GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. LAURI84

    LAURI84 1st gear

    Kun tossa oli puhetta siitä että ajelis Pikkukuormuria B-kortilla niin siitä napsahtaa normi sakko kortitta ajosta eli vähintään 400€..vähän riippuen tapauksets ( siis niin poliisista kuin kuskistakin) että ottaako b-kortin pois mutta ei kovin suositelvaa tai riippuu taloustilanteesta. Yksi isompi seikka on se että jos menet ja mäjäytät kolarin etkä omaa kyseiseen ajoneuvoon ajo-oikeutta niin maksat kaikki kulut siis aivan kaikki..vaikka vakuutus yhtiö vastapuolen korvaiskin sillä hetkellä tulee se kortitta ajo tilanteessa perimään sinulta aivan kaiken lopulta takaisin ja korkojen kera. B:n korotus C1 kortiksi ei ole kovin kallisjuttu ja aika nopeaakin..

    mitäs muuten olette mieltä uskailtaako Vanilla vetää pitempää matkaa semmosta 500kg kärryä D:llä vai pitäskö ajaa 3:lla... kyllä mä isompia kärryjä ymmärrän ton 3:lla vetämisen mutta toi busteri ja traileri on vaan niin kevyt.. Tiedän kyllä ettei vanilla saa vetää tollasta jarrutonta kärryä mutta vedän silti koska on järjetöntä että systerin Mondeolla joka myöskin on automaatti saa vetää 700 kg jarrutonto mutta vanilla vain 380kg tai jotain..Aijon kyllä yrittää konttorilla muutosta tohon vetorajaan
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    No järkeehän voi soveltaa että jos miettii minkä verran sinne vnin konttiin saa roinaa heittää niin jos vähän vähempi on koukussa niin tappaako se viel mitn..
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei kyllä pidä paikkaansa. Jos siis autossa on voimassa oleva vakuutus. Ja mistä ihmeestä se vakuutusyhtiö ylipäätään sen sakkolapun saisi luettavakseen? :eek:
     
  4. LAURI84

    LAURI84 1st gear

    Eiköhän tuo ole ajo-oikeudetta ajamista. Ei vakuutus korvaa sun aiheuttamia vahinko kun olet kännissä ei se korvaa silloinkaan kun sen tekee ajo-oikeudetta..voimassa oleva liikenne vakuutus korvaa kyllä sillä hetkellä sun aiheuttamat vahinkos. Tuo laitos kun on sellainen että etsii aina jonkun muun maksajan kuin itsensä ensisijaisesti. Mutta ihan kuinka vaan en rupea kinaamaan jos jollakin on omakohtaista kokemusta..Liikennevakuutushan on vain ja ainoastaan sitä varten että meillä olisi yhteinen kassa josta maksetaan ei syyliselle osapuolelle korvaukset pois ettei tarvitse jäädä ikuisesti odottelemaan tai jos molemmilla on asiat kunnossa. Mutta asia muuttuu erilaiseksi jos rikot lakia.
     
  5. LAURI84

    LAURI84 1st gear

    JZA lue tarkasti..kiitos :)

    :mad: :rotfl:
    sen verran otti tuo JZA:n kommentti aivoon että päätin tarkistaa asian Kaveriltani joka on POLIISI ja tässä alla suoralainaus häneltä vain siksi ettei täällä anneta väärää kuvaa asioista:

    Kysymykset: Mikä on rangaistus jos ajoneuvo luokkaa C/C1 ja kortti vain B?
    Korvaako liikennevakuutus jos aiheutat kolarin mutta sinulla ei ole kyseisen ajoneuvon ajo-oikeutta?

    Vastaus kysymykseen nro 1: Moottoriajoneuvon kuljettaminen ilman vaadittavaa ajo- oikeutta (TLL64, RL 23:10) ja päiväsakkoja tuosta tulee.

    Kysymys nro 2 Tarkoitat miten vastuu jakautuu kolari tilanteessa, jos ajo- oikeudeton todetaan syylliseksi tapahtuneeseen?
    Liikennevakuutus korvaa vastapuolen vahingot ja Maksetut maksut peritään ulosottomenettelyn kautta vastaajalta, jos niitä ei sieltä muuten ole saatavissa.

    Toivottavasti ymmärrät lakia..liikennevakuutus korvaa VAIN silloin kun omaat ajo-oikeuden etkä ole kännissä :wc: :wc:
     
  6. Joo, onhan tuossa kaikenlaista onkelmaa tiedossa jos jää kiinni.
    Ei ole poliisi varmaan kymmeneen vuoteen pysäyttänyt mutta jos tuollaisella ajelisi niin Murphyn lain mukaan heti olisi ratsiassa :)
    Tai sitten murskaisi jonkun Nissan Micran atomeiksi vahingossa :oops:
    Pitääpä pistää ajokorttiluokan korotus harkintaan..perkele kun siinä pitää ajaa inssit ja kaikki..hoh hoijaa..niitä merkkejäkään muista kuitenkaan :rotfl:
     
  7. cam78

    cam78 3rd gear

    No niin alkoi tuossa vanin retaleessa vm-00 renklamaan tuo nopeusmittari.Elikkä nousee ylös päin portaittain tökkien ja laskeutuu alas päin samallalailla ja jää siihen 10km hujakoille jumittaan joksikin aikaa ennen kuin putoaa nollaan.Mistähän päin pitäis ruveta vikaa etsimään?
     
