Kilpailuasiaa kaudelle 2011

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 25.11.2010.

  1. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    ei vaan maksaa sarjamaksun ja ajaa sit mitä ajaa...

    jos ajaa yhden kisan tulee aika kalliiks, mut tukee ryhmää...o(

    mut jos aloittaa kauden kalajoelta, niin hinta on suunnilleen sama kuin maksais joka kisaan erikseen.

    ja jos ajaa kaikki niin on halpaa kuin saippua...o)

    eli muutamankin kisan, niin ei korkeelta putoo vaik maksaiskin ton sarjamaksun, ja näin tukis "oman ryhmänsä" säilymistä.

    totuushan on se et kilapilijat itse päättävät aktiivisuudellaan mitä ryhmiä halutaan pitää olemassa ja millä on tulevaisuutta, ei fhra tai muukaan taho, kaikille on annettu tasapuolinen mahdollisuus, eikös niin???
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ilmeisesti juu. Siis ilmoittautuminen ryhmään on yhtä kuin 1400€, ajoi tai ei. Kertaa kahdeksan, jos halutaan vielä kisatakin.

    Ennakkoon maksamalla hintaan 11200€ saadaan siis SM -arvo ryhmälle ja ketään ei kiinnosta, että ajaako kukaan tuolla oikeasti metriäkään :lol:

    SG kiittää ja poistuu takavasemmalle radoilta häiriköimästä.
     
  3. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    no löytyyhän sit vielä se pykälä säännöistä jossa määritellään että 3-kilpailua kaudessa pitää syntyä, mut olikohan se perus säännöissä et kolme kilpailijaa muodostaa kilpailun???

    eli kuiteskin tämä nyt pitänee jatkossakin täyttyä, ja tuskin kukaan haluis ostaa sg:n suomenmestaruutta ko. summalla...o)
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tai SC:n tai SST:n tai tai :lol:

    No ei mahda mitään, mutta mitenkäs ndrs -kuviot sitten menevät? Ajetaanko kisa esim. EM:issä, jos sinne tulee X (äksän tilalle voi täydentää, että montako) kappaletta kuskeja suomesta tai muualta? Vai tiputetaanko koko nordic suomesta pois? Vai ajetaanko pelkät finaalit missä osallistujamäärillä ei ole merkitystä?
     
  5. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    kisa

    600€ kahdesta kisasta, taitaa olla parempi vaihtaa harrastusta pitsinnypläykseen.
    Ihan noin paljon en ole valmis tukemaan omaa luokkaa....
    Natkutan koska tässä on hyvä paikka tappaa taas yksi luokka, väitän että joka kisaan tulee riittävästi osanottajia, mutta harva pystyy sitoutumaan siihen koko kaudeksi etukäteen.
     
  6. MAX WEDGE

    MAX WEDGE 1st gear

    no osallistuminen maksaa niinku ennenki jotain mut oisko tietoo
    koskeeko AKKn polttoainesääntö 2011 myös drag racingia?
    että sais ajaa vaan 98E pumppubensalla,AKKn epäselvillä sivuilla ainakin
    drag race mainitaan ja puhutaan jostain kansallisista kisoista..
    eiks SM oo kansallinen? :eek:
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Tästä on ollut aiemmin puhetta jossain toisessa topicissa ja vastaus on että ei koske drag racingia
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Re: kisa

    Miksi kilpailun järjestäjän tulee sitoutua sarjan järjestämiseen, mutta niiden joille sarja järjestetään ei tarvitse sitoutua mihinkään. Mielestäni järkevä päätös FHRA:lta. Saadaan jo ennen kauden alkua tietää tuleeko SM-arvoja vai ei. Paljon ikävämpäähän olisi luvata SM-arvo ryhmälle ja todeta viimeisen kilpailun kohdalla, että ei ollut kauden aikana riittävästi osanottajia, ei tule SM-arvoa. Näinkin on takavuosina käynyt muun muassa formuloitten kohdalla. On se kumma, kun tän alan harrastajat itkee joka asiasta.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä tavallaan ymmärrän ton pointin helvetin hyvin. Jos me ollaan olevinamme jossain määrin vakavasti otettava autourheilulaji, niin pitäis seuraavan kauden kuvioden olla selvillä vähintöönkin tolla marginaalilla. Force majeure tapauksia tietty tulee, mut kyläl mun käsittääkseni silti vois ilmottautua jo kauden alussa, sitte jos ei syystä tai toisesta pääse kisan niin siitä hyvityksestä tai osallistumismaksun siirrosta voinee neuvotella kuten tähänkin asti? Ja kilpailullisestihan toi olis simohienoo, et olis ajettavissa ryhmissä paljon autoja, vaikka sillä varjolla, et jotkut joutuis siirtymään. Ja luonnollisesti televisioinninkin markkinoimisessa saattais olla eduks jos tietäis mitä myy. Ja edelleen voi osallistua yksittäisiin kisoihin, yhteen tai kahteen jos vaan ryhmä ajetaan, näin olen itsekin ajatellut tehdä. Kolme kisaa rupeekin sitte olee niin liki hinnassa, et kantsii "uhrautuu". Tässä nyt vaaditaan vähän kilpailijoitakin sitä venymistä ja yhteishenkee. Noita kiitos-paitoja on näkyny varikolla ja katsomoissakin aika paljon, onks henki tuttu vai onks se vaan pelkkä paita?

