OD-tiepalvelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja topidanny, 3.8.2010.

  1. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Kuopion seudulla asun miä, ja oon kyl valmis auttamaan, jos suinkin on mahollista. Tietämystä ei ole ihan älyttömästi, vaan kaikki perustyökalut kulkee yleensä kyllä mukana.
     
  2. neppari

    neppari Gearhead

    Me yritettiin auttaa muutamaa autokuntaa Big Wheellis aikana. Ei ollut 164 Volvoon vesipumpun laakereita, Veteen ei ollut vaihto starttia kuten ei myöskään siihen Steppariin josta oli tehty matkailuauto. Mutta yritettiin kuitenkin.

    Normisti täällä Jyväskylän seudulla vaikutetaan ja yleensä on pysähdytty jos joku on konepelti pystyssä ollut tienlaidassa.
     
  3. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Kyllä mullakin on yleensä työkalut mukana ja kaapelit yms. ja yleensä pysähdyn kans jos joku on konepelti pystyssä tien sivussa.
    Kerran mulla hajos pajerosta laturi ja akut hyyty alapitkässä, pimeessä ja 20 asteen pakkasessa, mut kiitokset Tapsalle Iisalmeen ja Tompalle Alapitkään sekä Kajaanin ystävälliselle poliisipartiolle, pääsin perille Kajjjaanii.....
     
  4. Fargo

    Fargo Gearhead

    Ei huono ajatus. Offipalstalla on tuollainen apuketju ollutkin jo varmaan viisi vuotta, ongelma vaan on siinä ettei sitä pahemmin päivitellä eli ihmiset soittelee harrastajille jotka on lopettaneet, numero on jo jollain toisella jne...

    Mutta kannatettava ajatus, todella. Varsinkin asiallisesti toteutettuna.

    Itseltäni löytyy korjaamo, varaosaliiterin avaimet ja erittäin paljon tietotaitoa.

    PK-seutu. Ja velaksi ei tipu, keskellä yötä en lähde ellei huvita ja sitä rataa. Mulkku ehkä olen monen mielestä kun saatan olla mielestäni ansainnut muutaman kympin bensarahaa jos tulen myymään laturin tai jarrusylkyn viikonloppuna kesken omien puuhieni....

    Mutta soittaa saa ja sen numeronkin löytää kun hieman salapoliisityötä tekee...
     
  5. amalo

    amalo Gearhead

    Tälle palvelulle olisi ollut toissapäivänä tarvetta kun pääsylinteri alkoi vuotamaan. Osa löytyi finnamilta mutta missä voit tehdä remontin? Soittelin ja kiertelin kymmenisen paikkaa ja selitin että tilanne oli akuutti, kotiin reilu 600km matka joka ei vajailla jarruilla houkuttele, mutta kaikilla "korjaamoilla" ajat täynnä pari viikkoa eteenpäin. Eikä onnistu tietty työkalujen lainaaminenkaan. Vaikka euroopan valuutassa tarjosin korvausta.
    Onneksi apu löytyi lopulta Porvoosta parin tunnin kiertelyn ja soittelun jälkeen, terveisiä vaan sinne :)
     
  6. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Joo täältä kyllä tarjotaan tyäkaluja/ verstasta , hinausapua ja vois löytyä myäs yäpaikkaa jos on isoompi vika.
     
  7. raggar

    raggar 3rd gear

    Kyllä täältäkin apua saa mahollisuuksien mukaan.

    Jo työn puolesta oon tottunut pelastamaan halvaantunutta kuljetuskalustoa virka-ajan ulkopuolella.
     
  8. audiq

    audiq Gearhead

    Ulkomaalaisten kaupustelijoiden takia en enää itse niin herkästi pysähdy auttamaan. Ajan siis ohi, jos en selkeästi näe, mitä porukkaa tien laidassa viittelöi.

    Huoltiksen pihalla tai jos muuten näkee, ketä pulassa on, niin sitten kyllä yleensä pysähdyn. Autossa kulkee aina mukana iso kasa työkaluja, OBDII-vikakoodinlukija, sekä yleismittari ja pieni kompressori.

    Kerran oli auto tien laidassa pelti pystyssä, mutta en pysähtynyt, kun en nähnyt, ketä siellä oli apua vailla ja muutenkin hieman hoppu.
    Paluumatkalla sitten näin, että pirun nätti neiti siellä oli minihame päällä seisomassa auton vieressä, kun joku herrasmies tutki konehuonetta. -Olisi kannattanut pysähtyä. :lol:

    Tässä oppineena sitten seuraavalla kerralla pysähdyin, kun näin, että nainen pulassa ja olikin sitten harvinaisen nätti tapaus. :eek:
    Syömäänkin tarjoutui palkaksi viemään, kun ähelsin hänen autoonsa ruuvimeisseleiden avulla uuden kumin vanteelle. :lol:

    Yhden OD:laisen avunpyyntöön jouduin vastaamaan kieltävästi, kun oli juuri noussut kuume päälle. :oops:

    Oho, vähän OT:ksi meni. :oops:
     
  9. houru

    houru Gearhead

    joo tää on hyvä idea.kun sais porsineen lotjansa edes jonkun pihamaalle turvaan sieltä tienposkesta,voi jo huokaista helpotuksesta.

    jos täällä askola/myrskylä/porvoo suunnalla jollain leviää kulkine niin yritän kyllä auttaa mikä pystyn.varsinkin 5,7 dieselin ollessa kyseessä...osia löytyy himasta joka lähtöön.
     
