Germany V6 -> USA V6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja CeeDee, 13.10.2010.

  1. fe390

    fe390 Gearhead

    Mulla on autossa Fordin 2,3 V6:seen perustuva kone josta "suljetun alueen" säädöillä dynotettu 240 hp. Ei ahdettu. Liikennekäyttöön pitää tietysti ohjelmoida tehot pienemmiksi.
    Pieni auto liikkuu tuolla aivan riittävästi.
     
  2. CeeDee

    CeeDee 1st gear

    No mites tollas 2.3 v6 vois virittää?
    Ilman et ahtaa.
    Käykö isomman koneen kannet?
    Imusarjoissa eroja?
    Auttaako pakosarjat mitää? kahtelin et pellit ois aika helppo tehä..
    No tietty jyrkkä nokka ja kovat vena jouset ja kaasaarii isot suuttimet...
    Nii lohkot oli samat 2.3 , 2.6 ja 2.8??
    Eli vain sylinterin koko kasvaa? ei isku pituus?
    Eli vois ajatella et porauttais isommat mukit?
     
  3. Haastaja

    Haastaja 1st gear

    2.3 käy kyllä 2.6 kannet, mutta ei oo järkeä koska puristukset tippuu. Imusarjoissa eroja kyllä kanavien koossa, eli 2.6 tai 2.8 sarja parantaa virtausta. Peltisarjat tietysti kannattaa hankkia tai tehä. 2.3 saa kyllä stroukattua joko 2.6 tai 2.8 kampuralla, molemmat sopii. Mutta männät joutuu vaihtamaan :) Poraamalla ei oikeestaan iskutilavuutta kannata nostaa, ei lohko kestä porata paljoa. Sitten tietysti kansiin isompia venoja esim 2.8 venat, ja kanavien muotoilut päälle. Lähelle 200hp pääsee kyllä 2.3 motillakin
     
  4. CeeDee

    CeeDee 1st gear


    okei.. kuulostaa asialliselta.
    täytyy "pyyhkiä" pölyt pois koneesta kun vintin nurkasta löysin 2.3 koneen.
    kiitosksia vinkeistä... eikä nyt tarvi emännän valittaa et viiihtyis liikaa kotona :lol:
     
  5. fe390

    fe390 Gearhead

    Kone on teetetty edellisen omistajan toimesta, joten tarkkoja yksityiskohtia en tiedä. Ainakin seuraava muutokset tehty:
    Stroukattu 2,8:ksi, nokka, ruisku, suorasytytys, peltisarjat, autronic- moottorinohjaus, vapaavirtaussuodatin.
     
  6. bayside

    bayside Gearhead

    Tähän samaan Kölnin moottoriin perustui myös vielä viime vuonna uudessa Mustangissa ollut 4.0. Tehottomaksi kylläkin mainittu ja siksi viimeinkin uusittu. Mutta kyllä sen katsastuksessa silti huomaa. :eek:
     
  7. Razorass

    Razorass 1st gear

    Siis saahan siitä jopa 2.3 motista 200hp, puhutaan vain niin eriasiousta teknisessä ja taloudellisessa mielessä että jos topicin aloittaja tuumailee perusvirityksiä peruspannuun niin ollaan hiukan eri planeetoilla.

    se 200hp 2.3 ei sisällä enää kampuraa lukuunottamatta yhtään vakio osaa ja vaatii todella radikaalia palikkaa jo pelkästään sen takia että sitä joutuu kierrättämäänkin melko eläimenä. rehelliset 200hp 2.3:sta on sen verran arvokasta että ei mitään järkeä ellei ole pakotettu pysymään ko. moottorissa
    esim kilpaluokan sääntöjen tms puitteissa.

    Sellasets 2.3 perustuvasta 2.8:sta voitaneen puhua ihan rehellisenä 2.8:na, ja siinäkin kannattaa varata 10te taskuun, autronicin purkki + romut lienee maksaneet n. 3-3,5te + muut roippeet päälle jne. JOS tekee kaiken itte. tietty jos tässäkin on pakotettu pysymään "orkkis" lohkossa niin vaihoehdot on vähissä.

    Tottahan voi tietty oikein hifistellä ja metsästää jostain alsakannet, niitä saanee kohtuuhyvän henkilöauton hinnalla, ja taas tuli voimaa...
     
  8. Razorass

    Razorass 1st gear

    Jos sitä 2.3 kölniä haluaa virittää duunarin budjetilla niin paras viritys on nostaa se 2.3 sinne hallin nurkkaan ja tilalle 2.9efi, jos 200hp haluaa niin siihen perusremppa, kansien siistimiset, nokka ja hyvät säädöt niin on jo lähellä ja luotettavuudessa/käyttömukavuudessa täys 10.
     
  9. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Tästä hyvä kysymys että miksi puristus tippuu 2.6 kansilla? Onko niissä muka isompi palotila vaikka poraus on sama kuin 2.3 koneessa ?
     
  10. vtormane

    vtormane 3rd gear

    Mietippä väḧän. Jos poraus on sama ja iskutilavuus eri niin missä eroa moteissa? Tottakai kansissa on eroa...
     
  11. CeeDee

    CeeDee 1st gear

    juu no duunarin palkalla ois tarkotus kun lotossakaan ei oo mitään tullu :lol:

    Nii sillä kysyinkin et onko usan kutoset samanlaisia kun niihin luulis saavan helpomin ja halvemmalla viri osaa.
     
  12. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Eikös tuo puristusten tippuminen vaatisi sitten ahdinta kuvioon, jollain sitä voimaakin saisi ehkäpä ilman lottovoittoa?
     
  13. Razorass

    Razorass 1st gear

    Unohda jo se termi "usan kutoset". Se että samaa konetta on myyty samanlaisena toisella mantereella ei tee siitä mitään muuta kuin se on. Cologne V6 on cologne V6 riippumatta myyntimaasta, ja siihen käy cologne V6 osat. Viripalikkaa saa ihan täältä kotosuomesta/euroopasta ja osien määrän ja moottorin tehon/toimivuuden määrittää kukkaro ja tietotaito pannua niputtaessa ja osia valitessa. Jos taas meinaat muita V6 moottoreita niin ne on eri koneita riippumatta TAAS myyntimaasta eikä niistä käy yksikään osa cologne/köln V6:een.

    Neuvon että harkitset tarkkaan mitkä on omat resurssit tehdä ja panostaa rahallisesti siihen viritykseen. Helposti menee kaikki rahat, kone ei sysää vakiota paremmin ja/tai auto seisoo ilman moottoria keskeneräisenä pihassa.
     

Kerro tästä muillekin!