Auton tuonti USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja downtown, 21.1.2007.

  1. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Etualalla komeileva neliseiska tulee tutummaksi päivä päivältä... :rotfl:
     
  2. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

  3. FA18

    FA18 3rd gear

  4. TYA-10

    TYA-10 1st gear

    Mitenkä saa kilpiin ku tuontiautoon on title mut se ei oo myyjän nimissä vaan edellisen omistajan?
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei oo sitte vidunkaan väliä kenen nimi titlessä on, ostokuitti kun vaan löytyy omalle nimelle.
     
  6. TYA-10

    TYA-10 1st gear

    Kiitokset
     
  7. arrakis

    arrakis 1st gear

    Uteliaana tiedustelen, että keiden pirssit löysit?
     
  8. bathory

    bathory Gearhead

    Liittyen topiciin;

    Jos ja kun "tilaa" auton usasta. Ja kun se lopulta saapuu helsingin satamaan niin kuinka kauan siitä menee kun se on tullattuna hämeenlinnassa tai minne ikinä meneekään satamasta.??
     
  9. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    n. 5 arkipäivää riippuen ruuhkasta , enemmän tai vähemmän...
     
  10. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    - Pintaliimalla oven saumasta mustalla piuhalla sivuvilkut.
    - Takasivuvalot mustalla navettateipillä piiloon ja pois käytöstä.
     
  11. JUSU80

    JUSU80 Gearhead

    Tuotuna -89 Plymouth ja alustavasti kävin kyselemässä katsastumieheltä tarvittavia muutoksia ennen maahantuontikatsastusta. Ihmetystä herätti katsurin väite, että turvavyöt pitäisi ehkä vaihtaa??? Onkohan käytännön kokemuksia miten oikeasti menee pykälien mukaan? Vöissä alkuperäiset FMVSS tarrrat paikoillaan.
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Konttoria pitäis ehkä vaihtaa???
     
  13. bathory

    bathory Gearhead

    Joo sama mieltä, että konttoria voi vaihtaa :D

    Mutta tosiaan jollain katsureilla ollut ongelmia noiden jenkkien turvavöiden kanssa kun eivät samalla tavalla kirirsty kun niitä kiskaisee niinkuin itäautot. Näistä on välillä annettu hylkyjä mutta peruttu kun on aneettu tieto, että noin niiden kuuluukin toimia.
     
  14. johan78

    johan78 3rd gear

    Hei. Pari tyhmää kysymystä... Olen tässä Autotrader-sivulta katsellut nyt autoja. Miten kiveen hakatuja liikkeiden hinnat jenkeissä on? Välittäjän kautta tulen kyllä toimimaan joten voipi olla että hintaneuvotteluiden merkitys on aika marginaalinen. Toinen kysymys on, että mitä tarkoittaa auton tietojen perässä lause"Price excludes administrative, origination, documentary, procurement and/or other administrative fee."? Jotain kuluja siis, mutta millaisista summista puhutaan?
     
  15. bathory

    bathory Gearhead

    Tinkiminen on periaatteessa samanlaista kuin suomessakin. Esim. olen kuullut, että Saksassa hinta on se mikä lapussa lukee.. tiedä siitä sitten.

    Mulla tulee mieleen tosta tekstistä, että auto ei olisi tieliikennerekisterissä???? Jos noin on niin ei hajuakaan mitä voi maksaa.
     
  16. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Ilmeisesti ei sisällä rekisteröimiskuluja.
    liikkeestä ostettaessa voi joutua maksamaan paikalliset verot mitkä lisätään hontaan, jos liike ei suostu että auto siirretään suoraan vientiterminaaliin.
    jos välittäjää käyttää ja tietää luotettavaksi niin itse suosin aina yksitysitä myyjää.

    Saksassakin kannattaa tinkiä, eräästä autosta sai liikkeen hinnasta pois 2000e
    pyynti oli 14000€
     
  17. johan78

    johan78 3rd gear

    Kyllä se aikaisemmin lainaamani teksti oli ihan rekisterissä olevasta autosta. Sama tai vastaava osuu silmään joistain liikkeissä myynnissä olevista autoista. Taitaa tosiaan olla ihan vaan noita rekisteröinti kuluja ja muuta sellaista, tuskin kovin suurista summista puhutaan.
     
  18. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Toimituskulut , rekisteröinti, yms yms, liikkeestä riippuen useita satasia helposti. Mut noita ei tarvi maksaa kun käyttää oikeaa välittäjää.
     
  19. pantera

    pantera Double Gearhead

    Isot liikkeet harvoin myyvät autoa yksityiselle ostajalle ilman dealer feetä , vaikkakin menis exporttiin .
    Dealer feet on yleensä 200-600 taalaa,ne eivät ole rekisteröintikuluja joita on (tax , tag ,title)
    Jos välittäjällä on dealers license, se menee whse kauppana ja tolta kuluerältä vältyy.
    Rekisteröinti kuluista ja sales tax verosta välttyy aina riippumatta kuka ostaa kun autoa ei ajeta ulos pihasta vaan viedään hinurilla satamaan / huolintaliikkeeseen ja lähetetään todistettavasti ulos maasta ( kopio Bill of Lading tai Dock Receipt )
     
  20. johan78

    johan78 3rd gear

    Pidetään mielessä, kun aika on kypsä :)
     

Kerro tästä muillekin!