FHRA vuosikokous NYT lauantaina 16.10 klo 13!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja C-barge, 14.10.2010.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Kokoukseen olivat eräät ihmiset keränneet netistä aikamoisen listan "jäsneten" valituksia ja selvityspyyntöjä. Tätä listaa sitten käytiin läpi 2,5 tuntia ennen kuin päästiin syyskokjouksen varsinaisiin asioihin. Mielestäni ja toin sen kokouksessakin ilmi, tämä listan käsittely olisi kuulunut muihin esitettäviin asioihin eli kokouksen loppupuolelle. No nyt se toimi erään johtisehdokkaan 2,5 tuntisena "vaalipuheena", vaikka paperin allekirjoittaja olikin suurimman osan ajasta hiljaa. Jatkossa tuon kaltaiset listat tulee käsitellä muissa esillä tulevissa asioissa tai ne tulee pyytää esityslistaan ennen kokjouskutsua ja esityslistan julkistamista.

    Johtokuntaan tuli pari uutta jäsentä, muutos on aina tarpeen. Tulevaisuus yleensä sitten kertoo oliko muutos hyväksi vai pahaksi. Onnittelu uusille johtokunnan jäsenille hyvästä vaalimenestyksestä.
     
  2. joopa

    joopa 1st gear

    Kukas sieltä Österbergin lisäks tippui pois?
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Österberghän ei tippunut johtokunnasta vaan erosi jo jokin aika sitten. Vesa Raiski kieltäytyi ehdokkuudesta. Martti Luoso ja Esa Suokas säilyttivät paikkansa ja uusina tulivat Juha Ellimäki ja Seppo Raussi.
     
  4. joopa

    joopa 1st gear

    Tippu tai erosi,termeistä viis.Katoppas vesa poikaa,teki vanhaset.Eiköhän noita perheyritysten liittoja löydy jotka palkkaa rehdin ja suoraselkäsen toiminnanjohtajan.Houhouhou
     
  5. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

     
  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    33 kohdan listan jossa kysymyksiä ja ihmettelyjä yhdistyksen ja marketingin toiminnasta...
    Allekirjoitti Seppo Raussi, siis sen listan ja se käytiin kohta kohdalta läpi enemmän tai vähemmän pyöreesti...
    Yhdistyssääntöjen mukaan tuota listaa ei olisi tarvinnut käsitellä koska se ei ollut esityslistalla mutta puheenjohtaja Väljä päätti ottaa sen käsittelyyn eli selvästi asia kiinnosti myös johtista...
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Lopputulema tuon listan osalta?
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    aika heikko...

    lista oli tehty vähän vasemmalla kädellä, monet kohdat oli vain jonkun sanomisia ja pikaisesti ylös otettuja...


    eli paremmalla pohjatyöllä tuokin lista olisi ollut jotain aikaan saava, nyt se mun mielestä sai vain humoristisia piirteitä... samoja asioita toistettiin ja kuitenkaan selvää kysymystä ei monessa kohdassa ollut.

    meni vähän ohi ne jutut koska kukaan ei myöskään seisonut sen takana. esim. seppo raussi joka sen allekirjoitti siellä oli suurimman osan aikaa hiljaa.
     
  9. Mrs Sippi

    Mrs Sippi 1st gear

    Kun ilmiselvästi oli asioita, jotka jäsenistöä hiersivät, oli mielestäni hyvä edes keskustelutasolla ottaa kissa pöydälle ja keskustella niistä.
    Tämä varmasti katkaisi villeimmiltä huhuilta siivet, eikä tarvitse enää nimettömänä spekuloida nettipalstoilla asiattomaan sävyyn kaikenlaista.
    Täytyy kuitenkin muistaa, että yhdistys on yhtä kuin sen jäsenistö ja jäsenillä oikeus käyttää yhdistyksen ylintä päätösvaltaa. Minusta oli myös perusteltua käydä keskustelu ennen talousarvion hyväksymistä ja henkilövalintoja. Käytännössä teknisesti itse asiassa esityslistan järjestys oikeastaan vain muuttui viimeisen "muut asiat" kohdan siirrosta toiseen kohtaan.
     
  10. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    katkotaan nyt täällä huhuilta siivet myös tän asian osalta.
    Eli olen johtiksessa ollut jo varmaan 15 vuotta ja toimarina 10 vuotta, niin on aika jo antaa pikkuhiljaa tilaa uudelle polvelle jolta löytyy energiaa. Jotta tilaa syntyy on pakko sitä myös tarjota ja kieltäydyin ehdokkuudesta. Uskon että oli oikea päätös ja olen tyytyväinen uuteen johtokuntaan.

