Hooni kiviä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jus57, 26.11.2010.

  1. jus57

    jus57 Gearhead

    Mistäs löytyis vähän "hienompia " hoonikiviä kun bilhelvetestä ei saa kun 280.
    Koneistajalla oli hienot" harjat "hooniin, nekin kiinnostais kun nuo vauhti kirjat sanoo et pitäis viimeistellä vähintään 400 kivellä.

    Vai onko mitään merkitystä kun on tulossa ihan normi männän renkaat?
     
  2. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Minkälaiseen hoonipäähän tarttet kiviä?onko 4-kivinen malli irroitettavilla ja säädettävillä kivillä?cubic rakenne,vai se 3-osanen jousivoimalla ja porakonemall mallia motonet biltemai??
    Tohon ammattilaismalliin löytys apua...alkuperäistä u.s.a tekoa.
     
  3. jus57

    jus57 Gearhead

    On se 3-osanen jousiversio kyseessä.Ihan mielenkiinnosta,mitä ne ammattilaismallin kivet kustantais?
     
  4. tapio

    tapio Gearhead

    Mielestäni normirenkailla toi menee jo hifistelyn puolelle.

    Suurempi vaikutus on lohkon stressihoonauksella, ts. sylinterin ehdottomalla pyöreydellä kun sylinterinkannet on asennettu lohkon päälle ja kannen pultit on kiristetty momenttiinsa.

    Millaiseen käyttöön moottori tulee?
     
  5. jus57

    jus57 Gearhead

    ÖÖÖ.harraste käyttöön :odroll:
    No niin vähän ajattelinkin,eikä mulla tietty ole stressilevyäkään...
    Mites noilla molyrenkailla onko toi 280 liian karkea?

    Yhden koneen hoonanneena ja molyrenkailla kasanneena minusta nuo renkaat kuluivat yllättävän nopeasti,Vai onko riivaamisella jotain tekemistä asian kanssa?
     
  6. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Mun mielestä koneen kasaaminen kannattaa tehdä huolella,eli vie se lohko pajaan missä kunnon hooni.
    Ne tietää mikä välys ja pinnankarheus sinun männillesi sopivin?
    Se mäntä tekee työtä kokoajan ja kitkat pitäs saada mahdollisimman pieniks?
    Tähän ei ole oikoteitä,mutta se miten työ tehdään on jatkossa just se millä pannu kestää...loppujen lopuks aika halpaa työtä..ja tosi.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    On liian karkea,molyn tuoma etu hioutuu tuohon karkeaan jälkeen.
     
  8. tapio

    tapio Gearhead

  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi "karkeus" on kyllä vain männänrenkaista kiinni, Sen hienomman mölyrenkaitten pinnan tekee vaikka sopivalla paperilla hooniin kiinnitettynä.
     
  10. Mexico65

    Mexico65 1st gear

    Honing Procedures Dart Blocks.

    • HONING OIL
    Sunnen MAN 845-55
    • SPEED & FEED
    CK-10 (C&E) Pulleys
    CV-616 185 rpm 50 strokes per minute

    • HONING
    1) Rough .003” from size Sunnen C30A-25
    2) 220 to size Sunnen C30A-55
    3) 280 3 strokes Sunnen C30J-65
    4) 400 3 strokes Sunnen C30J-85

    • REHONE (deglaze)
    1) 220 3 strokes Sunnen C30A-55
    2) 280 3 strokes Sunnen C30J-65
    3) 400 3 strokes Sunnen C30J-85

    • RA should be 26 - 28

    • SHOE ASSEMBLY TECHNIQUE
    Titanium or hard shoe (part# CK-3570) from Sunnen on one side of honing head. Delrin (engineering plastic) attached to brass shoe holder & trimmed to size on other side. (Delrin bars can also be purchased from your local plastic supplier)
    *** DO NOT use bronze shoe ***

    • FRESH OIL IS CRITICAL
    These are only recommended procedures we have developed through our Pro Stock program.
    Some engine builders have their own procedures for honing blocks.
     

Kerro tästä muillekin!