TH700 remonttia. Osan tunnistus??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sampoo86, 16.7.2010.

  1. sampoo86

    sampoo86 1st gear

    Vanin Laatikko(TH700) on luistellut jo jonkin aikaa ja hyttiin alkoi kuulua terävää naputusta ja päätin ottaa laatikon irti ja tehdä pienen huollon.

    Irroitus/purku onnistui muuten hienosti mutta ulostulo akselia irroitellessa tuli vastaan seuraavanlainen pikku irto-osa: ??

    [​IMG]

    Tuommoinen metallinen käkkyrä sieltä löytyi, osaisikohan joku kertoa tuon oikean sijainnin vai heitänkö koko vinkkelin mäelle ja pistän askin kasaan 8)

    Näyttäisi että tuosta toisesta päästä on vähän "hävinnyt" metallia ja öljypohjassa olikin hieman "sorvinlastua" mutta muuten näyttäisi sisuskalut olevan vielä kasassa.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Kun sä lämit kuoreen tulevan levypakan paikalleen niin tolle on potero kuoressa johon sen laitat ja sitten se iso alsapalikka perään.ton tehtävä on estää sitä helisemästä kuorta vasten.vaikee selittää.
     
  3. 383

    383 Gearhead

  4. sampoo86

    sampoo86 1st gear

    Kiitokset, eiköhän tuolle paikka löydy.

    Sitten vielä sellainen kysymys että näyttääkö kovinkin pahalta tuo hammastus? :-?

    [​IMG]
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Näyttää, kitkalevyjen pitää liikkua noissa urissa takertelematta. Voi olla että levy jää tuohon koloon kiinni ja laahaa päällä ja kuluu. Tai sitten ei. Itse en kokeilisi.
    Noita alumiinirumpuja on ainakin kahta mallia ja sisäkalut ei käy niihin ristiin ilman rummun muokkaamista. Akselin voi irrottaa rummusta prässillä. Mulla on muistaakseni muutama vanhemman mallinen ehjä rumpu jos sellaiselle on tarve. Jos saat kuvan rummun sisäosan boorien keskiosalta, niin siitä näkee mallierot.
     
  6. sampoo86

    sampoo86 1st gear

    Nonniin, sain pari kuvaa räpsäistyä kännyn kameralla jos noista nyt selvän saa ja tuota booria tarkoitit:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    En tunnista niin hyvin eroja että tuosta voisin varmasti sanoa. Vapaakytkimen päätylevyn mukaan tuo on uudempi (>85) -malli, mutta en ole varma missä vaiheessa se rummun malli muuttuu.
    Se ero on noissa alumiinirungon ulkobooreissa ja siinä keskiauleella olevan lukkorenkaan kohdalla. Tuon keskellä näkyvän vapaakytkimen ulkopinnan tasossa.
     
  8. sampoo86

    sampoo86 1st gear

    Täytyypä käydä ottamassa lisää kuvia rummusta, veikkaisin että rumpu on vuosimallia -89, ainakin siellä on luku 89 siellä ulostulo akselin puolella.
    Ainakin yks asentaja sanoi että sieltä löytyy vuosiluku jostain.

    Eli jos tuo on -89 niin ne sun rummut ei ilmeisesti sovi?

    Saakohan tuommoista uutta mistään hommattua? tai sitten tuli mieleen hullu idea että täyttelis tikillä ne hampaat ja hiois sitten :odroll:
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Joo kyllä ne vanhempia mulla on ja ei varmaan sovi. Mitenhän Kauno Koskinen Oy Hartola? Taitaa olla lomareissulla vaan juuri nyt.
     