    Mut sitte toinen asa, et jos mä maksan ton ilmotautumisen ja osallistumismaksun ryhmään X ja sitä ei sitten ajetakaan kun ei tuu tarpeeks autoja, niin kai mä saan rahat takas? Olis vähintäänkin oikeus ja kohtuus valita joko sen välillä tai siirtymisellä muuhun ryhmään.

    Käsittääkseni bensasääntöön oli jo joku kanta, eli et ei koske rakreisnkii?

    .
     
  10. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    kisa

    Siis onko tässä kysymys vain SM-arvosta? Ajetaanko set/pet kuitenkin cuppina ensi vuonna vaikka ennakkoilmoja ei ole kuin esim.3?

    Tittelit ei ole mulle se pointti, vaan ajamaan pääseminen.
    Maksan mielelläni ne metrit jotka ajan, niistä en valita.
     
  11. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    sarjaan ilmoittautumiset 1.4 mennessä, sarja ilmoittautumisten kehityksestä toivoin nettiin seurantaa mistä vois hetio kilpailukutsujen lähtemisen jälkeen käydä seuraamassa miten "oman ryhmän" poppoo kehittyy.

    1.4 jälkeen lukitaan sm-ryhmät ja vasta tämän jälkeen lasku lähtee 1.5 eräpäivällä toteutuneisiin ryhmiin ilmoittautuneille.

    niille joiden ryhmä ei toteudu, ilmoitetaan asiasta ja tiedustellaan vaihtoehtoiseen ryhmään siirtämistä yms.... ja laskutetaan sit vast sen mukaan miten kilpailija päättää..

    eli ryhmämaksua ei voi edes maksaa ryhmään joka ei toteudu.

    t. vesa
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Meni vissiin ohi tuo kysymys, mutta miten ndrs -kisoissa tuo homma menee? Eli ajetaanko niitä enää ollenkaan, vai onko se osallistujaraja siis kolme mistä mainitsit (vai viisi niin kuin aiempina vuosina)?

    Ja jos kolmessa kisassa kaikissa ajaa vaikka neljä ulkolaista ja neljä suomalaista, niin onko se SM-arvoinen luokka tuolloin?

    Ja millä hemmetillä mä näen, että keitä ulkomailta on ilmoittautumassa tänne mihinkin kisaan 1.4 mennessä? :rotfl: Super-ryhmien ja stockereiden osalta tuo homma meni nyt kyllä vähän sekavaksi. Jummarrat varmasti.
     
  13. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    puhuimme aiheesta ja käytännössä suomessa ajatetaan ne ndrs-ryhmät joissa sm-ryhmäkin syntyy.

    niinä vuosina kun finaali osuu suomeen, niin asia käsitellään erikseen...
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No stop, stop :soosoo:

    Kyseessä on ihan eri arvoiset ja sisältöpohjaiset asiat vai ootko sitä mieltä että FHRA:kin on toiminnallaan ja kisojen järjestämisellään pelastanut koko tän maan olemassaolon?

    Toi nyt tähän pikkusen niinkuin off topic huomautuksena, jatketaas sitten seuraavissa viesteissä taas ite asiasta :lol:
     
  15. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Tarviikos ton "faksi-ilmoittautumisen" lisäksi sitten ilmoittautua KITInässäkin?

    ...ja eikös me set/pet mennä häiriköimään spettiä, jos ei tule riittävästi ilmoja?

