auton osto ruotsista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mickey, 27.8.2010.

  1. mickey

    mickey Gearhead

    mites tuolta ruattin puolelta ostettujen autojen kustannukset. Auton hinta siellä, + mites autovero?, tullit ja alvit ja lellit?
    Kuinkas paljon noi autot maksaa euroissa suomeen tuotuna "noin", jos esim. 200t kruunua maksaa siellä. Meneekö 20t € paljon pieleen?
    Auto olis varmaan vm. 1969.
     
  2. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Ruåtti on Eu maa, joten ei mee alvia tai tulleja. Autovero on noin vanhassa luokka satoja eeroja.
     
  3. sixkasix

    sixkasix Gearhead

  4. mickey

    mickey Gearhead

    Onko ruotsin autoissa kaikki samat valo ym. muut asetukset kuin suomessa. mites jos alkuperäistä tekniikkaa on jo vaihdeltu toiseen, prosentit ym?
     
  5. mickey

    mickey Gearhead

    Luotettavia auton tuojia ruotsista??
     
  6. 660

    660 1st gear

    mites leimassa olevan auton tuonti? saako tullista siirtolaput että pääsee jatkaan matkaa?
     
  7. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Jos on leima ja liikennevakuutus kunnossa, niin pääsee.
    Ruotsalainen liikennevakuutus on voimassa viisi arkipäivää omistajanvaihdoksesta. Tuo vakuutusasia kannatta kyllä hoitaa kuntoon, vaikkei tulli sitä vaadikkaan. Voipi tulla yllätyksiä, jos jotain sattuu, ja joutuu ruåttalaisen vakuutusyhtiön kanssa taistelemaan
     
  8. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Mä hain kesällä ruåttista -58 plymouthin. Vaniin kärry perään ja naantalista finnlinesin homolossilla kapelzääriin. Auto oli liikkeessä myynnis ja ne kelpuutti eurotkin, joten fyrkkia ei tarvinnu vaihtaa. Siellä päässä todettiin rotisko aika paskaläjäksi, joten tietysti se ajettiin kärryyn kotiinviemiseksi. Sieläpäässä kannattaa dieselauto tankata sitten heti kun näkee aseman, koska meitin reitillä ei ollut liiemmälti huoltsikoita ja meinas olla hätä kädessä kun ajeltiin yhdistelmällä takasin homolossille :) Suomen päässä ajoin yhdistelmän suoraan tulliin jossa täytin käyttöönottoilmotuksen ja sen toisen lapun jolla lähtee verotus alkuun. Alveja ja tullejahan ei mee koska svedutkin on EU:ssa, niinku joku tossa sanokin. Sitten paikalliselt konttorilta punakilvet ja illalla oltiin paanalla. Ne pystyy konttorilta tekemään autoon liikennevakuutuksen runkonumerolla, koska identiteettiä ei vielä suomessa ole. Veropäätös tuli paris kuukaudes ja oli kauheet 33€. Nyt tarvis toi läjä leimata mutkun joku perkele innostu polttamaan sillä kumia, ja tietäähän sen mitä siinä käy kun lukottoman perän kanssa sudittelee. Ei pyöri takarenkas enää :D
    Muuten kaikki meni ok mut toi vani+kärry oli reilu 12m pitkä niin oli melko kallista toi ylimeno. Summia en muista mutta satasia meni. Ja olihan se kertakaikkisen hieno reisu! Kaverin kanssa reisattiin eikä meitist kumpikaan puhunu ruottia mut ei haitannu ku ei sielkää kukaa puhunu suomea. Kannattaa hakee itte jos on mahollisuus, matkailu avartaa!
     
  9. jani10106

    jani10106 1st gear

    minkä hintasta kalusto on suomeen verrattuna?
    mitäs hyviä sivuja niillä on mistä löytyy tuotetta?
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Täältä löytyy aika mukavasti linkkejä.
     

Kerro tästä muillekin!