että ottaa päähän jotku harrastajat...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 31.3.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä on ihmeellistä toimintaa... tossa olin kyttäilly yhtä varaosa autoa ja kyselin sitten kaverilta, että ostettaisko puokkiin varaosiks... no eipä hän siitä kuulema mitään oikeen tarvi, mut voi kysellä joltain tutuiltaan. Vähän ajan kuluttua kuulin että kaveri oliki hakenu sen auton jonkun kaverinsa kanssa puokkiin.
    Onhan tämän mallisia autoja maa pullollaan mutta olisi mielestäni voinut jotain mainita mullekin. No, tästähän sitten tuli kyllä Ex.kaveri.. että sille...

    Eli mitä tästä opimme?
    Älkää kertoko omista asiostanne muille, olemme Suomessa joten (varsinkin jostain hyötyminen) on joillekin punainen vaate...

    En enää kyllä ihmettele ,miksi jotkut haluavat omat autonsa ja visusti piilossa varsinkin jos on joku harvinaisuus..

    Joskus oli kaverin kautta täällä myytävänä mun entinen autoni..no jokuhan sitten tajus että se oli sama auto kuin mitä hän oli ollut ostamassa ja pyynti oli hieman enemmän...No, siitä vaan sitten salanimellä meuhkaamaan kuinka kallis auto se on. Oikeasti autoon oli myös laitettu rahaa ja työtä, mutta tätähän asianomainen ei taas tiennyt! Todellisuudessa sain autostani samat jota olin itse siihen pistänyt.. tosin muualta kuin tämän palstan kautta..
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Satakunnassa on kuulemma semmonen tapa että
    jos naapuri saa jossain kaupassa 15 penniä
    voittoa niin kateudesta lyödään lankut ikkunaan ja vedetään ittensä hirteen.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    kannattaa panostaa kaverituntemukseen.
     
  4. perkele

    perkele Gearhead

    tai pitää turpansa kiinni ja hakee itte sen varaosa vehkeen josta on kiinnostunu...eikä tule riitoja kun muut ei ole tietoisia asiasta
     
  5. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Juu ei "kavereille" kannata kaikkea kertoa.
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla yks tuttu ajo autonsa rikkipoikki jonnekkin, ja siitä jäi ehjäksi kovasti viritetty moottori. Vakuutusyhtiöhän lunasti tän, ja hintapyyntö moottori-vaihdelaatikkoyhdistelmästä oli kovin suuri. Tietysti vaikka kundi tiesi, että käypä arvo on yli tuplasti pyydetyn summan, niin tää kundi tarjos tasan puolet siitä, mitä AVK pyysi. Oli toiselle saman automerkin harrastajalle kahvipöydässä kehaissut tarjonneensa omasta moottorista niinjaniinpaljon. No, tää esapa oli soitellu ja kyselly, et millon kauppa päättyy ja mennyt hyvissä ajoin lunastamaan saaliin tarjoomalla satasen enemmän kun kundi, joka moottorin oli rakentanut.
     
  7. monaco77

    monaco77 Gearhead

    Ihania juttua täällä vaan "kuulee", mutta ei voi muuta kuin päätään puistella...

    Voin vain kuvitella istuuko tää esapa :wink: enää samassa kaffee pöydässä vai ei. Tai yleensäkkään tälläiset hemmot jotka "kavereilleen" näitä tempauksia tekee.



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: monaco77 2004-03-31 23:36 ]</font>
     
  8. GTO

    GTO 1st gear

    kel onni on se onnen kätkeköön ,eli suomeksi ;kaikenlaisia luikertelee joukossamme ,mutta lohdutukseksi voin sanoa että ;eihän se meidän vika ole.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    ...juttu jatkuu...
    Mun auton seisoessa parkkipaikalla rengas tyhjeni ja eihän mulla vararengasta ollu tietenkään. Tai oli mut ku se on alkuperänen käyttämätön varakummi, niin eihän sellasta nyt voi tietenkään käyttää.
    Veli kävi sitten tän samaisen tyypin kanssa hakee toisen kummin tallilta ja vei paikattavaks sen puhjenneen. no paikattu rengas sitten jäi sinne sen ex.kaverin avolavan kyytiin kun ei ne kerenny sitten tuomaan sitä takas.
    Tää homma oli siis ennen tätä auton ostoa juttua.