    Entäs sitten, jos ilmoittautuu PETtiin ja koneet kulkeekin alle 9 sek, niin täytyykös avata varjot hyvissä ajoin, vai voiko kesken kauden siirtyä SPETtiin huojennuksella?

    Toi rakettitekniikka on niin jännittävää käskyttää. :lol:
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    En. Mä vaan ajattelin et josko rahtunenkin sitä henkee sielt pullamössöistä löytyis tän lajinkin puolesta mut ei kai, tyydytään vaan paitailee... Arvoista en tiedä sen enempää, mä olen noita kiittänyt livenäkin koko ikäni mm. osallistumalla veteraanien tapahtumiin ihan snadista lähtien, kas ku toi isäpappa on ollu aina aktiivi niissä asioissa, eikä oo tarvinut sen kummempaa heräämistä tai sen osotuksia.
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead


    Katsojista en tiedä kun nehän on siis katsojia ja tuoneet kai jo panoksensa FHRA:llekin kun onhan ne näköjään saapuneet paikalle katsomaan kisoja jos niitä paitoja on siellä kerran kovasti näkynyt :poff:

    Kilpailijoistakaan en tiedä kun sattumoisin yhden autopuolen tiimin joka enemmälti on näyttäytynyt noissakin paidoissa plus mopo puolelta sama juttu, yks vähän vastaavasti esiintynyt tiimi on sielläkin ollut.

    Ja kas, mm. viime kesänä molemmilla noilla tiimeillä osallistuminen kisoihin oli täysin 100 prosenttista eli molemmat oli joka ikisessä kisassa ajamassa, ajettiin ne sit missäpäin maata tahansa.
    Kuten on enimmältään kiertäneet ajamassa aikaisempinakin vuosina kun ovat olleet mukana tässä jalossa harrastuksessa :wink:

    Mut voishan tosta kai vielä parantaa, menis vaikka vielä kisojen välisinäkin viikonloppuina päästelemään sinne radoille, tosin siitä kyllä saattas lajille tulla ennemminkin sanomista kuin hyötyä :poff:

    Ite mä oon ton lisäks kiusannu vielä ihmisiä kirjoittelemalla paikallisen kerhon (ja joskus muidenkin harrastekerhojen) lehtiin vielä raporttejakin lähinnä kaikkien paikallisten kisakuskien touhuiluista ja kisatapahtumista tuolla FHRA:n sarjassa eli myönnetään nyt samantien että silleenkin oon vielä pilannut ja vähentänyt lajin mainetta :rotfl:
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    No, mieluummin miten vaan. Sori jos toi vedätysyritys kolahti väärään nilkkaan ja oli muutenkin ontuva; kyllä sä varmaan ymmärrät mitä ajan takaa. Eli nimenomaan sitä mitä olette paitoinenne tai ilman itekin tehneet; ei sellanen pieni tavoitteellisuus ja suunnitelmallisuuskaan aina niin ylivoimasta ole, etteikö jo huhtikuun alkuun mennessä vois lyödä lukkoon asioita joident toteutumiseen tai toteutumattomuuteen ei kutienkaan maailma kaadu.
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eipä mitään. Suunnitelmallisuus on ilman muuta hyväks ja useimmilla kilpailijoillakin varmastikin tavoittenakin mut talouspuoli taitaa monella asettaa omat haasteensa sille suunnitelmallisuudelle näissä harrastekuvioissa, niin ainakin meillä.

    Eli taitaa vähän joka kevät tilanne olla ollu sellanen että ihmeissään ollaan kateltu joskus toukokuussa jotta jotenkin vyötä kiristämällä se auto saatiin taas jollainlailla kasaan vaikka jossain kohdin kevään lähestyessä itteäkin jo taas kovin epäilytti :rotfl:

    Ja näillä näkymin yritetään kyllä tsempata jotain taas ens kevääseenkin mennessä ja mitä luultavimmin siis taas jatkaa tätä harrastelua :wink:

    Eli oukei, palataas taas enempi ikäänkuin itse asiaan eli kai tossa täytyy nyt sitten yrittää ilmottautua vaikka sitten jo tohon 1.4. mennessä vaikka melkosen epävarmaa se siihen aikaan vielä varmaankin on onks pelit kasassa kun kausi alkaa.
     
  20. JHa

    JHa 3rd gear


    Keväällä kaikki rahat laitettu autoon niin eikö laskuttaa vois vaikka kahdessa erässä?
    Toinen lasku kauden puolessavälissä?
     

Kerro tästä muillekin!