Elämäni ensimmäinen autokyyti.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja M-ajuri, 16.9.2010.

  1. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Vaikka en taustoja tiedäkään, eikä minun tarvitsekaan tietää, niin älä vähättele äidin olemassaoloa. Mulla jäi juttu mutsin kanssa kesken äkillisesti vuonna 2005. Ja sama homma faijan kanssa vuosi sitten.
    Nyt on todellakin orpo olo.':cry:'
    Sorry, vähän tämä offtopic...
     
  2. BigBlock-V8

    BigBlock-V8 3rd gear

    Kättäriltä 1960 Chrysler Windsorilla kulki tämä poika ensimmäisen matkansa. Kyseiseltä matkalta:

    [​IMG]

    Noh kiitos tästä trauman aiheutuksesta isäukolle. Nyt harrastepelinä toimii saman vuoden ja saman valmistajan äveriäämpi malli.
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo, tiedän. Mulla oli sama homma faijan kans, myös vuonna 2005... Jatketaan ot:tä nyt sen verran, et mun mutsi on henkisesti sairas. Ja siis niinku ihan tosi kujalla. Jumala on mutsin poikaystävä, kuulee ääniä päässään jne. Mä luovutin mutsin suhteen lopullisesti noin vajaa vuosi sitte. Oon satunnaisesti pikku hetken jutellu mutsin kans silloin tällöin, mut yleensä se loppuu aika äkkiä mun toimesta ku mutsi rupee suoltaa omiaan... :cry:

    Oon kohtapuoleen lähdös tuonne vanda cruisingiin, mut jos sä (tai miksei muutkin) haluat jutella aiheesta tai vaikka aiheen vierestäkin, niin yv tavoittaa. Ni ei tartte "pilata" tätä topikkia.

    Sorry, jatkakaa. :oops:
     
  4. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    OK, hyvä topicci jatkukoot alkuperäisessä aiheessaan!!
     
  5. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Samoin olen minäkin kuulemma isän -64 Triumphin kyydissä matkustanut Kätilöopistolta Munkkivuoreen vuonna -66.

    Tämän palstan kirjoittajissa ei varmaan ole monta joka oikeasti muistaa ekan autokyytinsä. Yksi iäkkäämpi tuttava on lapsuutensa viettänyt maaseudulla sota-aikana eikä siten ole autokyydistä päässyt nauttimaan ennenkuin kouluikäisenä noin vuonna -48. Silloin hän oli päässyt sellaisen nokattoman Ford (Fordson) Thames -kuormurin kyytiin, nehän olivat ihan ensimmäisten uusien autojen joukossa mitä maahan tuotiin sodan jälkeen. Hän on kertonut että edelleen vuosien jälkeen, elämäntyönsä autoalalla tehneenä, hän muistaa sen hämmästyttävän tunteen kun "tie tuli vastaan" kun sitä Thamesin tuulilasin läpi katseli.
     
  6. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

     
  7. SamiL

    SamiL Gearhead

    Minullakin pitäisi olla paljonkin muistoja sellaisen Fordson Thamesin kyydissä matkustamisesta joskus 3-vuotiaana, kun isäukko vei useamman kerran traktoriaan semmoisella sedän omakotitalon työmaalle Espoon Mankkaalle. Olen kuitenkin tainnut nukkua aina koko matkan, mikä lieneekin parempi Tempsin hytin ominaisuuksia ajatellen :rotfl:
    Ainoa mielikuva on, että näin matkalla jossain Helsingin ratapihalla takaperin liikkuvan höyryveturin :D
     
  8. Emblem

    Emblem 1st gear

    Samoin täällä, 1962 17m Super ja kyytiläinen vuosimallia 1973.
     
  9. Quest

    Quest Gearhead

    Isolla kissalla, sen jälkeen ranskalaisista nautittu vain suun kautta.
    (Sitikka vaihtui pian sen jälkeen LuuPääksi)
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    varhaisin muistikuva on proto sisusta tai 608 mersusta. sit isäukon just ostamaa kätkäläisvarree muistan parvekkeelta treen pinninkadulla v72 ihailleeni (vespa68 milloin te asuitte siinä talossa?). se vaihteli tuolloin autoo aika taajaan. :odroll:
     
  11. rötvä

    rötvä 1st gear

    Peugeot 404 hoiti menopaluun KYKSille. Ensimmäiset muistikuvat autoilusta on oransseista teddyverhoiluista -73 v6 taunuksessa :)
     
  12. manha

    manha Gearhead

    Korjaus aikaisempaan,kotia tulo olikin sujunut Octavia Superin takasilla...
     

Kerro tästä muillekin!