Mikä voi nostaa hc:n?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja duster73, 14.10.2010.

  1. duster73

    duster73 Gearhead

    mietittiin tuossa kaverin autoa,että mikä siinä nostaa hc:n.kysessä moparin 318 jossa pitäisi olla compcamssin 268/276 nokka,siistityt kannet,performer-imusarja,peltisarjat ja holleyn 600 vacuumi.sytkäpuoli on uusittu.on mitattu 2,9 co mutta hc pyörii 1100.mikä tuon hc:n voi nostaa?ei tuon nokankaan pitäis minun mielestä niin jyrkkä olla.mutta nostaako esim palanut venttiili hc:ta?kannet ei ole olleet auki,joten niiden kunnosta ei ole sen parempaa tietoa.
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    Palaminen on epätäydellistä, eli lähes kaikki käyntihäiriöt nostavat hc arvoa
    Aika yleisiä aiheuttajia esim, katkennut tulpanjohto, rikkinäinen tulppa, väärä ennakko... palanyt venttiilikin voi aiheuttaa, mutta se YLEENSÄ vuotaa, niin paljon, että ainakin joutokäynnillä on se sylinteri pois pelistä
    Liian rikas/ laiha seoskin voi olla syynä, mutta jos co on noissa lukemissa, niin ei pitäs olla siinä vikaa...
     
  3. duster73

    duster73 Gearhead

    syttyosat on tosiaan uudet.toisella kaasarillakin kokeiltu.ennakkoa on ruuvattu suuntaan jos toiseen.tyhjäkäynti on jotenkin raskaan kuuloista,eikä mikään tunnu auttavan.aiemmin oli kesympi nokka,mutta sillä kuulosti ihan yhtä raskaalta.tuon tyhjäkäynnin kyllä kuulee tosiaan ihan selvästi korvalla,ettei käy "puhtaasti".aimmin siinä ollut suuria vaikeuksia saada se esim kylmänä käyntiin.kohta on kaikkea yritetty,alkaa ideat loppumaan...
     
  4. Aako

    Aako 1st gear

    Teepä piruuttas ohivuotomittaus sille...
     
  5. tha022

    tha022 Gearhead

    Mulla on paljon räyhempi nokka ja silti hc 790.
    Venttiilin välykset?
     
  6. Jos tulpat on uudet ja niissä on päässä se ruuvattava holkintapainen tulpanjohdon sovituskappale, se saattaa olla jossain niistä löysässä. Pihdeillä kiinni ja pyöräyttää kaikista vähäsen niin tulee sekin mahdollisuus poistettua.
     
  7. WBS

    WBS Gearhead

    Imuvuoto

    Imee jostain ilmaa toki palanut tai kantava venttiilikin HC:tä nostaa mutta todennäköisimmin tossa on kyse imuvuodosta.
     
  8. duster73

    duster73 Gearhead

    niin,tässähän oli aiemmin toinen nokka,millä teki myös tuota samaa,eli kävi yhtä huonosti.sitten siihen on kesällä vaihdettu nokka nostajineen ja kasattu sitten uusilla tiivisteilla.ja ainakaan starttipilotin suihkuttaminen saumoihin ei muuttanut käyntiä suuntaan eikä toiseen.puristuksia tuosta on joskus edellisten omistajien toimesta nostettu,niin miten mahtaa käyttäytyä jos kansi on höylätty ja imusarja ei asetu aivan oikeaan kohtaan.tämä on varmaan jo aika kaukaa haettua...
    lähinnä tässä kyselinkin sitä,että mitkä asiat yleensäkkin nostaa tuota hc:ta.
     
  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Yleisin syy on imuvuoto!!! Seuraava sytytyksen "epävarmuus".

    Ja olihan se jarrutehostinkin tarkastettu ja sen letku?? Yms alipaineella toimivat vempaimet... 8)

    Ja nokka ajoitettu oikein?
     
  10. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Onko kaasarin perusasiat kunnossa ,bensapinnan korkeus oikea ,suotinkoko sopiva tai ryyppy makaa osittain päällä.
     
  11. sbf

    sbf Gearhead

    Kyseessähän voi olla vain yksi huonosti toimiva sylinteri.Sen saa selville kun käynnistää täysin kylmän koneen, antaa käydä ihan lyhyen hetken, sammuttaa ja kokeilee kädellä pakosarjojen lämmöt.Huono pytty on kylmä.
     
  12. duster73

    duster73 Gearhead

    nokka on ajoitettu oikein.kaasaria on säädetty,kokeiltu parillakin kaasarilla ja käy tismalleen samanlailla.sytkäjohtoja/kantta vaihdeltu ja tulppia vaihdeltu.
    ja varmaan onkin vaan yks sylinteri mikä käy huonosti,kun vaan keksisi että miksi.
    kyllä varmaan täytyy kannet ottaa irti seuraavaks,kun ei enää muuta pysty keksimään.onneks tulee talvi eikä lämpimiä tiloja,ni ei tarvii muutamaan kuukauteen stressata :)
     
  13. willalande

    willalande 2nd gear

  14. saresks

    saresks Gearhead

    Eikös tuossa voisi olla vihje jos kannen laskua ei ole kompensoitu shimmaamalla keinuja, liian pienet preloadit??? Vai millaiset systeemit noissa plymoouteissa on, säädettävät?

    Jos on kauan kantanut venat, niin seeti/venttiiliremppa taitaa olla tiedossa.
     
  15. Aako

    Aako 1st gear

    Kannattaa ihan oikeasti mitata ne ohivuodot, ennen kuin lähtee purkamaan sitä moottoria!
    Yks 360 motti oireili vastaavanlaisesti ja yhdessä sylinterissä oli sitten ohivuoto 50%, meni männänrenkaiden läpi. puretusta koneesta ei enää saa mitattua niin helposti, että mikä se ny sitte siellä valskaa...
     

Kerro tästä muillekin!