Aloitteleva jenkkiharrastaja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ramiss, 26.10.2010.

  1. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Niin, mut miks pitää aina ekana tyrkyttää et osta jenkkifarkku ja mielellään vielä gm-tuote? Ainahan se on vaihtoehto, mut paras on aina et käy kokeilee tarpeeks montaa et tiedät mistä tykkäät.
     
  2. jevman

    jevman 1st gear

    sanon vaan että harmittomasta kokeilusta voi jäädä pahasti koukkuun....


    sitä tuli nuorenpana ajeltua noilla ameriikan kärryillä ja perheen lisääntyessä piti autot vaihtaa pienikulutuksisiin että oli varaa vaippoihinkin

    nyt kun muksut on jo isoja ja muija lähteny lätkimään niin taas on ameriikan auto tallissa ...
    pahasti ollaan koukussa :D
     
  3. ramiss

    ramiss 1st gear

    Anteeksi tietämättömyyteni, mutta mitä näillä "saastelaitteilla" tarkoitetaan?
     
  4. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Systeemi kierrättää pakokaasuja takaisin poltettavaksi, egr venttiili joka usein on sökönä valvoo tätä liikennettä...näitä on sitten poisteltu ja tukittu letkuja. Aiheuttaa käyntihäröä.
     
  5. ramiss

    ramiss 1st gear

    Noo nyt mää ymmärsin. EGR-venttiili on kyllä ollut kaikissa vähänkin uudemmissa ajokeissani ongelmallinen, vähänajettua kun ei ole varaa ostaa, ja paljon ajetussa se pakokaasu on kierroksensa jo kiertänyt :lol:
    Vai notta sellaisia ollut jenkeissä jo 70-luvulla, hassua. Ei saksalaisissa vielä löytynyt kaikissa edes 90-luvun alkupäässä.
     
  6. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Ja lisäksi ilmapumppu joka pumppaa happea pakosarjaan niin että palamattomat kaasut saadaan poltettua ennenkuin tulevat putkenpäästä pihalle. Saastelaitteista on myös hyötyä, ainakin täällä paikallinen katsastusinssi ei ole osannut sanoa mitkä pitäisi päästöarvot olla jossain 305 lankkukyljessä joten arvojen ollessa korkeat on inssi pariin kertaan kirjannut otteeseen että autossa on "mallikohtaiset arvot" vaikka kyse on varmasti ollut lähinnä huonosti toimivasta koneesta, rikkinäisestä lambdasta tai vuotavasta pakoputkesta.
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No toi johtuu lähinnä siitä että tekniikanmaailman (ja muitten huuhaa-lehtien ja ohjelmien) mukaan saksalaiset on edistyksellisiä moottori- ja auto-tekniikan tien näyttäjiä... U.S.A:ssa taas on aina turvauduttu vanhoihin ja aikansa eläneisiin ratkaisuihin :wink:
     
  8. mb508

    mb508 Gearhead

    lainaus Cheynneltä:
    Saatan muistaa väärin, mutta mieleeni on jäänyt, että Tekniikan Maailma esitteli 70-luvulla turvatyynyn eräänlaisena vitsinä jolla amerikkalaiset yrittävät parantaa liikenneturvallisuutta.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Volvo kyllä tais alottaa airbagien käytön?
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tai sitten ei.
     
  11. FA18

    FA18 3rd gear

Kerro tästä muillekin!