Amerikanrautoja talvikäytössä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Vilkuna, 26.5.2003.

  1. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Sulla on tossa kirjotus virhe se on no f..l, no ride
     
  2. Damned

    Damned Gearhead

    Sammaa mieltä. Sitä luotetaan nuihin hilipanpippaa-vimpaimiin niin että ei osata oikeasti kohta ajaa.

    Vaan onneks tämänkin ketjun perusteella näitä ihan oikeilla, itse ajettavilla autoilla kulkevia piisaa tänäkin talvena :rotfl: :wink:
     
  3. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

  4. Holley

    Holley Gearhead

    No olipahan kuin Oldsmobilen mainosvideo, kunnon fiilistelyvideo, hyvä!
     
  5. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Kiitos! Täytyy kertoa kuvaajalle terveisiä!
     
  6. Aasi

    Aasi 3rd gear

    Samaa mieltä! Hieno video 8)
     
  7. ripe

    ripe 1st gear

    Noita alamäki peruutus tilanteita jos ja kun niitä tulee.

    Täytyy muistaa laittaa vaihdevalitsin "N" asentoon. Silloin se peruuttaminen on hiukan parenmin hallinnassa. Ei se vauhti kiihdy ihan yhtä kovasti.

    Se on melko tuskasa peruuttaa kun ohjattavuutta ei ole.
     
  8. ripe

    ripe 1st gear


    Määkin ajelin tommosella -84 vm. 7vuotta kesät talvet m+s:llä. Kaikkiaan muistaakseni 240 000km.

    Eniten autossa vi.. harmitti lasinpyyhkijät, kun ne oli välillä konepellin alla jäätyneinä.
    Etuovien lukot aukes talvella, mut joskus ei meinannu ovenlukko mennä enään kiinni, Joutu paikoon ovea.
     
  9. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Kunnon putsaus lukoille ja hyvää aseöljyä säästelemättä niin alkaa ne lukot pysyyn kunnossa talvellakin. Nimim. muutaman ooppelin kanssa eräitä talvia viettänyt :D
     
  10. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    eilen illalla etelän tuiskussa ekaa kertaa cutlassilla lukon kera ja menohan oli mahtavaa.. tosin kaasua ei edelleenkään tarvi paljon painella mutta mahtavasti etenee!
     
  11. captainpera

    captainpera 2nd gear

    pickup talvella

    Viime talvena ajoin melkein kolme kuukautta pahimmilla pakkasilla 1971 Chevy Cheyenne 350 pikkarillani, ku Golffista katkes :mad: jakohihna ennen aikojaan!!

    Etenee muuten yllättävän hyvin pickupiksi lava tyhjänäkin. Tosin hommasin siihen kunnolliset Hakkapeliitta nastarenkaat ja pistin betonisen metrin halkaisijaltaan umpikannen lavalle painoksi. Sen jälkeen meni uskomattoman hienosti verraten mihin nykykotteroon tahansa.

    Lohkolämppäriä ei tietenkään ollut. Vähän hirvitti käynnistellä -25 pakkasesta, mutta minkäs teit, kun köyhän oli röihin päästävä. Aina lähti kuin palmun alta. Lämpes hyvin ja toimi hienosti. Ainoa etta bensaa paloi kyllä melko "jyrkästi." :lol: Silti oli hieno ajella bensakasilla talvellakin. 8)

    Kaikki oli naama pitkällä kylillä kyselemässä heti, että miks sää tolla ajelet?! Piti vaan sanoo, että tää vaan aina toimii, kun muut romut hajoo alta!! Autot tehdään Ameriikassa!!
     
  12. Erska

    Erska Gearhead

    Captainpera; missä Dodge oli?
     
  13. Damned

    Damned Gearhead

    Just näin, myöskin useamman Opelin kokemuksella hyväksi todettu konsti :poff:
     
  14. captainpera

    captainpera 2nd gear

    rotke talvella

    Tallissa "atomeina" :rotfl:

    Asentelin siihen juuri tuolloin noi virityspalikat ja korotukset ym. Otti kyl päähän sekin, ku ei voinu sillä ajaa!
     
  15. demented

    demented 3rd gear

    Itellä 66 coronet 318 ja rattimanuaali 185-14 nastakumit alla ei moittimista liikkeelle lähdössä tai jarrutuksissa. Huurteen poisto hiukan heikkoa vaikkei kylmä tulekkaan. Kyllä nää on täysin kelpoja talviautoja vakaa ajeltava ja hyvin hallittava liukkaallakin kelillä.
     
  16. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Kyl täytyy varmaan jo tuohon Tupperwareenkin iskeä kitkat alle. Alkaa kesärenkailla ajo hirvittämään ihan oikeasti, vaikka taakse vaihdatinkin just uudet suvigummit...
     
  17. MoodyBlue

    MoodyBlue 3rd gear

    Mä nyt sitten jouduin laittamaan stw-Buickin alle kuitenkin kitkarenkaat. Tarkoitus oli laittaa BFG Winter Slalom -nastat, mutta Winter Slalomit onkin nykyään kitkat. Laitoin sitten sellaiset. Hyvät renkaat ne on ollu, tosin ei kovin pahoja kelejä vielä ole ollukaan, ja sitten mä ajelen aika varovasti ihan muutenkin.

    Nyt on tosin tällä viikolla kaupunkiolosuhteissa ollu varsinkin risteykset ja liikenneympyrät aika jäisiä, ja niissä saattaa Buickinkin perä vähän heitättää, jos reippaammin menee. Mut pitää mennä iisisisti! Kyllähän noissa oikeissa kitkarenkaissa on sivuttaispito kuitenkin ihan eri luokkaa kun M+S:ssä - renkaat saattaa sutata, mutta perä ei karkaa niin herkästi näillä Slalomeilla kuin paskoilla M+S:llä.
     
  18. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Cutlass ny seisonu noissa pakkasissa ja lumisateissa ja eilen kaivoin sitä sieltä esille 30 cm lumikerroksen alta ilta myöhällä. Tänään ois tarve ajella niin kävi mielessä nuo nesteet.. Konepeltiki aukes kertanykäsyllä ja nesteet oli vielä virtaavassa muodossa. Aamulla laitoin kaapelin päähän mutta akun kunnosta ei ole mitään tietoa. Saapa nähä hörähtääkö tulille vai joutuuko akun vaihtoon. Jännää tämä elämä näin talvella!!
     
  19. FA18

    FA18 3rd gear

    [​IMG]

    Tuolla ajellaan, paitsi työmatkat...(65km suunta)

    all terrainit pitää yllättävän hyvin ja lohko/sisätilalämmitin löytyy.

    "no emmänyt tiiä, tuollanen citymaasturi.." 8)
     
  20. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Ihan off topic mitä pahoittelen mutta miten noita kuvia saa lisättyä näihin viesteihin?
     

Kerro tästä muillekin!