Mielenterveyskuntoutujat ja kehitysvammaiset autonrakentajat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Suski, 18.10.2010.

  1. MudMax

    MudMax Gearhead

    Hieno homma ja hyvää pr;ää, thumbs up!
    1 kpl Long Distance, 1 kpl Longest Distance ja 1 kpl Grand Parade Best Classic Award.
    Siinähän ne oli lueteltu Mercurymanin etusivun kuvassa, mutta olisihan teeveessäkin voinut näyttää sen autolla voitetun palkinnonkin :odroll:
     
  2. Dolly

    Dolly 1st gear

    Omistaja pariskunnan tuntien, voin kertoa että matka kustannettiin pariskunnan omasta pussista, niinkuin matkat yleensäkkin. :)

    Ja ottakaa huomioon ettei kyseinen pulju ole koko olemassaolonsa aikana saanut minkäänlaisia tukia tai avustuksia toimintaansa, eikä työ toimintaansa.



    :D
     
  3. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Tois olis kannattanu mainita siinä ohjelmassa ettei porukka vaan luule valtion rahoittavan tuotakaan terapiaa.
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Olin tänään yhteydessä mun asioista päättäviin viranomaisin. No ku ne soitti ja mulla ois ollu eka tapaaminen tänään ryhmän kanssa. Vittuukaa kiinnosta. Oisin toki mennyt, jos oisin muistanut. Kerroin puhelimessa tästä. Ei tiennyt mitään ja ne päättää mikä mulle sopii ja mikä ei.
    Tämmöinen ei ilmeisesti hyvä juttu mulle?
    Tosin mitään ei tapahdu ennen kun kaikki leikkaukset mulle on tehty.
    Jatkohoidot alkaa vasta sitten.
    Ilmeisesti mun Jaguar terapiaa psykiatrisella ei katsottu hyvällä, vaikka ei siihen juuri puututtu. En ole viimeistä potilaskertomusta nähnyt. Pahennusta se aiheutti, vaikka mulle sillä oli suuri terapeuttinen merkitys. Sen kuvan sain että jatkohoidossa jos pääsen ja tarviin niin sinne ei V8 motteja tule.
    Ne vasta edessä..
     
  5. slantti

    slantti 1st gear

    Ihmetyttää vaan että miksi eivät saisi tukirahaa yhteiskunnalta?? Aattelin vaan että on varmaan tosi kallista harrastaa jenkkejä sekä samalla päivät pitkät huolehtia vajaakuntoisista ihmisistä ja etteivät telos itteensä nissä työvehkeissä.
    Jos toi on täysin pyyteetöntä toimintaa niin hattua nostan ja rispektit. Yhteiskunnan rahaa tiedän jaetun (ja paljon) vastaavanlaisiin "hoitokoteihin"/ terapiatoimintaan. Puhutaan tuhansista euroista per hoidettava per kuukausi.
     
  6. JiipeeH

    JiipeeH 3rd gear

    se on se suomalaisen peruskateus.. :mad:
    miks toi saa, mutta minä en? kattois peiliin itseänsä..
    onko tehnyt mitään jolla ansaitsisi "palkan"?
    toivottavasti vetäjät saa liksan, edes vähäsen, jotakin kautta.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kuules Slantti. Nää ei ole yksinkertaisia asioita. Tukea saa jos osaa kysyä mistä ja miten. Pitää tietää miten nää rattaat pyörii ja mistä narusta vetää. Tää on mulle tosi lähellä oleva asia ja oon siitä saanut jo esimakua.
    Tuollaisia Dollyja on paljon. Kaikki kunnia heille. Mun sisko tekee sama hommaa. Pyyteettömästi ja koko ajan itseään kouluttaen. Kas, näistä ei juuri puhuta. Niistä mitkä tukia vedättää ja kaltoin kohtelee lapsia on jotain esimerkkejä. Mutta aivan liian vähän tulee julki. Muutama silloin tällöin tulee ilmi. Mitä tapahtuu? Vittu ei mitään! Ne jatkaa uusilla nimillä ja sama jatkuu.
    Dolly, arvostan sinua ja teitä muita suuresti.
     
  8. shark

    shark 3rd gear

    Samat textit täältä.

    Tollasta pitää tukea ja tarvetta on.

    Tänpäivän kiillotettu pintaliitoyhteiskunta voi elättää kaikenlaisia "vammasia",mutta tarpeeseen ei ole varoja.

    Meinas mennä aamusumppi väärään tuubiin,kun kuulin töllöstä,että vähän yli kakskymppinen neiti,jolla on oma "bloggisivu Blondinbella" netissä tienaa,uskokaa tai ei, 200.000 kr kuukaudessa mainoksilla sivullaan ,kun kirjoittelee mikä on tänään in ja huomenna out :mad: :mad:

    Tässä ei ole pätkääkään kyse kateudesta ,vaan mistä tän päivän ihmiset on valmiita maksamaan :poff:

    Välillä toivois jotain "katastrofia" ,jotta silmäripset irtois edes vähän yhteiskunnalta ja sen kansalaisilta. :poff:

    Jatkakaa....
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ..Shark jatketaan.
    Tää on helvetti. Ja kun todela tarviit apua sua pompotetaan paikasta toiseen. Se syö niin helvetisti. Joka paikassa samat jutut uudestaan. Ei sitä heikko ihminen kestä. Kyllä lopulta hoitoa löytyy. Monelle liian myöhään. Tiedän tapauksia ketkä luovuttaneet jo ton ruljanssin alussa. Ne on maan alla lautayksiössä. Niillä ois ollut mahis. Eivät jaksaneet. Jollain sairaalla tavalla ymmärrän sen. He eivät jaksaneet. Halusivat tän helvetin loppuvan ja tekivät sen itse. En kannusta ketään siihen. Jokaisella ois vielä mahiksia tässä elämässä. Mut kun ei jaksa niin ei jaksa.Mulle oli suuri helpotus kun päätin tehdä sen. Täysin selvä ja kaiken tajuava olo. Lähden täältä kun en kestä. Ne epäonnistui. Virallisesti mulla itsariyrityksiä vain yksi. En tiedä missä raja menee?
    On ollut mielessä nytkin, mutta en sitä tee. 2-7 vuotta elämää jäljellä. Kunhan pää pysyis selvänä eikä musta tulisi täysi vihannes. Silloin saa ja pitää repii letkut musta irti.
    Jatkuu joskus..
     
