Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. rammi

    rammi 3rd gear

    Tere, tuli hommattua tuollanen GMC Sierra 3500 dually (vm-95 crewcab) musta mörkö vaihteeks aiempien Dodge Cummins ja Ford Powerstroke laitteiden jälkeen. Katellaanhan miten tälläsellä ajot maistuu.

    Siirtopumpun jo vaihdoin varuiks (Delphi), PMD:lle on jo tilattu jatkopiuha ja cooleri. Myös vara-PMD tuli tilattua, kun ei paljon maksanut - käytetty toimivaksi testattu orkkis Stanadyne malli..

    Lootaöljyt menee tossa vaihtoon jne peruskausihuoltoa talven alla.

    Mites tollanen 200tkm ajettu 4L80E kestää virittelyä - oon kattonu, että pitäis olla vahva laatikko, mutta kilsoja on jo ton verran, että uskaltaako kokeilla rajoja :) Onko omakohtaisia kokemuksia?
     
  2. kuutio

    kuutio Gearhead

    No terve vaan, mukava että löytyy avarakatseisia ihmisiä, joita kiinnostaa
    jenkkilaitteet ilman ehdotonta merkkijulistusta... joka merkissähän on ne omat modauskohteensa...
    tän lootan pitäs kestää se 500 kaakkia eli jos tosta kuuspuokkidiisselistä löydät pikkutyöllä senverran niin kerro muillekin :poff:
    joo siitähän se lähtee, hyvä että siirtopumppuun on panostettu ja boxi siirtyy vilposempaan....
    sitte tietty se koneen hengitys eikai putkisto oo vielä se orkkis ahistava?
    sen jälkeen hengitystä saantipuolelta eli ilmansuodatus...
    ja sitte valvonta kuntoon eli lisämittarit ja sitte Kojon lastu niin peli on ihan toine :poff:
     
  3. rammi

    rammi 3rd gear

    Juu, merkillä ei väliä, kunhan on jenkki :)

    No joo, tämähän on ihan vakiokunnossa eli putkistoon pitänee panostaa ja samoin laittaa parempaa putsaria. Kojon lastu olikin myös tiedossa. Mites tuo vakioturpon tuotto riittää, jos alkaa vaihtamaan isompaa suutinta? Ja toimiiko Kojon lastu isommilla suuttimilla miten?
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Pumppuhan sen sopan määrän määrää eikä suuttimet, commanrail koneissa on sit eri asia...
    Eikä näihin muita "isoja suuttimia" ole ees saatavana kun noita marine suuttimia, mutta hyödyt taitaa olla aika kyseenalasia kun noi vakiotkin pitäs perimätiedon mukaan riittää 380hp asti...

    Kanella on kyl ajossa mun lastu ja marine suuttimet ja hyvinhän toi kuulemma rokkaa.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ahtimesta ihan heti ilma lopu. Suuttimien vaihto on kohtalaisen turhaa koska pumpun kapasiteetti loppuu ennen. ite koitin marinesiittimiä eikä persdyno kertonu yhtään parannusta mihinkään. Takagummit sauhuu ihan samalla tavalla kuin tavissiittimillä :rotfl: .
    4L80E lootaan kun laittaa TransGo:n HD2 kitin niin kestää yli 600kaakkia, sitten kun pistää levyjä muutaman lisää sinne tänne niin 1000kaakkia kestää. Sen jälkeen sisäänmenoakseli voi katketa mutta niitäkin saa vahvempia jos saa koneesta vaan irti :poff: .
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Edamiltako ostit? älä sit ihmettele jos kestää kauan ennen kuin ilmestyy ja se "toimiva" boxi pätkii :poff:
     
  7. rammi

    rammi 3rd gear

    Jepjep... eli ens hätään putkisto+intake+lastu -yhdistelmällä liikenteeseen.

    Ebaysta ostin boxin, olisko ollut Ecpart tai jotain tais olla se myyjä. Feedbackin mukaan pitäis olla toimivia, mutta sittenhän sen näkee.
     
  8. kane

    kane 1st gear

    taisi meikä olla vaan ssdiesel mainonnan uhri kun vaan oli suuttimien vaihto edessä ihan vuosihuoltona kun nöösipoikana takavuosina tätä opetteli :rotfl:
    En usko niiden apuun, mutta toimiihan nuo :poff:
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Kane ja kiinalaiset marinet :rotfl: No eikai ne voi olla kiinalaiset kun on toiminu yli viikon :poff:
     
  10. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    eilen yöllä kerkesin senverran tota laatikon öljyvuotoa tutkia että ei ainakaan putket vuoda ja kaikki tiivistepinnat on kuivia. Omat epäilyt kohdistuu nyt liialliseen lämpiämiseen... Tosin öljyt on kirkkaat eikä haise palaneelle. Eikä tohon tietokoneen antamaan lämpötilalukemaan taida olla juurikaan luottamista,tänään aamulla näytti n.40 astetta. Auto seisonu kuitenkin 7h ja ulkona +2 astetta. Mitäs muilla näyttää lämpötilaks, kärryn kanssa tai ilman?
     
