainen 70km.. ;) Tilalle 350 kasi ja Rempattu TH700. Tästä autosta menikin tuo laatikko useamman kerran ja perä kerran, mutta hauskuudesta saa maksaa. Paloihan sillä palstakin. keskuslukituksen kanssa oli ongelmia sekä takaovien lukituksen, mutta nämä ei kai tule yllätyksenä.Tyyppivika?? Muuten sähköt toimi kyllä.
    Yksi Opel on myös ollut alla, mutta ei se tielle jättäny. Bensatankki( ruosteessa), pumpun rele, sytkäosat johtoineen joita muuten ei olisi tarvnnut vaihtaa, kun vika oli tulpan johdoissa, mutta eipä ne paljoa maksaneet. ;)
    Mersun 124 2L bensa farkku ja tähän kuuluisa nokka-akselin vaihto. Sähköissäkin oli vikaa ja lämppärin säädöissä, mutta ei se tielle jättäny.

    Tällä hetkellä alla Chevrolet Astro 305 + TH700. Vikaa keskuslukitus, takaovien lukot, liukuoven sisäkahva ja ulkonäössä sanomista, mutta onko se vika? ;)
    Citroen Zx -95. Oikea etuvalo sojottaa taivaalle. Vasen takaovi ei aukea sisältä. Eikä oikea takaikkuna aukea. Keskuslukituksen kauko-ohjain aukaisee ovet, kun sitä komentaa, että TOIMI!! ;) Välillä pientä kolinaa tulee takaa ja siellä on kai ne kuuluisat taka-akselin kumit menossa. Eipä nuo paljoa maksa ja kuulemma helppo vaihtaa..Kohta leimalle ni kattoo sit tuomion ;)
     
  19. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    kumpikohan on huonompi, Peugeot 205 vai A-mallin cdi automaatti Mersu. Molemmat täysiä paskoja!

    Pösön taka-akseli kalisi uudella asfaltillakin, rattiputken nivelet jumitti ohjausta kanttiseksi, vaihdevivusto sotkeentui itseensä nalkkiin, bensaa söi 12 litraa sadalle vaikka oli pieni 1,4 kone. Kattoluukkua ei voinu pitää auki ajossa koska tuuli alkoi papattamaan niin että korviin otti. Etupenkki katkesi niin että piti selkänojaa hitsata. Olihan se surkea paska.

    A-mersu pysähtyi vapaalle milloin sattuu. Sammutakäynnistäuudelleen ja matka saattoi jatkua. Joskus piti 10 kertaa toistaa temppu niin liikkui taas. Turbon paineenohjaus, ilmamassamittari, imusarja yms aiheuttivat joka päivä moottorille häiriötilan ja yhdessä vaihteiston häiriöiden kanssa todella ikävä laite. 8 kertaa kävi häiriöiden kanssa korjaamolla. 4 kertaa piti yrittää leimalla ennenku kelpasi. Pakoputki, takaiskarit, takajarrut, mittarivalot ja sähköikkuna hajosi. Kaikki alle vuodessa. Ja olihan huono ajettava! Lopulta laatikko hajos kokonaan, korjaus veholla olis maksanu 5000e, möin koko romun 2000e pois. Siitä ei meinannu edes eroon päästä ku ostaja ei rekisteröinyt sitä nimiinsä. Sen jälkeen se on myyty jo neljästi eikä vieläkään toimi.

    Ei koskaan enää Peugeotia eikä Mersua.
     
  20. rane58

    rane58 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!