    Kävin sitten edellispäivänä veljen puolesta hakee yhen puskurin tän tyypin tallin viereisestä ladosta. No tää samanen tyyppi ilmesty sinne sitten hillumaan ja kysyin siinä sitten sitä rengasta...

    Ex.k : Niiiin...ööh, onks se pitäny hyvin ilmaa??
    Mä:Mitä?? sehän on sun autos lavalla?!?!
    Ex.k.: Ai, annas ku mä mietin, mihi se tulikaan..

    5min."mietiskelyn" jälkeen
    Tyyppi lähti kävelee avolavalle ja nosti pikkasen pressua ja näin heti ettei siellä ollu rengasta. Se vaan tuijotti tyhjää lavaa ja oli "etsivinään" sitä sieltä ja sanos vähän ajan päästä siinä yhelle sukulais pojalleen

    Ex.k: Näätkö sä sitä missään??
    Mä:eihän se nyt siellä oo!
    Ex.k: Eiku joo..se on vissiin tuolla tallissa sisällä, mut siel on nyt niin paljon muitakin renkaita et käykös se jos hän tuo sen joskus myöhemmin?
    Mä: no kait se käy?????

    Tajusin ku pääsin kotiin, et ko. varaosa auto oli ilmeisesti tallissa sisällä ja kun rengas oli vielä samanlaiseen autoon. Siinä varaosa autossa oli meinaan ainakin renkaat tyhjät kun sitä ite kävin kattoo ja oli ollu vissiin vähän aikaan.
    Nyt ukko yritti selitellä kaikennäköstä ettei olis tarvinnu mennä talliin sisälle.
    Ilmeisesti mun kumini oli sen auton alla!
    EI VOI OLLA TOTTA!
    Ajattelin itekseni et onkohan tää vähän kaukaa haettu ajatus, mutta tänä aamulla yks toinen kaveri kuka oli ollu tolla reissulla mun mukana niin soitti et olin oikees, se auto oli siirretty ulos tallista et se auto oli ollu siellä sisällä..

    Siis haluun vielä painottaa, et ei mua toi auto harmita, vaan tän tyypin KÄYTÖS!!
     
  10. pena

    pena 1st gear

    Mä löysin yhden "unelma" läjän 50-luvun kuplan osia(liikkeen loppuvarasto),sitä oli pari pakettiautollista!!kansia ,kampuroita,kromia jne.Kerroin kaverille tästä ja ehdotin ,että ostetaan puoliksi ,sopi hyvin.Menin taas parin päivän päästä katsoon läjää,niin omistaja kertoi että tehän haitte sen jo.Että sillai.On muuteen ent. kaverillani ollut vaikeeta kun aina mun nähdessään lähtee pirusti karkuun(nyt aikaa kulunut varmaan 7vuotta ja ukko varmaan melkein 50v.),ehkä syystä kun en ole päässyt lähelle,enkä viitsi toisen kotio mennä.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    oli vissiin hänen mielestään osien arvoista?
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    ekkös sää ny tähän mennessä oo oppinu että suoli ..eikun Suomi on ainoo maa jossa kateus voittaa kiiman.

    ja muuten kun lainaat jotain niin paras on kun ei lainaa.
    Mä olen itse ainakin tehnyt Meritan kanssa sellaisen sopimuksen että mä en lainaa niin ne ei ala korjaan autoja tai muuta mun duuniin liittyvää..

    Ja ei se lainattu peli ainakaan lainatessa parane esimerkkejä esim. Auto työkalut tai muija.

    Se on vaan niin että 97% sovituista asioista rikotaan jos ei jouduta vastuuseen...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja ei se lainattu peli ainakaan lainatessa parane esimerkkejä esim. Auto työkalut tai muija.

    Se on vaan niin että 97% sovituista asioista rikotaan jos ei jouduta vastuuseen...
    [/quote]

    Muijan lainaamisesta sen verran, että eihän se järvi soutamisesta kulu :smile:
     
  14. Karva

    Karva Gearhead

    Kyllähän se on taivahan tosi jotta kun ...

    Korjaat jonkun autoa katto ensin jotta se ei ole kaveri tai puolittainkaan tuttu, niillä on niin jumalattoman vaikeata maksaa työstä edes sitä mitä sovittiin ...

