chevy vanin vesipumpun vaihtotyö hinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 200kw, 24.10.2010.

  1. 200kw

    200kw 1st gear

    Eli onko jollain tietoa mitä tollasen -89 6.2 d vesipumpun vaihtotyö maksaa täällä pk-seudun korjaamoissa noin suunnilleen.Ite en viitti tossa parkiksella enään vaihdella kun on muutenkin tullut sanomista korjailuista :D
     
  2. starcraft

    starcraft Gearhead

    Hintaa en tiedä mutta joskus vuosia sitten kun omaani vesipumppu vaihdettiin niin työtunteja kertyi jotain 8-10 tunnin väliin. Sen kun kertoo nykyisillä korjaamoiden tuntitaksalla niin jotain kuvaa saa hintatasosta.
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    8-10 tuntia? eikait vaikka 6.2:n vesipumppu onki työläämpi kun joku sbc:n 4 pulttia ja remmi tyyppinen juttu niin siinä saa 2-3 tuntia enempää missään siitä rahaa ottavassa liikkeessä tiemmä kulua? ehkä ensikertalainen sais siinä hommassa kuluun ilman mitään kirjoja sen verran mutta että joku 60 tunti ottava lafka... vai olenko väärässä
     
  4. 370

    370 Gearhead

    Siis 5-600 e (+osat) vesipumpun vaihdosta? Alanpa työkseni vaihtelemaan vesipumppuja.
     
  5. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Alipainepumpun vaihto maksoi puolenkymmentä vuotta sitten 800 e + osat..
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuon koneen vesipumpun vaihto on kyllä todellakin ihan muuta kuin normi
    pikkulohkon vastaava homma. Ainakin kunnolla tehtynä. Käytännössä
    samalla kannattaa miettiä jakopään kunnostustarve, koska se on kuitenkin
    avattava sinne asti.
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    tässä on kyllä nyt lyöty lyhtyyn :eek:
     
  8. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Re: .

    Se on muuten 6,5 dieseliin aika mutkikas vaihdettava... 8 tuntia meni työtä...
     
  9. chevy76

    chevy76 1st gear

    Siis -89 6.2dsl vesipumpun vaihtotyö? Muistaakseni sain siihen menemään n: 3h aikaa, kun joku vuosi sitten tein sen omaani ensimmäistä kertaa. Minulta puuttui siitä se tuulitunnelihässäkkä, niin siinäkään ei menny aikaa sitä purkaessa..Olen vaihtanut sen myös 350 SBC, mut jotenkin en osaa sanoa oliko se sen vaikeampi..Molemmat on melko vanhaa tekniikkaa kuitenkin..Pitäskö tästä ottaa iltatyö ittelle? ;)
     
  10. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Re: .

    ei ole. siinä on kikka. ei tarvi purkaa mitään, kun halkaisee a-pumpun kahtia, jolloin se mahtuu putoamaan lohkon ja syylärin välistä maahan. vähän pumpun nokkaöljyä roiskahtaa maahan. tämän jälkeen irrotetaan siimapyörä erikoistyökalulla (=ruustukki+moska :rotfl: ). asennetaan uusi pumppu paikalleen ilman siimapyörää, joka vedätetään paikalleen erikoistyökalulla vasta kun pumppu on paikoillaan. aikaa kuluu multa n. 30 min. teen sen sulle satasella 8)
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    mitä pyydät 6.5td vesipumpun vaihtotyöstä 3 kk täystakuulla :odroll:
     
  12. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Re: .

    Well done...tietääpähän "ensi"kerralla...
     
  13. NURMALE

    NURMALE 1st gear

    Vaikka täällä palstoilla on kaikki aina helppoa ja nopeaa niin kyllä tollanen 6,5 dsl vanin alipaine pumppu on edelleen pirun pahassa paikkaa, koska kyseessä on ilmeisesti n.94-95 vuosimallin vani niin pumppu on siellä kuskin puolella tosi pahassa välissä, eli paljon työläämpi kun esim. 89:n vanin tai express vanin alipaine pumppu. Tuli vaan mieleen tämmöinen tarkennus aiheeseen.
     
  14. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Juu, kuskin puolella oli ja todellakin pahassa välissä. Osa pulteista piti avata auton sisältä käsin (konekoppa pois) helvetinmoisella jatkovarsirakennelmalla...
     
  15. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    hyvä kun tarkensitte :D+++
    tähän vähän yritinkin kommentillani provosoida, anteeksi :oops: :lol:.., sillä ihmettelin erään tunnetun loimaalla sijaitsevan chevykorjaamon omistajan kuikuilua, kun yritti löytää vanin a-pumppua kuskin puolelta :eek: kerroin, ettei löydy sieltä vaan toiselta puolelta, mutta ei ottanut millään uskoakseen...joten löin pellin kiinni ja sanoin myy mulle vain se alipainepumppu ja unohda sijainti.

    hanttarin puolella olevat pumput vaihtuu kertomallani tavalla. 8)
     
  16. Rytari

    Rytari Gearhead

    sama....

    mietitääs, apulaitteita ja remmejä irti, öljytäyttöputki pois, pumppu kera jakopäänkopan suojapellin kanssa käteen, pelti irti pumpusta, olsien putsaus ja kasaan.... teen 600€ 6.2D:hen tommosen kyllä minäkin vaikka en siitä niin tykkää
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toinen noista mainituista on sulla tekemättä, jos pidät niitä yhtä helppoina.
     
  18. chevy76

    chevy76 1st gear

    Olen vaihtanut vesipumpun 350sbc vaniin ja Astroon. Sekä 6.2dsl vaniin. Olihan se dieseliin hieman hankalempi, mutta ei se ylivoimainen ollut. Tai sitten aika kultaa muistot ;) On siitä kuitenkin pari vuotta aikaa. Ilmastointia ei ollut missään noissa joten niitä remmejä ei tarvinnut purkaa. Sitä peltilätkää joutu funtsii hetken, ennenkuin tajusi, että sekin pitää irrottaa. Bensavehkeissähän sitä ei ole. Tuntuu kyllä melko karulta, että vesipumpun vaihto maksaa 500-600e ja pelkkä työ. :( Kai se on sitä nykyaikaa kun tuntuu että köyhälle on kaikki kallista..
     

Kerro tästä muillekin!