Ford OHC 2ooocc->23oocc?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tanari, 9.9.2002.

  1. tanari

    tanari 1st gear

    niin elikkäs pikkumussen 2,3l neloskone? onks se sama kun tää perinteinen OHC mitä on sierrois ja tanareis muuten, paitsi siinä on pidempi isku? vai onko poraus eri?
     
  2. prostreet

    prostreet 1st gear

    samannäköinen kone mutta mitat eri = ei sovi osat ristiin
    muistaakseni eri isku ja poraus
    pintossa mm neljä nokkapukkia

    pinto 2300 = ford ohc 2,3 moottoriin on huomattavasti vaikeampi/kalliimpi saada hard core viritysosia euroopassa kuin pinto 2000 = ford 2,0 ohc moottoriin
     
  3. tanari

    tanari 1st gear

    aijaa.. no sitten mun loistava stroukkaus ajatus meni vähä sivuu.. :sad:
     
  4. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Pahempi kuin isku ja poraus on sylinteriväli, joka on suurempi. Itsekin olen miettinyt 2.3L suht'yleinen tai sitten Rangerin 2,5Ohc (Suomessa ei varmaan yhtään) Riesaan. Auto-Kivitila toimittaa Ford Racingin osia ja sieltä saat nokka-akselin, mutta isompia venttiilejä joudut jenkistä tilaamaan. Jos vielä kiinnostaa, niin Esslinger hakusanalla etsit kalifornian pajaa, joka tekee 2.3Turbo-virejä, vaikka stroukkina 2.7T.

    Järkevämpää on kuitenkin kuten lainauksessa vihjataan, on virittää täällä 2.0-konetta, eikä tarvi edes itse virittää. Menet lauantaina ralliin ja katsot kun pari Eskoa vedetään taas puun ympärillä ja teet tarjouksen koneesta.

    Mutta onkohan 2.0Ohc-koneita stroukkattu esim. kampuran offset-hionnalla? Löytyykö veivejä? No eihän tässäkään mitään järkeä ole, mutta Hessu Hopoa lainatakseni "Missä on sanottu, että kaikki pitää tehdä parhaan ymmärryksen mukaan, onhan niitä muitakin perusteita."
     
  5. prostreet

    prostreet 1st gear

    pinto 2000 eli ford ohc 2,0 saa valmiita stroke-akseleita jotka ovat myös vahvempia kuin vakioakseli

    nokka-akseli tulee erilainen 2,0 ohc stroke-moottoriin ja pakosarjan mitoitus muuttuu
    muuten sopii samat osat
    yleensä käytettään ns 2,2 iskua

    sen saa myös leimattua helposti escort 2:een

    -----------

    pinto 2300 = ford ohc 2,3 ohc saa mm esslinger/manley venttiileitä, nokkia, rullanokkia, jousia, mäntiä ja veivejä ja öljypumppuja hyvin,
    mutta hyvät aihomoottorit ja aihiokannet (alumiiniset yms aftermarket, vakio on huono aihio) ovatkin jo vaikeampaa usa kamaa
    siksi siis huonompi osasaatavuus, paha tehdä vakiokannesta
     

Kerro tästä muillekin!