    Kun sattuu hyvä kauppa kohdalle osta ensin ja sitten kyselet kuka tarvittis osaa, siinä vaiheessa kaikki tutut häviää vaikka ovat jatkuvasti moisia palikoita ruikuttaneet, ja viikon päästä ne on ostaneet samalaisen varaosa tai auton tai jotain jostain eikä sano mitään ...

    Kimppa projektit on täysin tuhoon tuomittuja koska niihin ei laiteta rahaa mitään osaa jonka ostat puokkiin ei lasketa 50-50 vaan aina 80-20 koska se työ oli kuulemma raskas, eli matka kaupasta talille,vaikka sitten teet kaiken itte ja kimppa kaveris istuu ja hoitaa sosiaalisen puolen ja kaljan kiittaamisen, osista on maksettu 50-50 tyyliin kaikki, saat esson pöydässä kuulla jotta olet kokoajan kusettanu kaveria ja kuinka olet kupannu rahaa ja työtä ...

    Mitä tästä opimme, no emme mitään, kaikki ovat vajaita tai kusipäitä, ei kannata ajatella kuin omia hommia, jos nyt joku joskus tarvii apua on se sovittava ensi ja rahat käteen jos jotain suostut tekeen, mitään osaa ei kannata hommata porukassa eli hommaa kamat itte jos jotain jostain jää ne myyntiin ja sille kuka maksaa ...

    Tallin hommat on sitten eri asia jos joku tarvii apua on sitä annettava tai ainakin neuvottava ja sanottava suoraan että teen tai en kerkiä ...

    Kyllä auto harrastus on kivaa, kaikesta huolimatta olet kaiken tehny aina vituiksi ja väärin tai saanu puoli-ilman käyttäen toisia immeisiä hädän hetkellä hyväksi, rikollinenkin olet ja varmaan kumma heppu, huijjari jobbari ja pakkelikyhääjä kaikki tyyni, iloitkaa ystävistänne ???

    :-o :-o :-o
     
  15. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    jep jep. Mä tunnen ainaki vaan 2 ihmistä, joiden kans rupeen millekkää autohommis, eli työkalujen lainaaminen/kimppaprojektit. Kimppaprojektikaveri pitää olla (melkee) sellanen, et tyttöystävät tulee kateellisiks!!! sellaset jotka vaan ykskaks päättää alkaa harrastaa autoja, tai joiden pääasiallinen tarkotus on kaljan juoni tallilla, ni mä välttelen sellasia. Mut jos kiinnostusta on vielä 10vuoden jälkeenki, ni siit tietää, et kaveri on tosissaa...
     
  16. TaTsi

    TaTsi 1st gear

    Tähän hieman erilainen juttu...
    Olin eskoon viime keväällä kaaria ihmettelemäs, kun oli ruoste hieman viennyt... Tosin vai pikaista apua siihen ajattelin (pakkelia), et saatiin leimasta läpi.
    No ihmettelin siin ja naapuri tallin tyyppi tuli siihen kattelee ja nykäs samoin tein pakkelit siihes ja vähän hioski. Tuli suht siisti ja maalia päälle..
    Kiitin työstä ja lähdin leimalle j aleima tuli.
    Seuraavana päivänä vein tyypille ison pullon viskiä, kun katsoin et jotain olis hyvä hommasta kustantaa...
    Eipä mienannu ottaa, mut sain tungettua sen sitten kuitenkin sille.. Sanos vaan et tuut sitten joskus tän tuhoomaan..

    Mielestäni AINA jos hommat pitää hoitaa niin ettei tule kellee (näis hommis, asia erikseen jotkut muut jutut) sanomista..
    Reiluus ja kohtuus mieles niin yleensä hyvä tulee.
     
  17. TaTsi

    TaTsi 1st gear

    - JOS- sana tuosta lopusta :wink:)
     
  18. Joo toi työstä maksaminen on kanssa hyvin vaikeaa jos on joku tuttu kyseessä, voin saada ylimääräistä joka on joillekin kamala ajatus!
     
  19. TaTsi

    TaTsi 1st gear

    Mielummin todellakin maksan kuin kuuntelen jotain v...lua tai kattelen kyräilyä...
    Ja mielummin hieman ennemmän kuin sovittu..
     

Kerro tästä muillekin!