Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Panze

    Panze 3rd gear

    Softalla sen saa kiertämään. Näköjään jotkut amerikan super virittäjät uskaltaa sen nostaa. Minä en uskalla ja tuskin kojokaan :)
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    en tiedä mitä mulla eilen 65td parkaisi, mutta kyllä k1-katsuri lappua lattiassa piteli, ei mitään 2/3-kaasua :wc:

    käry marinesiittimillä 1,94 (vakiosiittimillä 0,94) :odroll:
     
  3. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    joko te panze & kojo & co. kanssa olette saaneet obd2-portin kautta ohjelmoimalla ds4-pumpun syöttämään oikeasti kunnolla enemmän kakkua esim. 90...100 mm3 ja myös korkeammilla kierrosluvuilla?

    vai onko se maksimi vielä siinä 80 kieppeillä? :odroll:
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Max 80mm3 softalla edelleen obd2. Rundeja saa nostettua 4800rpm asti,lyhenee vaan koneen käyttöikä melkoisesti.
     
  5. tarsu

    tarsu Gearhead

    Tuolla samaa asiaa pähkäilty:

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... t=#1748112
     
  6. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Tosiaan laitoin varmuudeksi ton jenkkipojan lastun paikalleen päästömittausta ajatellen, en tiedä mitä kaikkea siinä on modattu alkuperäiseen verrattuna. Ainakin nopeusrajotin poistettu, kun kulki vakiorenkailla 180km/h. Ihan pirteä oli kyllä silläkin lastulla, ainakin pikkupyörillä. Kunnes Kojo sitten kävi tekemässä oikean virilastun ja sen jälkeen toi tuntukin jo urheiluautolta. Vaihdoin kojo-virin takas jo konttorin pihassa, tuntu se niin mopolta noillla katsastussäädöillä :rotfl:.

    Tää kyseinen katsuri on tavallaan puolituttu ja muuten erittäin asiallinen kaveri, poislukien toi moottorin huudattaminen. Ainoa oikesti aivoillaan ajatteleva katsastusmies Lahdessa, taitaa itekkin olla jonkinsortin autoharrastaja. Ite oon aina käyttäny kaikki autoni samalla miehellä, ja on melkosen huimia virityksiä nähny mun autoissa:D. Kaikki tietysti kuitenkin tehty (tai ainakin yritetty) lakipykälien mukaisesti, eikä juurikaan oo tarvinnu uusintanäytöissä käydä. Eilenkin pitkän aikaa neuvoteltiin muutamasta hieman kyseenalaisesta ja epäselvästä asiasta, mutta molempia tyydyttävä ratkaisu löydettiin. Jatkossakin aion samalla miehellä käydä autoni katsastamassa, tosin päästöt vois ottaa jossain muuallakin...
     
  7. Laaki

    Laaki 1st gear

    Veikkaan, ettei sen venttiilikopan kylkeen magneetilla asetettavan kierruslukuanturin lukemiin ole luottamista.
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    Höps.. Kyllä sieltä yli 80 irtoo, mut vaikee sanoo kuin paljon yli :poff:
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Juu meinasinkii et softalla ei "pysty" numeroina enempää käskemään. Mitä sit todellisuus on niin se onkin eri tarina :D
     
  10. persus

    persus 3rd gear

    mitäs ku ootte kääntäny niitä webaston pakoputkia moottorin öljypohjaan päin ni onko mitään vaaraa että puskis pakokaasua kabiiniin puhaltimista esim jos käyttää ajaessa lisälämmittimenä sitä?
     
  11. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    esim jos käyttää ajaessa lisälämmittimenä sitä?

    Ei oo kyllä tullu vielä kertaakaan mieleen käyttää lisälämmitykseen eeberbäsberiä :eek:
    Kabiniin on kyllä lämpöö piisannu tuolta konehuoneen omasta lämpöjärjestelmästä riittävästi tähän asti :rotfl:
    Saas nähä kuinka ens talvena käy ku tuli poistettua lämmityslaitteen vesiputkesta "kuristin" kokonaan pois :odroll: Eli siinä kun apparin puolella on moottorin päällä ne T-haarat vesiputkessa.. Meni se muovinen T-haara rikki ni pistin siihen rautaisen vaan tilalle.. Sitä vanhaa tutkiessani huomasin että "etukennolle" tulevaa veden määrää oli kuristettu huomattavasti :oops:
    Oli joku n,5mm reikä vaan sielä T-haaran sisällä :eek: Ootellaan kunnon pakkasia ny vaan :poff:
     
  12. kane

    kane 1st gear

    hikiä pukkaa hikiä pukkaa varmasti... :rotfl: :rotfl:
     
  13. Hatsku

    Hatsku 2nd gear

    se on kuristettu se takalähtö siitä t-haarasta ainakin mulla. Laitoin jo vuosi sitten suoralla putkella ne lähdöt ja huvin on lämmintä riittäny talvellakin :rotfl:
     
  14. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    ei ajossa tullu sisään mutta aamulla kun hyppää hyttiin niin smoke haissee ja päivän menee pilalle heti kättelyssä.
     
  15. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    moottorin ehjääminen edistyyn. tänään meni nokka-akseli ja männät paikalleen. kannet huomenna koeponnistukseen.
     
  16. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Eikä pukkaa, mä oon omastani poistanu sen jo ajat sitten. Mitään vaikutusta en huomannu. Tosin mulla nyt vetää joka oven tiivisteestä senverta paljon että mahdollisen lisälämmön vaikutus pakenee tehokkaasti ulkoilmaan :rotfl:. Etuovien saranatapit on niin kulunu että välillä tuntuu että lähtee ovet irti kun motarilla vetää reilummin :-?. Olishan mulla korjaussarjat niihin saranoihin, ei näköjään oo vielä tarpeeks kylmä kun en oo saanu aikaiseksi niitä korjata... :poff:.
     
  17. Pattis

    Pattis 2nd gear

    minkäslaisia eroja noissa vortecin koneissa on kun olen vaihtamassa tota trans portia pois ja ostamassa suburbania tilalle...
    noin niinkun kulutuksen kanssa ja kestävyydessä, kun niitä näyttäs olevan 5.3 , 6 , 8.1 litrasilla koneilla?
    kaverilla on tommonen 6L vortecilla varustettu subbe ja ollu pirun tyytyväinen, mutta kiinnostais tuo 8.1 litranen kone, onko noissa kulutus ero kuinka hurja?
    bensaahan noi vie vaikka kuinka perkeleesti, mutta olis hyvä kuulla kokemuksia noista!
    kiitos etukäteen
     
  18. mpon

    mpon 3rd gear

    Kertokaas mistä saisin "helpoiten" vietyä lohkolämppärin piuhan sisäpistokkeelle kapiiniin? eli läpivienti lähinnä olis ropleema... :eek:
     
  19. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Poraat reiän tulipellistä läpi. Sillälailla mulla on ollu jokaisessa laitettuna. En oo tarkemmin tutkinu olisko jotain valmista reikää mistä sais johdon ujutettua.
     
  20. Laaki

    Laaki 1st gear

    Ite laitoin vahvistimen virtakaapelin samasta reiästä, mistä radion antennin piuha menee. Eiköhän siitä saa tommosenkin piuhan menemään. En tosin tiiä onko mun autossa edes samanlaista tulipeltiä.
     

Kerro tästä muillekin!