Tf 727 käyttäjäpohjaisia/muitakin ongelmia..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mökeltäjä, 14.11.2010.

  1. mökeltäjä

    mökeltäjä 1st gear

    Pääsi käymään epähuomiossa niin että käytettiin autoa hetki ilman öljyjä laatikossa, minuutin-puoltoista tyhjäkäynnin tuntumassa p-päällä. Lienee turha haaveillakkaan muuta kun että romua tuli? Laatikon öljypumppu varmaan ainakin hajoaa heti kun kuivana pyörii?
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Paskat siellä mitään käyny.Tf:fä ei edes tee painetta park asennossa.Muutaku öljyt lootaa ja kovaa ajoa.
     
  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    oljypumppuhan ottaa käyttönsä turbiinin hahloilta että kyllähän se tekee painetta P-asennossa, jos siis sitä oljyä olisi ollut siellä. tosin se oljy ei taida pahemmin kierrellä siellä laatikossa P-asennolla. vahinko lienne jo käynyt joten öljyt sisään ja ajaa niin kauan kun kestää.
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Siinä on varmaan sellainenkin ero että käykö se laatikko sananmukaisesti kuivana vaiko tyhjänä. Jos laatikko on remontin jäljiltä ja pumpussa on asennusrasvat tai asennusöljyä, niin kyllä se kestää hetkellisen käyttämisen, mutta ei varmasti kovin pitkää käyttämistä.

    Olen nähnyt yhden vaihteiston öljypumpun joka oli kulunut rattaiden pesän ulkopinnoiltaanaivan aivan väljäksi koneremontti-laatikkokorjauksen käyttöönottamisvaiheessa, se kulumisen syy jäi kyllä epäselväksi, ainakin minulle.
     
  5. sbf

    sbf Gearhead

    http://www.tciauto.com/Products/TechInf ... lite727904
    Kyllä siellä pumpun rattaat tietysti pyörii mutta painetta se ei parkilla tee.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin miten vitussa se painetta tekisi kun ei ööliäkään ole :rotfl: . Mutta noita on muutettu jo vuosikymmeniä niin että ööli pyörii turbiinissa myös parkilla :soosoo: .
     
  7. Mopar

    Mopar Gearhead

    Kyllähän siellä jokin kierto pumpussa on P:lläkin on eli jossain lienee painettakin, riippuu tietty mistä mitataa.
     
  8. mökeltäjä

    mökeltäjä 1st gear

    noh tyhjänä lähinnä mut ko loota on kyl hyvän tovin seissyt joten lienee valunut kokolailla kuivaksi ò-pumppu. Tekeekö kuinka ison tuhon jos laittaa vaan öljyt sisään ja kokeilee, vai ottaisko vaan suosiolla laatikon alas ja kiikuttais tohtorille?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se öölipumppu pääse millään aivan kuivaksi! Ja jos et sitä kaasu pohjassa huudattanut niin mehut vaan sisään ja baanalle testaamaan.
     
  10. mökeltäjä

    mökeltäjä 1st gear

    tosiaan jokseenkin pelkkää tyhjäkäyntiä kävi pienen hetken. Noh tovin päästä olen viisaampi miten kävi..
     
  11. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Panehan kertoen miten kävi? :wink:
     
  12. mökeltäjä

    mökeltäjä 1st gear

    Noniin tuli öljyt laitettua sisään ja käyteltyä. Paha tarkalleen sanoa toiminnasta kun koeajolle ei pääse tähän hätään kun puuttuu autosta vielä yhtä sun toista oleellista muutenkin. Ko laatikko on muutenkin täysi kysymysmerkki kun ostettu ns toimivana, ei ole mulla ollut koskaan vielä käytössä aiemmin mut mitä nyt siinä nosturilla kun auto on pyörät ilmassa niin käyttelin ja rasittelin jarrua(ja verstaan lattiaa) vasten ni vaikuttais et ykkönen ja pakki vetävät kunnolla mut kakkonen ja d eivät juuri ollenkaan... Kikkarin vipukin vielä on laittamatta kokonaan mutta ei tunnu auttavan noihin 2 ja d vaihteisiin on sitten vipu laidassa tai toisessa. Käyttelin kaikki vaihteet läpi moneen kertaan ja öljynpinta on ok. Ilman vastusta kun kierrättää d päällä niin vaihteet kyllä vaihtuu äänestä/renkaiden nopeudesta päätellen.