    Tiedoitus mistä eniten on saatu kiveä sai aivan uuden johtislaisen joka varmasti tuntee ja tietää mitä kenttä haluaa tiedoituksen suntaan joten uskon et tältä osin saadaan varmasti turha rutina tästäkin aiheesta pois. Nykyinen johtishan ei ko. Aiheessa ole onnistunut monee vuoteen kovasta yrityksestä huolimatta....p(

    sit olin tyytyväinen ns. Raussin listaan koska kyllä siinä nyt aika hyvin tuli hiertäviä asioita käytyä läpi ja leikkas turhalta paskan jauhannalta siivet monessa asiassa, ja tän pallon heitin myös jäsenistöllemme jolla on myös oikeus puolustaa kerhoamme perättömissä huhuissa, mut hyvä et asioita käsitellään ja saadaan pelkästä kateudesta syntyneiltä perättömyyksiltä leikattua siivet....o)

    mielestäni hyvä kokous, ei kuin seuraavaa odottelemaan.....p)
     
  11. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    katkotaan nyt täällä huhuilta siivet myös tän asian osalta.
    Eli olen johtiksessa ollut jo varmaan 15 vuotta ja toimarina 10 vuotta, niin on aika jo antaa pikkuhiljaa tilaa uudelle polvelle jolta löytyy energiaa. Jotta tilaa syntyy on pakko sitä myös tarjota, ja olen tyytyväinen uuteen johtokuntaan.

    Tiedoitus mistä eniten on saatu kiveä sai aivan uuden johtislaisen joka varmasti tuntee ja tietää mitä kenttä haluaa tiedoituksen suntaan joten uskon et tältä osin saadaan varmasti turha rutina tästäkin aiheesta pois. Nykyinen johtishan ei ko. Aiheessa ole onnistunut monee vuoteen kovasta yrityksestä huolimatta....p(

    sit olin tyytyväinen ns. Raussin listaan koska kyllä siinä nyt aika hyvin tuli hiertäviä asioita käytyä läpi ja leikkas turhalta paskan jauhannalta siivet monessa asiassa, ja tän pallon heitin myös jäsenistöllemme jolla on myös oikeus puolustaa kerhoamme perättömissä huhuissa, mut hyvä et asioita käsitellään ja saadaan pelkästä kateudesta syntyneiltä perättömyyksiltä leikattua siivet....o)

    mielestäni hyvä kokous, ei kuin seuraavaa odottelemaan.....p)
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo. Hyvä että asioista keskusteltiin. Lista tosiaan oli hiukan "vasemmalla kädellä" viritetty, mutta ajoi asiansa ja sai monia repäselvyyksiä ja huhuja ajettua alas. Mulle ainakin yusymysten asettelun ja kysymysten aikaansaama kuva oli se, että suurin ongelma ja ongelman ratkaisu löytyy tiedottamisesta. Olenko väärässä... Sitäpaitsi vastauksissaan Johtikset istuvat jäsenet etunenässä Vesa raiski ja Tapio Väljä suhtautivat asiallisesti esitettyyn kritiikkiin ja vastasivat mielestäni rahelliseti aseteltuihin kysymyksiin. Ilmeisesti ainakin paikallaolleille tuli selväksi asioiden oikea laita ja turhat huhut joutuivat romukoppaan. Ja jos toi totuus ei miellytä, niin miksei arvostelijat itse saapuneet paikalle ja korottaneet ääntään. Nyt on turha enää rypistellä kun p**kat on jo omissa punteissa. ja niille jotka olivat paikalla vaan "tarkkailemassa" avaamatta suutaan sanoisin, että hävetkää jos vielä kehtaatte asiota täällä arvostella ilman kunnon todiisteita :soosoo:

    Omalta osalta nyt sitten kävi niin, että noin tunti ennen kokousta multa kysyttiin, että lähtisitkö mukaan johtikseen jos mahdollista. Ensin ilmoitin eittei aikaa ole, mutta pienen taivuttelun jälkeen päätin ottaa härkää sarvista ja suostuin mukaan. Mähän olen yksi niistä, jotka ovat FHRAta ja sen vanhoillista johtokuntaa paljonkin arvostellut, joten katsotaan saanko mitään siellä itse aikaan. Ainakin tarkoitus olisi avullanne yrittää. Mut kuitenkin tuntee moni ja uskonkin, että näiden monen on mua helpompi lähestyä ja asiosta mulle puhua kuin noille "vanhoille jäärille". Joten toivoisin jatkossa, että mulle esiteltäisiin ajatuksia ja parannusehdotuksia harrastauksen suhteen, jotka mä voin sitten viedä johtikseen esiteltäväksi. Toivitaan, että saadaan yhdessä rakennettua vähän positiivisemman julkisuuskuvan omaava FHRA.

