AHDIN MÄÄRÄÄ TAHDIN VAI?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hakaj-3f, 8.8.2010.

  1. hakaj-3f

    hakaj-3f Gearhead

    olisko kellään tietoa rotrexin ahtimista , myyjistä tai asennuksesta jne. kaikki tieto kiinnostaa. Tarkoitus olisi laittaa ahdin chevyn 350 pataan ja niin että peltiin ei tarvitsisi tehdä reikää eli omalla hihnalla koneen sivulle
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Taito on siis loppunu niin ahdin sitten..ihan heitto vaan...
     
  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

  4. hakaj-3f

    hakaj-3f Gearhead

    Mistä sä tiedät onko taito loppunut? ja mistä luulet tietäväsi kuinka paljon kyseinen auto on nyt jo viritetty?. oletko joku virittäjä guru jonka tasolle ei kukaan muu voi ikinä päästä tällä planeetalla? En usko että sun mielipiteillä on vitunkaan merkitystä siihen ahdanko autoni vai en. KYSYIN ONKO KELLÄÄN TIETOA AHTIMIEN MYYJISTÄ JA NS: KOKEMUKSISTA ASENNUKSIIN LIITTYEN. OLETKO NYT VASTANNUT MINUN KYSYMYKSEENI???.
     
  5. M

    M Gearhead

    turha nyt kai noin on hermostua tuollaisesta heitosta, vai johtuuko perjantai-illan keitosta :rotfl: ja hei, ei kannata HUUTAA...
     
  6. hakaj-3f

    hakaj-3f Gearhead

    et vastannut vieläkään mun kysymykseen (kuiskaten) Ei ole perjantai keitto vaan pitkän työ rupeaman jälkeen ehdin vasta nyt koneelle.
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No huhhuh,tän tyypin kanssa pitää olla tarkka minkälaista huumoria viljelee.. :eek: :eek: ..Sikäli kun tohon nyt mitään kannattais vastata,niin en varmaan ole guru mutta omiks tarpeiks onnistuu,en tarvi niin paljon tehoa että hyrriä pitäis laitella..Laatikon vahvistajan mukaan loota sietää n.350hv joka riittää mulle hyvin,ja siihen ei turboja tarvita. Hellitä ny vähän...
     
  8. 302TT

    302TT 1st gear

    Niin no tässä topicissa varmaan oli tarkoitus keskittyä aiheen aloittaneen tarpeisiin, eikä siihen mikä sulle riittää? Ei herneitä nenään :wink:

    Sen kummemmin edelleenkään poroja sieraimeen vetämättä väittäisin, että ahtimien kanssa kikkailu vaatii aika paljon enemmän, kuin se "tosi tietämys virittämisestä" eli valmiiden alsakansien + nokkasarjan nosto pahvilaatikosta lohkoon ja sen "kruunaaminen" vähän sinne päin säädöissä olevalla tuplapumpulla. Eli sitä huttua, mitä 95% jenkkiautopuolen virittämisestä on.

    Sporttiauto on tehnyt Procharger asennuksia ja muistelen, että pitäisi löytyä myös Rotrexia.
    http://www.sporttiauto.com/tuotteet/pro ... rocharger/
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Selvennetään nyt vielä,se oli pelkkä läppä jolla ei ollu tarkotus lähtee tähän väittelyyn.ihan puhdas heitto.Kumpi vaativampaa-keskusteluun ei tulis loppua kuitenkaan,jotkut turbomiehet vaan ei koskaan edes ole nähny koneen sisuskaluja,mutta onhan siinä turbotouhussa varmaan oma taikansa.Ja huom.sanoin jotkut,en yleistä siinäkään.Mulla ei ole aikomus tähän keskusteluun osallistua kun ei ittee kosketa,halusin nyt vaan selventää tilanteen.Suuresti anteeks jos iski hermoon.
     
  10. XVD

    XVD Gearhead

    jp-350.stä mukaillen jenkki hörhöily ei sovi heikko hermoisille :odroll: mut taitaa olla tuo sporttiauto mikä sitä tuo maahan että kannattaa sieltä kysellä.
     
  11. Hurmio

    Hurmio Gearhead

    Sporttiauto tuo ainakin prochargeria,ite tilasin sieltä 440:seen Barracudaan ahtimen.Toimitusaika oli vaivaiset pariviikkoa,ainakin omasta puolesta suosittelen.
     
  12. studio57

    studio57 Gearhead

    itte en sitä suosittele, homma kesti kauan ja palvelu paskaa. mukana tuli liian lyhyt remmi ja oikean saaminen vei heiltä monta kuukautta ja tässä tapauksessa suosi suomalaista ei kannata vaan tilata suoraan jenkeistä niin säästää rahaakin.
     
  13. Karva

    Karva Gearhead

    Miten noiden ahtimien kanssa, mitäs löytyy pelkkiä ahdin osia Ti-projekteihin.

    Eli heitetään sellainen hypoteesi ilmoille että tarviis tehdä oma versio imusarjasta jne, Nix problem toisin sanoen kaiken pystyy tekeen itse joskus jopa valmiita paremmin.

    Mutta mistä löytyy niitä tosi edullisia vaikka Paxton supercarger tyyppisiä laitteita, tai vastaavia halpoja ahtimia.

    Eli mistä löytyy halvalla ahtimia. ??




    Jätetään ne viisastelut sikseen, tulee laitteisiin tai koneisiin johin ei takuulla saa valmista sarjaa. Eli mistä löytyy halvalla ahtimia, joita voi soveltaa ti-projekteihin. ??
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Saahan niitä, myyjiä on netti täynnä. Ja tää on nyt vain eka googleen osunut esimerkki, toki tuosta hinnat ei taida ainakaan dramaattisesti laskea.

    http://www.superchargersonline.com/headunits.asp

    Halvalla ahtimia ei saa mistään. Markkinahinta niistä pitää yleensä maksaa. Toki paljon halvempia pelkät ahtimet ovat kuin ahdinsatsit.
     
  15. hakaj-3f

    hakaj-3f Gearhead

    Jes, johan alkoi tulla yhteyslinkkejä ja tietoo rutkasti. Kumminkin herra JP-350 tiedoksi että jos auton turbo ahtaa niin silloin kyllä täytyy vähän avata konettakin. Itse en edes kysynyt perinteisestä "hiustenkuivaajasta" vaan mekaanisesta remmivetoisesta ahtimesta ja ILMAN REIKÄÄ PELLISSÄ AHTIMESTA. Me kun nyt ollaan jo 2000 luvulla. KIITOS kaikille avun antaneille ja lisää tietoo saa lisätä koko ajan
     
  16. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Rotrexeista vielä sen verran, että yhden ahtimen tuotto voi olla ehkä liian pieni kuusilitraisella kasille. Näin itse pähkäilin tuossa reilu vuosi sitten, toki en tiedä onko pajalta tullut sittemmin isompia ahtimia. Niin ja ei se mun pähkäily mitenkään kovin tieteellistä ollut..

    Edit: taisi silloin olla tuo C30 suurin, nythän siellä näyttäisi olevan pykälää isompi ahdin myös.
     
  17. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Tehokkain rotrex(C38-81) puhaltais laskujeni mukaan 970CFM eli ollaan vortech V2-S-trim tasolla 350 cid koneeseen sais pyörittää maksiminopeutta koneen jengatessa noin 6000 siltikään paineet ei nouse taivaisiin ehkä 0.8bar.

    Mutta tämähän on vaan teoriaa käytäntö kertoo totuuden
     

Kerro tästä muillekin!