2xV8 veneen kulutus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja paja1, 25.10.2006.

  1. Hmm... Odotamme kovasti näkevämme lisää tulevaisuudessa. 8)

    edit; Pysyäksemme otsikon aiheessa, onko kulutusmittaus suoritettu koeajon yhteydessä? :odroll: :rotfl:
     
  2. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Nyt olis tuoreita kuvia. Laitoin tuohon lukossa olleeseen alpuumiin josta poistin samalla salasanan eli siellä on alussa vanhempia kuvia keskeneräisestä veneestä.
    Lopussa olevat uudet kuvat on tänään otettu ja siitä näkee sitä tuulilasin muotoa. Tummat ikkunat ei ole vielä paikalla karmeissa..

    http://public.fotki.com/Rinnewood/private/v8powerboat/

    Ei mitattu kovin tarkkaan tuota kulutusta mutta niinku aikaisemmin mainitsin niin 80 litraa kaadettiin tankkiin ja ajettiin puolisen tuntia.. Melko pitkään siinä ensialkuun säädettiin konetta kun kaikki säädöt oli ihan metsässä.
    Kun tultiin takas rantaan niin ihan tyhjää näytti mittari mutta isossa tankissa joku pari-kolkyt litraa ei paljoa tunnu tankin pohjalla. Ei kuitenkaan enää selvitetty paljonko sinne jäi..
    :odroll:
     
  3. Hienoa. 8) Kiitos kun laitoit kuvat nähtäville, todella mielenkiintoisia kuvia. Kateeks käy kuinka hieno halli teillä on, kun itse joutuu rakentamaan ulkona. :rotfl: (=backyard... :poff: )
     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jeps tuo on lentsikanmoottori tuossa kun muualta kuvaa ei löytnyt ja on lisäksi Asso750 eikä 1000 kuten Taistoissa.
    Ihan vaan tiedoksi Herralle että Ne Isotta Fraschinit jotka oli Siinä Taistossa joka on Pansiossa on pytyistään ainakin rivoitettu..onko luigi sitten estettisyyssyistä sorvaillut ne ?
    Mä olen jopa hipelöinyt sylintereitä/jäähdytysripoja siinä ko. Taistossa joka on siis Pansion Laivastoasemalla jätetty museoitavaksi.
    Kysyin mukana olleelta laivaston edustajalta vielä erityisesti onko ne ilmajäähdytteisit johon totesi on ne.
    Täytyypäs taas kymmen vuoden takaisia havaintoja katsella uudessa valossa kun kerran noin väität kun kerran tuo Taisto (Tyrsky?) on tuossa 800m päässä nykyään.
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    ahas nyt uskalsit valoittaa jo projektia. hieno on mutta Jetillä????
    Miksei kun toi badbryggatuossa ala Loimaan toisella kotimaisella ilmaistuna niin vaikka Trimaxia tai muuta pinta-akselia,,,olis vaan meno huomattavasti railakkaampaa samalla kulutuksella.
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    No kun ammattikseen tekevät niin ehkä siksi kunnon tuotantotilat....
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ohan noita samantyylisä seassa ollut Mm MasMar 75 ja 47 sekä sitten Swedujen pelit..miksei suomenkin.
    Joku kerta tonne itsekkin on mentävä jollain 38 up puikolla...
     
  8. :rotfl: MadMike, jos yrität mua provosoida :soosoo: , ei onnistu, mä olen kuin viilipytty... :rotfl: :poff:
     
  9. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Upeaa suomi osaamista! On sulla kadehdittavat taidot!! :eek:
     
  10. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    tsot tsot.. Tattista vaan mutta en mä tuota yksin ole tehnyt.. :odroll: :wink:
    Siinä on loppujen lopuksi ollu aika monta ukkoa eri vaiheissa duunaamassa tuota laitosta ja ite vasta joskus kesälomien jälkeen siirryin mukaan tähän projektiin..

    MadMike: Joo nyt oli lupa laittaa kuvia ja videoita julki että tilaajakin pääsee näkemään missä vaiheessa vene on. Ja tää on tosiaan eri vene kuin mistä oli puhetta joskus keväällä tuossa uisteluvene-topikissa.
    Se oli Camper&Nicholson veistämön "Endeavour 42" malli johon tehtiin uusi kansimuotti ennen kesälomia.

    Edit: http://www.yachtworld.com/boats/1572803/0 Lisäsin tähän linkin tuosta "42" mallista.
    8)

    ..ja vaikka onkin ihan mallikkaat uudet tuotantotilat niin vielä muutama vuosi sitten duunattiin näitä hommia vielä lähes navetta olosuhteissa.. :lol:
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    ahas eli suomi on tarpeeksi halpa alihankkijamaa Endeavourin plugille :)
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    aidosti en koittanut tällä kertaa provosoida..kunhan totesin millasia samantyylisiä siellä on ollut jo....ja toki lisääkin saa tulla.
     
  13. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Ei ku me ollaan vaan niin hyviä.. :wink: :D
    Ja kyllä se loppu venekin tehdään kokonaisuudessaan täällä pohjanmaalla. Tai oli niitä vissiin useampiakin paatteja tilauksessa.. Tarjouskilvassa me oltiin alihankkijana vain liian kalliita joten duuni meni toiselle firmalle. Oikeastaan ihan hyvä juttu..!

    Aiheesta hieman sivuun tai sinnepäin, tässäkin paikassa tehdään aika asiallisia veneitä: http://www.dolvik.com/
     
  14. Joo, ei siinä mitään, koskas oot muuten menossa kattoon sitä Taistoa?
    Pitäsköhän mun tulla mukaan (?), kun on pitkään ollut suunnitelmissa käydä kattomassa. Viimeks mä oon nähnyt sen yhden harrastelijan videolla, kun hän oli käynyt siellä Pansiossa sitä luuraamassa 90-luvun puolivälissä. 8)
    (Taisto 8;n omistaja)
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Sä heität privaa niin koitellaan sovitella yhteinen menoreissu.
    Terveisin Taiston merivoimain kansipiirustukset löytyy multa jostain...
     
  16. MadMike; katso yv.
     
  17. paja1

    paja1 Double Gearhead

    löytypäs vanha ketju :p tähän voikin jo vastata itse itselle 3 kesän ajelun jälkeen jotta n.2,3 litraa merimaililla hörppii tollain 3000kg sikari. siis matkassa eli n.2900rpm per pata ja vauhtia on 30 solmua.koneina viilatut sbc:eet.
     
  18. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Yhden kesän kokemuksella voin sanoa että bensaa meni perkeleesti, mutta kyllä se oli sen arvoista ja kyyti kovaa.

    Rehellisesti sanottuna en edes mittaillut kulutusta vaan aina laitoin 98:a tankkiin kun viisari laski...
     
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  20. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

Kerro tästä muillekin!