305 + Eaton M112 blower?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 57Sierra, 17.9.2010.

  1. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Ostin hiljattain dually pickupin käyttöautoksi. No, se on työn alla eikä siitä ole hetkeen käyttöön :rotfl: ...Joten huomenna menen hakemaan todella halvan (1900,- eur) 1989 Pontiac Firebirdin jolla ajettu vain 85k km (1. omistaja ja täysi huoltokirja). Auto on kuin uusi ja oikeastaan ainoa joka siinä tökkii on tuo kone... Niin ja tietysti että se on GM :wc:

    Onko kokemuksia/järkeä rakentaa bloweri päälle? Eaton M112 kompura nimittäin minulla on jo ollut vuosia (uusi) ja sille ei ole ollut käyttöä. Mahtaako jostain saada melko valmiita palikoilla joilla koneen voisi vain kasata kokoon vai meneekö tämä extreme-koneistushommiksi? Puristuksia joutuu varmaan joka tapauksessa vähentämään? Hirveästi aikaa ei tälle enää olisi... Vähän netistä selailin juttuja, mutta aika vähissä ovat nuo 305:sen projektit?

    Juu tiedän että seuraavana repeää laatikko ja perä, mutta sehän on vain normaalia luonnon kiertokulkua :poff:
     
  2. jevman

    jevman 1st gear

    näin ihan lonkalta vois heittää että eikös noissa tuonikäisissä ole nuo puristukset aikas alhaalla jo alunperin ?
    ainoastaan mäntien kestävyys muuten hieman huolestuttaa
    tietty kaikki on siitä kiinni kuin paljon meinaat ahtoja viskata

    onkos tuo eaton sopivan kokoinen 305:sen päälle ? niin että riittääkö tilavuus ?

    imusarjan / välilaipan joudut vissiin tekeen kun ei suoraan imaria eatonille taida saada

    ja sitten mites polttoaineen syöttö ?
    tuossa taitaa olla jonkinlainen ruisku jo alunperin , mutta ahdinkone tarvii soppaa lisää , joten taitaa jäädä pieneksi
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mahtaakos nimimerkki astro350 tai 350astro olla vielä linjoilla? Sillä on vinkkiä miten 112eaton istahtaa sbc:n päälle!
    Sen mitä ite siitä muistan on tossa.
    Ihan ekaks 2piste pruutta pitää päivittää 8piste versioksi. Sitten imari jyrsimeen jotta saa yläosan samaan linjaan lohkon kanssa.
    Tossa pikkasen kuvaa millaiselta se tulee näyttämään jollet tee koko imaria ite.
    [​IMG]
    Sitten vaan pulttaat ahtimen sopivilla sovitteilla koneeseen kiinni ja menoksi :odroll: .
    Ite laserleikkautin noita palikoita yhdessä puulaakissa.
     
  4. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Kiitos vastauksista 8), Eaton M112 on kuin nenäpäähän tämän kokoiseen koneeseen tilavuutensa perusteella (lisätietoja: http://www.harrop.com.au/root_folder/su ... -m112.html ). Luin muualta että kuulemma Eatonin laakerit eivät kestä polttoaineseoksen läpivetämistä, mutta toisaalta noinhan ei tarvitse tehdä jos on 8-piste ruisku. Olisiko joku Megasquirt hyvä vaihtoehto ruiskuksi? Budjetilla edettäisiin...

    Osien leikkauttaminen laserilla ei ole ongelma, omakin laseri löytyy mutta ei ole vielä asennettu oikeaan paikkaan (uuteen halliin).

    Edellisen viestin kuvassa tuo setuppi näyttää aika hillittömän korkealta :eek:

    Eihän tuo vaikuta tähän mennessä ihan mahdottomalta projektilta..! En ole vielä uskaltanut arvioida tulevia teholukemia, mutta kun pääsisi edes vaikka jonnekin 350hp tuntumaan niin liikkuisi huomattavasti paremmin kuin nykyisellään.

    Onko loppujen lopuksi asennuksessa 305cid ja 350cid koneisiin juurikaan eroa? 350 koneista enemmän kokemusta, tämä pikkuveli on jäänyt aiemmin kokematta.

    Ilman muuta häiritä saa kuvilla ja ideoilla! Tänks!

    Ohessa kuva tuosta omasta Eatonista, ei ollut aikanaan kallis. Voi olla että pitäisi olla vähän lyhyempi "nokkainen"... Tuohon löytyy mukaan myös vesi-välijäähdyttimet (joita tuskin asennan), paketti on alunpitäen tarkoitettu johonkin Jaguarin ja isoimman Range Roverin nokalle.
    [​IMG]
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Asennuksessa ei ole mitään eroa, koneet kun on porausta lukuunottamatta samanlaisia.

    Megasquirt, monipisteruutta ja ehdottomasti välijäähdytin jos kerran sellainen on.
     