  8. Bukero

    Bukero Gearhead

    samaa vikaa ollu mulla -99 vanissa jo jonkunaikaa...pakko ajella "vaginaattorin" mukaan.vika ilmestyy aina mittariston lämmettyä ja on pahimmillaan pitkillä reissuilla.
     
  9. cam78

    cam78 3rd gear

    Niinhän tuo tosiaan lämpimänä kiukuttelee.Kävin päivällä n.450km ajeleen ja silloin tuo alkoi reistaileen.Nyt kävin pikku lenkin heittämässä toimi ihan oikein,kun oli jähtynyt välillä.
     
  10. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Ei tarvi liikennemerkkejä muistaakkaan, ei kysellä inssissä kuin pelkät kuorma-auto laput. Ei dioja, ei liikennemerkkejä, pelkät veikkaus kyssärit. Minä kävin noin vartin lenkin ajeleen inssiä ja laituriin peruutus, sai vielä takaikkunasta tsiikailla kun oli lavakuormuri.
     
  11. amaz

    amaz 2nd gear

    Mittaristovika. En tiedä onko Suomessa pajoja jotka noita korjaa, Metroauto ainakin käyttää Saksassa tai Sveitsissä Autometerillä korjattavana. Onko kellään kokemusta korjaako Autometer jos sinne suoraan lähettää itse mittariston?
     
  12. Panze

    Panze 3rd gear

    Googlettamalla löytyy Suomestakin mittarin korjausta. En tosin tiedä onnistuuko näihin mutta kysymällä tuokin selvinnee.
     
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    taitaa vaan olla tämä mittareiden korjaaminen yhä harvempien taitajien käsissä,ettei vaan olisi "ns" katoavaa kansallistaitoa.kuorma-autojen piirturikorjaamot korjaavat kyllä perinteisiä mekaanisia laitteistoja mikäli osia järjestyy.taitaa vaan olla nämä täys elektrooniset/digitaaliset mittaristot lähes mahdottomia korjata.esim kuormureiden digipiirtureita ei korjata vaan ne vaihdetaan aina uuteen.eli kertakäyttö kulttyyri kukoistaa tässäkin...
     
  14. dogu

    dogu Gearhead

    mulla oli samaa vaivaa -99 vanissa,kun mittaristo lämpeni niin nopeusmittari alkoi takerrella. syy selvisi,kun mittaristo lämpeni niin mittaritauluun liimattu kalvo jossa lukemat ym.ovat alkoi kupruilla ja mittarin neula tarttui siihen ryppyyn. jollain liimalla taisin saada sen kalvon kiinni taustaansa ja mittari toimi sen jälkeen moitteetta.
     
  15. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ^cicero ja deeku heitti niin erikoisen ratkausun, että en olis arvannu ikinä :eek: vaikka olen omasta mielestäni kova arvuuttelemaan :rotfl: mukava oppia joka päåivä siis yö uutt :rotfl:
     
  16. julmajari

    julmajari Gearhead

    mikähän vaivaa mun -99 170000 ajettua kun ei lähde käymään lämmittämättä -5 tai alle, hehkut on uudet. suutinremppa?
     
  17. Ok, no tuo ei kuulosta ihan niin pahalta sitten, saattaisi jopa onnistua heh
     
  18. Uitto

    Uitto 1st gear

    Auton hankinta

    Hei,

    Asia ei nyt varsinaisesti liity 6,5td moottoriin, mutta ajattelin että täällä olisi paras asiantuntemus.

    Löin meinaan silmäni erääseeen -95 vuoden 6,5d kuorkki vaniin. Tämän foorumin läpikahlattuani ja tutun kanssa juteltuani olen hieman ymmälläni. Tuttu oli sitä mieltä, että vanhemmat 6,2 koneet olisivat luotettavampia ja kestävämpiä.

    Ilmeisesti ainakin siirtopumppuja näihin vaihdetaan, onko muuta isoa/kallista remonttia luvassa? Millä maileilla ne ilmenee? Jos nyt pääpiirteittäin saisin eron 6,2 vs 6,5 olisin kiitollinen.


    T. Täysin vihree

    Ps. kuume on, mutta yritetään pitää järki mukana.
     
  19. Panze

    Panze 3rd gear

    Tuossa edellisellä sivulla oli juttua tästä asiasta. Eli ei oo yhtään sen kestävämpi. Jos se on vapari 6.5d vani 96 tai vanhempi niin siinä on viel mekaaninen siirtopumppu kuten niissä 6.2 malleissakin.
     
  20. Uitto

    Uitto 1st gear


    No katsos, olihan siinä pikaisesti sivuttu asiaa. Koko päivän kun lukee näitä, niin ei enää muista mitään.

    Vapari ilmeisesti kestävämpi tai ainakin halvempi korjata kuin turbo? Pumppujen hinnat 160e vs. 1000+e, vai olenko käsittänyt väärin?

    Mites kun tuttu oli sitä mieltä, että siinä 6,5 koneessa joku akseli ei kestä ja "repeää" irti.
     

Kerro tästä muillekin!