  10. sampoo86

    sampoo86 1st gear

    Noniin, uusi käytetty rumpu löytyi ja loota alkaa muutenkin olemaan kasassa ja seuraava hämmästys tuli eteen. Eli kuuluuko laatikon öljypumpun kuorien väliin tulla joku tiiviste, muistaakseni purkuvaiheessa en semmoista havainnut?

    http://streetsmarttrans.com/images/gmte ... blowup.jpg

    Tuossa ylläolevan linkin kuvassa näyttäisi osa numero 3 jonkinlaiselta tiivisteeltä eli onko pumpusta jäänyt edellisen "asentajan" jäljiltä tiiviste pois vai kuuluuko siihen edes sellaista?

    Tiivistesarjan mukana ei ollut muutakuin pumpun ja lootan väliin tuleva tiivari.
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ei kuulu, tuo tiiviste (3) tarkoittaa juuri sitä kuoren ja pumpun välistä tiivistettä. On näköjään piirretty väärään kohtaan.
     
  12. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Sen verran täytyy sekoittaa soppaa että kyllä tuo räj.kuvan osanumero 2 on öljypumpun rungon ulkoreunan ja lootan kuorien välinen "O"rengas,tai ei ole profiililtaan "O" vaan suorakaiteen muotoinen ,kumitiiviste ja kyllä on aina tullut korjaussarjan mukana.
     
  13. sampoo86

    sampoo86 1st gear

    Juu kyllä nuo molemmat tiivisteet löytyi sarjasta mutta se kolmos tiiviste näytti räjäytyskuvan mukaan tulevan öljypumpun kuorien väliin mikä tässä hämmensi.

    Kiitokset avusta!
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos sun tiivistesatsi kattaa kaikki vuosimallit niin niitä öölipumpun papereita on tuplasti, niinkuin venakoneiston paprujakin. Älä sinne öölipumpun väliin vaan laita mitään.
     
  15. sampoo86

    sampoo86 1st gear

    Nonniin, laatiikko on nyt kasassa ja paikallaan ja koeajokin on suoritettu.

    Ei tuo remontti nyt aivan metsään mennyt mutta semmoinen ongelma on vielä että loota vaihtaa isompaa vasta kun on huudattanu kierrokset melkein tappiin ja sitten kun ajaa esim kolmosella ei vaihda pienempää kun polkaisee kaasun pohjaan.

    Kick-downin säädin niin että kaasupohjaan vaijerin kuori kireälle(kuoressa säätö).

    Mikähän tökkii nyt?
     
  16. electra1

    electra1 Gearhead

    Mulla on ihan samanlainen ongelma, mitähän tuolle osais tehdä ennenku puottaa lootan alas?
     
  17. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Venttiilikoneisto voi jumittaa paskan takia tai sitten paineet valskaa.Linjapaineen tarkistuproppu on kuskinpuolella vaihdevivun yläpuolella.
     
  18. Isäntä77

    Isäntä77 3rd gear

    Paljonkos se linjapaine pitääs olla? Just kattelin projektilootaa... "Mikähän tuoki tuluppa on" Seleväksi tuli ny! Kiitän!
    Jospa laitan siihen letkun jonka päähän painemittari sopivalla alueella.
     
  19. pajapiru

    pajapiru 3rd gear

    löysää vaijeria vähän kerralla ja sitten ajelemaan jos parani niin sitte sama uudestaan ,näin pitäis ainakin löytyä vaihdot kohdille. voi toki olla roskaakin koneistos, yks isäntä meinas menettää hermonsa kun ei loota vaihtanu muutaku kaasupohjas isonpaa ja apu tähän oli ajaa kaasupohjas ja ja repiä sitä kikkarin vaijeria ohimosuonet pitkällä. ei toki oo hellävaraisin konsti mutta sillä ainakin irtos roskat venttiileistä ja loota oli kans th700
     
  20. sampoo86

    sampoo86 1st gear

    Linjapaineet voisin seuraavaksi tarkistaa, eli letku laatikon kyljestä hyttiin ja painemittari letkun päähän ilmeisesti.

    Ja jos tosiaan joku osaisi vielä kertoa mitä mittarin pitää milläkin hetkellä näyttää niin helpottaisi mittauksia suuresti :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!