  11. Rick

    Rick Gearhead

    eli tuulilsin pyyhkijät toimii--ei toimi.... tihkulla... toimii vaan nopeimmalla asennossa aina ...muut asennot pätkii...
    olisko vikaa monitoimi viiksessä... missäs mahta olla boksi jossa säätyy toi tihku?

    Vastaus: konehuoneen puolella rintapellissä oikealla yläreunassa on tuulilasien heiluttimien älykeskus. Omassa kun alkoi oireilla samalla tapaa takavuosina niin uteliaisuudesta sen avasin ja eikös vaan kärjet poikki eikä heilu tuulilasilla mitään kuin vain käsikäytöllä. Minulla on yksi ehjä älylaatikko jos tarvitset.
     
  12. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    [/img][​IMG][/url]
    [​IMG][/url][/img]
    [​IMG][/url][/img]

    Suburbanin korotus edistyy.
     
  13. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    paljonko korottaa? Kenen valmistajan sarja? Mitä maksaa? Toi melkosen työläs homma, itellä vieläkin ihan tuoreessa muistissa kun noitten pulttien kanssa tappelin... Homma rupes edistymään huomattavasti nopeammin kun sain happisahan käyttöön...
     
  14. kane

    kane 1st gear

    :D he hee, toimineet jo 3 vuotta ja reilu 50t miles... delphin rungot mutta tosiaan kärjet mitäliejamistälie... silloin vaan oli tuo testauttaminenkin niin hinnoissaan ettei 400€ koko pompsista tuntunut pahalta. ja tosiaan ostin ku ne sattui silloin yhdellä olemaan "tallin hyllyllä"...
     
  15. Aki_A

    Aki_A 1st gear

  16. kane

    kane 1st gear

    Eilen ajeltiin tänne Oulun suuntaan niin mittari näytti semmosta 55 koko matkan. Anturi on tuossa ö-paineen mittaus reiässä eli se kait suoraan kohdallaan öölipumpulta että kuuminta tai öölipohjasta imettyä = kuumaa/lämmintä...?
     
  17. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Mistä päin pitäisi löytyä runkonumero 89 sportsidesta? Kai maahantuoja liike on suurinpiirtein samaan kohtaan kaikkiin lyönyt?

    Tätä kyselin jo aijemmin, mutta ilman vastauksia. Olis vaan kiva tietää mistäpäin kaivaa kun pitäis mennä leimalle !!!
     
  18. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Eilen tuli Subbariin tuore leima, piti motarilla lasketella normaalia reippaammin että muste kuivu. Päästötkin oli vaatimattomat 1.61, laitoin jenkkipojan supervirivirilastun varmuudeks paikalleen. Näköjään kiertää mittarin mukaan 4600 tollanen 6.5td, tosin katsurin mielestä se ei pitäny paikkaansa. Sanoin kyllä että mun käsityksen mukaan dieselautomaateissa ei pitäis huudattaa kaasu pohjassa, kuulemma henkilö ja pakettiautojen kohdalla näin tehdäänkin, mutta ei kuorma-autojen. Lievää heittoa etujarruissa, muuten ei huomauttamista. Korjauskehotuksia nolla. Kyllä nyt taas kelpaa luistella,olikin melkonen myräkkä aamulla.

    Laatikon öljyt on nyt toistaseks pysyny sisällä, ainakin ilman kärryn vetämistä. Eli tohon gmtd scanin antamaan lämpölukemaan vois ainakin näennäisesti uskoa,jos vertaa Kanen lukemiin? Jos kuitenkin laittais ihan oikean mittarin ni tietäis missä mennään. Onko kukaan tehny mitään lisäjäähdytyksiä noille lootaöljyille?
     
  19. Laaki

    Laaki 1st gear

    Katsurin tietokannassa lukee että metroauton maahantuomissa olis vasemman (kuskinpuolen) runkopalkin etuosassa, mutta ei multa ainakaan löytyny sieltä...

    Mun 6.2 kiersi sen päästömittarin mukaan 4400. Sanoin katsurille myös saman, mutta kyllä se vaan "rajotinta" tai mitälie vasten paukutti. Ja tää mun on pakettiauto.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tosta käy hyvin ilmi katsastushemmojen "taso". Kun noita konttoreita tulee jatkuvasti kuin sieniä sateella lisää niin ei vissiin riitä koulutettua väkeä tarpeeksi.
    Vai muuttuuko moottori johonkin kun se on kevytkuorkissa :rotfl: . Olis mielenkiintoista tietää että luuliko katsopersoona niin vai perustuiko se johonkin pykälään. Luulen että mutuun.
    Milläs se muuten sai DS pumpullisen kiertämään noin paljon :eek: .
    6.2 koneen maksimikiekat on papereitten mukaan 3800, siitä 2/3 on oikea testauskierros!!
     

Kerro tästä muillekin!