  10. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Onkos tämä idea jo kuopattu vai jalostetaanko eteenpäin?
     
  11. willalande

    willalande 2nd gear

    no onnistuukos tämä niin, että laittais vaikka nimimerkkinsä ja paikkakunnan ja puh nron?
    jokin lista silleen että vois vaikka matkareitin mukaan esim tulostaa auttavat numerot?
    tärkeintä kai olis saada ne jotenkin järjestykseen paikkakunnittain.
    tai monellahan on ne multimedia puhelimet ym,pääsee nettiin vaikka keskellä syvintä korpeee.
     
  12. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    et oo näköjään koskaan aikuisten oikeesti ollu mettässä, mikäli luulet verkkojen toimivan suomessa kaikkialla :soosoo:
     
  13. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    ei tartte olla ku tietys kohas joroisten huutokoskea niin puhelin pätkii: keittiös toimii, eteises ei, pihal otat muutaman askeleen ni pätkii ja kun palaat takas pari askelta ni taas toimii(jostai syystä paskahuussin kohal toimii hyvin), kuvia et saa lähetettyä olleenkaa. Huutokoski o muutenki mielenkiintosta aluetta puhelinverkkojen suhteen. kerran kaveri kuuli joka toisen sanan ja joutu päättelee loput,onnex löyti ja matka jatku.
     
  14. WSE

    WSE 1st gear

    Yleensä kuitenkin teitten varsilla pääsee nettiin edes gprs yhteydellä. hyvä olis kevyt tekstisivu mistä paikkakuntaa klikkaamalla löytää paikalliset auttajat. Hyvä olisi myös että voisi rekisteröityä useammalle paikkakunnalle priorisoiden toki hieman.

    Meikäläiseltä saa apuja Lohjalla ainakin työkalu- ja varaosamuodossa, saattaa olla etten itse kerkiä hommiin usein. Työkaluja löytyy sitten laaja korjaamovarustus diagnostiikka mukaanluettuna. Firman numero on 050 3662555 eikä se vastaa juuri koskaan koska töitä on aina liikaa mutta txt viesti tulee perille ja luetuksi noin tunnin-parin sisällä normaaliaikaan (9-21 joka pvä).
    Myös Pohjois-pohjanmaan Merijärvelle (Oulainen-Kalajoki-Ylivieska alue) saan apuja tarvittaessa järjesteltyä ja Rovaniemelle myös. Liikun myös ko. paikoissa itse. Autojen korjauksia (kaikkea mutta varsinkin autosähköä) olen tehnyt noin 20 vuotta, aivan pakasta vedetyistäkin laitteista ja niiden elektroniikasta on tietämystä.
     
  15. sbf

    sbf Gearhead

    Kait kaikki muistaa että autoliiton tiepalvelu jeesaa myös ei jäseniä maksua vastaan kaikkina vuorokauden aikoina.
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tässä muutama vuosi taaksepäin autoin meidän reissulla yhtä Od:harrastajaa ja samalla reissulla kaveri hoiti mulle laturin rikkoutuneen tilalle.
    meillä on muuten pitkäkattoporukalla auttajien yhteystiedot netissä toki ns "suljetulla"osastolla ettei kaikki sankarit pöhnäpäissään soittele klo04.00 lauantaiyöllä.

    http://www.stwsuomi.com/index.phpsid=2b ... 4df6091d08
     
  17. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Eihän tuo mahdottomia vaadi, pitäisi vain johonkin pystyä naputtelemaan itse tietonsa ja lista pitäisi pystyä tulostamaan ja heittää sinne hanskalokeroon. Itsellä myös työkalupakki aina takakontissa, Espoon seudulla helposti pääsen jelppimään.
     
  18. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Jeps,joku lista olis tosiaan hyvä,nettiin ei meikäläisen puhelimella pääse eikä tule pääsemään :D .Jos joku keräis yhteystiedot talteen ja yv:llä lähettäisi pyydettäessä,siitähän se olisi helppo printata.Itse tosiaan Muurame-Jkl suunnalla pystyn auttelemaan,työkaluja on ja kohtalaisesti varusteltu verstas,sekä kuljetuskalustoa tarvittaessa.
     
  19. aaCHEVY

    aaCHEVY Gearhead

    Ehdottomasti hyvä idea! Ilmoittaudun listaan mukaa. Työkaluja löytyypi perus-setti, joitain osia saattas olla myös (GM) ja tarpeen tullen talli järjestynee.
    Pohjoisesta keski-suomesta, 4-tien tuntumasta löytyypi.

    Viime viikolla oli oma matka "katkolla" ja listalle olis ollu käyttöä. Maybe next time :wink:
     
  20. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mä voin kans ilmoittautua. En oo mikään hirvee ammattimekaanikko mut ehkä kaks päätä ajattelee paremmin(?) ku yks. Takakontissa kulkee jotain perustyökaluja, ja jos ei muuta niin itketään yhdessä. :rotfl: Ja vantaa/itä-helsinki alueella osaan vielä jotenkuten suunnistaa, muualle tarttee navigaattorin. :lol: Numeron ym. saa yv:llä.
     

Kerro tästä muillekin!