    Niin ja kiitokset kaikille meikäläistä äänestäneille 8)
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Ainoa oikea kohta tälle listalle olisi ollut muut esille tulevat asiat eli ensin käsitelölään söääntömääräiset asiat ja sitten muut. Toivon mukaan jatkossa toimitaan sääntöjen mukaan.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    ...eli toimitetaan ne asiat käsiteltäviks ajoissa. et ne saadaan siihen kutsuun ja Mut samaa mieltä kuin monet muutkin, paras kokous anniltaan aikoihin. Ja hienoa, että saatiin noi monia julkisuudessakin hiretäneet asiat käsiteltyä ainakin mua tyydyttävästi. Se vei aikansa ja oli välillä vähän turhauttavaakin, mut siitä huolimatta. Ja hienoa et vaikka kaks vanhan jothiksen erovuorossa ollutta ei asettnnutkaan udelleen ehdolle, tilalletulijoita oli jopa äänestettäväks asti. Tärkeetä et välillä tulee vähän uutta tuulta, mut ei kuitenkaan liikaa, et tietynlainen rutiinikin säilyy.
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Uutta verta tarvitaan silloin tällöin, muuten saatetaan kangistua kaavoihin ja kehitys loppuu.
     
  16. ProSB 170

    ProSB 170 1st gear

    Ja jos homma ei jostain syystä rokkaisikaan uusilla jäsenillä, niin sittenhän internetin ihmemiehet ja kaikenhaastavat fariseukset voivat kotkotella taas, että kuinka asiat oli paremmin aiemmin ja eiköhän joku keksisi vielä sanoa että "minähän sanoin!" :D

    Kokemus tuo varmuutta ja uusi veri virkeyttä. Onnittelut uudelle johtoportaalle. Take it easy, but seriously.

    -Rampe
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tokkopa kukaan ihmeitä odottelee asioista jota kuitenkin realiteetit pitkälti ohjailee, eikä ehdokkaat niitä luvannetkaan. Kaikki ehdokkaat vaikutti oikein hyviltä ja olisivat varmasti tehtävässä pärjänneet rannalle jääneetkin, toivottavasti aktiivisuus jatkuu seuraavissakin kokouksissa.
     
  18. enzo

    enzo Gearhead

    Wroom.

    Mukava oli kokous ja kaikinpuolin lopunpelein hyvässä hengessä eteni. Kahvia ja kolaa oli riittävästi kanssa, kiitokset.

    Äkkisellään tuli sellainen fiilis, että osalle porukasta taisi vasta paikalla valjeta, että FHRA on palavan aatteen yhdistys, jossa kannatetaan kuumia rautoja ja niiden kanssa harrastelevia ihan kautta linjan senkummemmin erittelemättä. (Todistettu on että mossessakin on taikaa ja kiinalaisella mopolla ehtii). Drag Racing kaikista parhaana moottoriurheiluna on FHRA:n ideologisesta kokonaisuudesta ehkä 25% (SM sarja ja EM skaba ei yksinään sitäkään), mutta kaikesta toiminnan näkyvyydestä yhdessä ACS:n kanssa tasan 100% tai sensuuntaista..
    -Oli mukavaa nähdä kuinka kokonaisuus hiljaksiin aukeni isolle porukalle.

    Paljon puhuttu lista oli paljon ennakkoa paljon hengettömämpi kun sen käpälään sai, mutta kaikesta karheudestaan huolimatta tuntui siltä että siinä olleet asiat oli hienoa ruotia läpi, koska porukkaa oli koolla runsaasti ja jos joku asia hiertää tai on epäselvää, niin on hienoa että asioista voidaan puhella vaikka kuinkakin vuolaasti ja kurvikkain sanankääntein. -Luulenpa että likimain kaikki kysymyksenmuotoiset asiat sai järjellisen vastauksen ja toisaalta riveillä, tai niiden välistä takaa-ajetut asiat tolkkua ja valoa.

    Pätevän oloinen nelikko poliitikoiksi, pitäkee ittenne miehinä..

    Parin aamukahvin jälkeen nyt on edelleen sellainen olo, että meillä on hieno yhteinen yhdistys ja harrastus, harrastipa miltä kantilta tahansa.
    -Yhteistä asiaa voi tukea monilla tavoilla, toisille on mukavaa vaan ihan olla ja katsella aikaansaannoksia, toiset osallistuu talkoisiinkin, muutamat tukevat puuhia ihan paperirahalla, tai ammattitaidollaan, tukeepa yhdistystoimintaa, tai tapahtumia, tiimejä, tai jonkun privaattiprojekteja.
    Pökköä pesään vaan ja isot kurjuudet heti kuntoon, pienemmät viilaten ja viimeistellen. Tilanne on kaikesta ja viimetalven takapakkitulipalosta huolimatta varmaan satakertaa paremmalla tolalla kun 10v takaperin, vaikka puuhaa piisaa lyhyelläkin aikajänteellä ja tietysti myös ajalle meitin kaikkien jälkeen.
     

Kerro tästä muillekin!