  10. Maria

    Maria 1st gear

    Tuli tuo äsken netistä katseltua ja ihan hyvä pätkä kyllä oli.
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ..repeli avautu vielä kun en äsken saanu pointtiani kerrottua. Saanko nyt? Yritän. Moni hoitoa tarvitseva nuori hajoo ennen hoitoon pääsyä. Jonoa on. Mutta todella hoitoa tarviivat pääsevät heti jos on tarve ja niillä on. Monia on hajonnut siihen rumbaan mitä on ennen sitä. Varsinkin monella paikkakunnalla mitä en nyt erittele. En myöskään niitä mitkä pääsee helpommin. Eroja ei saisi olla. Niitä on. Mulla ok mutta nyt ei puhuta itsekeskeisestä mulle kaikki ja heti nyt Simosta, vaan ihmisestä mikä todella tarvii apua.
    Mulla on vaitiolovelvollisuus mun hoidosta. Tai ei lähinnä siitä, vaan muista osastolla mitkä saa hoitoa. En kerro yksityiskohtia vaikka mieli tekisi. Hoito toimii, jos siihen pääsee.
    Olen kuullut että täällä ODella eikä itse nähtynä Hourulassa. Nuoria, kuin myös vanhoja vetäny ittensä kiikkuun. Varmasti osa niistä ei olisi sitä tehnyt jos oisivat ajoissa hakeutuneet ja haluisivat ja pääsisivät hoitoon.
    En sais tästä puhua, mutta puhun. Suurin ongelma on pienissä paikkakunnisa. WTF? Pahempi kuin täällä pks seudulla? Kyllä.
    Ei sen pitäisi asuinpaikkaa katsoa. Mutta näin on. Suomi johtaa itsemurha tilastoja. Alueellisesti missä ja mihin vuodenaikaan on iso piikki käyrässä tilastoissa.
    Se tästä ja loput (?) jatkan rebel58 topissa.
     
  12. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Hieno ja liikuttava ohjelma. Naki etta kaverit oilivat oikeasti ylpeita ja etta itsetunto ja ammattitaito kasvoi jenkkeja rassatessa.
    Toi pariskunta tarttee mitallin somalieuroja valtion kassasta!
     
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Just kattelin poksilta tuon ohjelman. Oli kyllä hyvä pätkä, olis kyllä saanu olla pidempikin juttu, mut hyvä noinkin. Ja sille haastattelijalle olis voinu näyttää vaikka käynnistämällä sen Mawerickin, et mistä V8:ssa on kyse... :p Mut toi on kyllä todella hieno juttu, ja tuollasen toiminnan pitäis ehdottomasti saada kyllä valtion tukea.

    Hatun nosto, ja korkealle, niin vetäjille kuin kuntoutujillekin. :eek:
     
  14. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Joo, olis vaan käynnistäneet Maverick Grabberin tai Mustang LX "BAD ASS":n moottorit! :wink:
    -Onhan äänet, olen ollut vieressä ja kyydissä....[​IMG]
     
  15. kole

    kole 3rd gear

    Pitää vielä sen verran tähän avautua että naapurin hyvä lapsuuden kaveri asuu sillä paikan lähellä. Eilen just kertoi, kun siitä ohjelmasta puhuttiin.
    Ovat kylällä kaikki kateellisia kun se "vanha äijä" ajelee aina erilaisella hienolla jenkillä. Sen kylän sakkikaan ei tunnu tietävän että siellä on hoitokoti ja sen asukkaat tekee niitä autoja.
    Mut kyllähän tuosta olis voinut tehdä vaikka sarjan telkkariin. Ainakin sitten kun kole ja rebell58 ollaan siellä. Sorry :lol:
     
  16. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Kyllähän siel on ollut ihan ammattimiehiäkin noita autoja rakentamassa ja ammattimaalarit niitä maalannu. Ainakin näin kyseisen herran suusta on kuultu.
     
  17. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Jori ja Inka -Mercuryman- järjestävät joka kesä kruisingit, siellä esiintyy bändejä ym. hauskanpitoa. :wink:

    -Itekkin monta kertaa mukana ollut. 8)
     
  18. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Näin on, kyllä sinne on palkattu ihan ammattimies niitä autoja laittamaan. Maalauksetkin teetetään ammattilaisilla, mutta onhan autoissa paljon muutakin tekemistä ja laittamista... :wink:
     
  19. Dolly

    Dolly 1st gear

    Kyseisen kylän pikkupohatat ovat tottuneet siihen, että vaikka omalla tilillä lepäis onnistuneiden metsäkauppojen jäljiltä useampikin ylimääräinen tuhat euroinen, niin niitä haudotaan siellä tilillä hamaan vanhuuteen saakka ja pidetään oma elämäntyyli mahdollisimman huomiota herättämättömänä. Sillon on helppo kadehtia, kun ei itse uskalla.
    :rotfl:
     
  20. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Katotaas

    http://blondinbella.se/files/2010/10/be ... 928666.jpg

    Kyl tosta pari kymppiä vois maksaakin? :p
     

Kerro tästä muillekin!