    Tuollaisestahan pystyy niitä linjapaineita tms mittailemaan lootan kyljestä, kertoisiko ne jotaan mikä on ongelmana vai osaako joku jo näillä tiedoilla diagnosoida vian?

    Orientoiduin kyllä jo laatikon ostaessani et saattaapa joutua heti remppaamaan mut taisinpa sinetöidä homman viel omatoimisest :odroll:
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taitaa olla perseen vapaakytkin paskana jos keppi D ja 2 asennoissa lootassa ei ole vetoa.
     
  14. mökeltäjä

    mökeltäjä 1st gear

    Jaahas, veikkaisin että nuo vaihteet vetää just sen verran et auto lähtis varmaan lipumaan eteenpäin jos pyörillään olis mut sit kierroksilla ns luistaa vaan. Mut että viittaa siihen vapaakytkimeen?(/olen ilmeisesti ostanut jo valmiiksi rikkinäisen lootan siinä tapauksessa?)
     
  15. mökeltäjä

    mökeltäjä 1st gear

    Jatketaas vielä hiukan, edelleen käytelty ja ihmetelty. Kakkosen tai d:n kun laittaa päälle niin kierrokset kyllä laskee hiukan, kylläkin vähemmän kun ykkösen tai pakin laittaessa(mitkä siis tuntuvat toimivan), ihan vähän kun nostaa kierroksia niin edelleen kuulostaa niinkuin olisi vetoa, sitten kun nostaa vielä ihan karvan lisää kierroksia niin kuuluu kolaus/napsaus laatikosta ja on kuin olisi taas vapaalla/parkilla. Taas kun laskee kierrokset liki tyhjäkäynnille niin kolahtaa ja taas kuulostaa niinkuin vetoa olisi.
     
  16. mökeltäjä

    mökeltäjä 1st gear

    No niin, lootaa purkailtu, juurikin vapaakytkin oli hajalla. Ö-pumpussa ei juuri muuta näkynyt mutta ulommassa rattaassa on pieni halkeaman alku eli ne menee uusiksi. Mitähän tuollaiset osat noin suunnilleen maksanee? Luonnollisesti tiivistesarja tietty myös ja varmaan ehkäpä muutakin vielä tarvii kunhan saan kaiken palasteltua.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos mahdollista niin ota kuva siitä "perseestä" eli vapaakytkimen ulkokehän kiinnityspaikasta! Jos on käyny huono säkä niin myös kuoret on entiset.
     
  18. jat

    jat 1st gear

    Itselle myös tuo vapaakytkin paskana, (kyselinkin aiheesta aikaisemmin syksyllä). Mudracerin viimeisimmästä kommentista rupesinkin kyselemään... Omasta lootasta oli se vapaakytkimen pesäkin lohjennut palasiksi.

    Loota vielä tallissa levällään ja pultattava kytkin tulossa.

    Onko koppa käyttökelvoton kun tuo pesäkin on palasina, vai pysyykö vapaakytkin pelkästään noilla tulevilla pulteilla siellä paikallaan? Näin ainakin ajattelin..
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei välttämättä, kunhan sen vaan keskittää kunnolla ennenkuin vetää pultit kiinni.
     
  20. mökeltäjä

    mökeltäjä 1st gear

    Kuoret on sentään säilyneet kun se vapaakytkimen ulkokehähän on siellä tiukasti kiinni niillä tihuilla pooreillaan lootan kuoressa ja se ohut teräslevy mikä on siellä pohjalla oli viellä sen verta ehjä ettei ollu puhki menny. Takimmaisessa rummussa kun on se pinta mikä estää vapaakytkimen rullia/jousia tulemasta eteenpäin niin siinä on sanomista, nappaan huomenna kuvia ihmeteltäviksi että olisiko sille jotain tehtävissä.
     

Kerro tästä muillekin!