  6. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Kiitti, ne välijäähdyttimet ovat hieman erilaiset kuin kuvittelisi - täytyy pistää niistä kuvaa tulemaan. Ne pultataan kiinni ahtimeen. Voi olla että sopivat tähän asennukseen tai sitten ei, ainakin niillä muistaakseni sai jotain 60% lämpöjä laskettua jos ei nyt muisti petä.
     
  7. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Imuilman lämpötilan laskeminen on niin kova juttu, että se pitäis olla prioriteettilistan huipulla kun puhutaan mekaanisesta ahtamisesta.
     
  8. sbf

    sbf Gearhead

    Eatonissa on roottoreiden takalaakerit kestovoideltuja neulalaakereita ja ilmeisimmin läpivirtaava bentsiini-ilma seos liuottaa rasvat pidemmän päälle pois.Tai ainakin näin sen järkeilin kun oman ahtimen sisuskaluihin tutustuin.Että tämän takia polttoaineen syöttö pitäisi tapahtua ahtimen jälkeen.
     
  9. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    onko noihin olemassa sellaisia laakereita jotka kestäisi tuota bensaa,kun itsellä ollut mielessä jos tekisi kaasarilla toimivan version eatonista
     
  10. Razorass

    Razorass 1st gear

    Duunikaverilla oli vuosi-pari sitten astrossa 350 jossa tuollainen svt eatoni, varmaan mutakisaajan kanssa puhutaan samasta miehestä kun tuskin siellä naantalin suunnalla kahta ahdettua astroa oli..

    oli muistaakseni edelin 8-pist aftermarket ruisku ja kertova bensanpaineen säädin. Aika paljon tuskaa siinäkin meinasi olla säätöjen suhteen.. Jos jälkiahtamista haaveilee niin kannattaa kyllä suosiolla varautua ostamaan kunnollinen moottorinohjaus jos sillä vehkeellä oikeasti aikoo tehdä muutakin kuin ruuvata.

    Ei sen puoleen kyllä se kyseinen astro näytti takavaloja aika monelle "muskeliautolle" .. joskus jopa kärry perässä.
     
  11. B 50

    B 50 Gearhead

    Meinasin uhmakkaasti työntää kaasarista bensat kuitenkin ahtimen läpi. Magnusonilla on malleja joihin tulee kaasari päälle, enkä usko että vain niitä malleja varten ovat viitsineet alkaa takalaakerointia muuttamaan. Ja ne lakrut oli ebaylla muistaakseni luokkaa 14$ pari, että ei niitten ihan ikuisia tarvii olla.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo sama harveli. Muistaakseni dyno kerto koneessa olevan 528pollea.
    Olihan sinä vortekki kannet jne ja sytkää ohjattiin jollain lisäkalikalla.
    Megaruutassa on nykyään myös mahdollisuus sekventtaaliseen ruikkimiseen ja purkki pystyy ohjamaan suoraan 8 puolaa :odroll: .
     
  13. chevy76

    chevy76 1st gear

    Paljonkos tuo Astro meni vartilla? Muistaakseni tuo oli myynnissä nettiautossa joskus ja siinä oli yksi kuva joltain radalta..Sillo ei ollu rahaa ostaa, vaikka kiinnosti. Nyt on Astro 305 pikkulohkolla..Joskus ajoin 260hp (koneteho papereissa)350 astrolla 15,9 sutien, mutta tuo mennee varmaan vähän nopiampaa.. :poff:
     
  14. jevman

    jevman 1st gear

    perskale ...

    koskas tällainen päivitys on megaan tullu ?

    keväällä hylkäsin juuri noiden puutteiden takia kyseisen boxin
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :rotfl:
     
  16. -nikke-

    -nikke- Gearhead

  17. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    No mutta eihän se voi toimia kun naapurin Penttikin sulatti kolvillaan puolet piirilevystä. :rotfl:



    Tämä oli siis vitsi, omakin harrastekulkine on mennyt megalla jo vuosia.
     
  18. sbc350

    sbc350 Gearhead

    onkos kellään kokemuksia tuosta eatonin läpi kulkevasta pentsiinistä että kypsyttääkö se kuinka äkkiä ne laakerit? samanmoinen viritys olis tarkotus rakennella..

    löysin kuvan m62 ahtimen takapäästä, tuollaset neulalaakerithan siel on

    [​IMG]

    saiskohan tuohon sellasia versioita laakereista missä olis joku stefa ulkopäässä, vai liekkö niissä alunperin jonkunlainen huuli kumminkin? eipä oo tullu koskaan purettua tollasta.
     
  19. B 50

    B 50 Gearhead

    Ee oo huulta. Joihinkin malleihin olis varmaan mahdollista porata laakerikuppeihin paikat rasvanipoille. Jos se yhtään mielenrauhaa lisäis.. :D
     
  20. sbc350

    sbc350 Gearhead

    toi kävi itselläkin mielessä. kaippa se kesän ajot kestää, sit olis tarkotus päivittää ruiskuun 8)
     

Kerro tästä muillekin!