taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. CTS

    CTS Gearhead

    Ei mun mielestä.
    Viime numero oli hyvä, ei pelkkiä kylmiä autoesittelyjä vaan tarinaa autojen ympäriltäkin, harrastekulttuurista.

    Jotain ton tyyppistä mä oon Veekasilta toivonutkin, vähän samaan tyyliin kuin Power Magazinessa.
     
  2. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Näkyipä olevan ei Elviksen, mutta Remun Cadillacci tonnilla myytävänä, kun ne tuntuu joitakin niin kiinnostavan. :odroll:

    Ostaisitko tältä mieheltä käytetyn auton... :lol:
     
  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kyllä jutun lukemisen jälkeen kustomibuikin arvostus nousi huimasti,on se vaan ollu hirvee raato.
    aiemmin olin pitänyt joitain omistajan ratkaisuja hivenen outoina, mitäs niillä on väliä pikkuseikkoja. hatunnosto valtavasta työstä rakentajalle.
     
  4. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    siis hä! onx teillä jo vuoden viimenen numero kätösissä :eek:
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Näin on päässy käymään. :eek:
     
  6. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    selkee. voin sitten ootella sitä saapuvax viialaan viikon tai parin sisään. se on kato sillain et asuin mä missä vaan nii kasi tulee sinne aina pari viikkoo myöhässä. miksi näin on sitä en tiedä. oisinko aikoinaan kussu jonkun lehtipainon juntin muroihin tai naulannu sen muijaa.
     
  7. starcraft

    starcraft Gearhead

    Tuota olen myös ihmetellyt miksei suomalaiset autotapahtumat saa lisää palstatilaa? Kyllä pick-nick olisi ansainnut vähintään 10 sivua jostain harrasteauto lehdestä.

    Samoin sadat muut autotapahtumat ohitetaan pienellä puolen suvun jutulla vaikka noista voisi tehdä syksyllä ihan oman teemanumeron.

    Mikähän autolehti ottaisi tuon asiakseen? Luulis että sellainen myisi hyvin.
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    :rotfl:
     
  9. spinneri

    spinneri Gearhead

    Pareen kun et edes epäile ketään painon työntekijää, heillä kun ei ole mitään tekemistä lehtesi postituksen kanssa.

    Kirjapaino vain painaa lehdet ja lähettää ne sen jälkeen isoina erinä Itellalle (postitettavat) ja Lehtipisteelle (irtonumeromyynti). Ei painossa edes pystyttäisi poimimaan yksittäisen tilaajan lehteä "sivuun" – olettaen että olisit lorauttanut sen painajan aamumuroihin.

    Jos kaikki muut postit tulevat sinulle asian mukaisessa ajassa, ota yhteyttä Sanoma Magazinesin (V8-Magazinen) asiakaspalveluun. Jos taas muidenkin postien jakelu tökkii, on oikea osoite Itellan asiakaspalvelu.


    Ei syytellä syyttömiä

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Osin aika totta että samoja merkkejä/malleja on esitelty aika tiuhaan mut toisaalta, vielä niistäkin on ollu muutamia helmiä esittelemättä kuten tässä numerossa esiintynyt '57 Chevy joka on hienosti tehty ja näkynyt monissa tapahtumissa ja kisoissa ja silleen kyllä ansainnut tulla tarkemmin julki myös tossa läpyskässä kun noissa tapahtumissahan se jää monille vaan "ulkonäkötutuks".
     
  11. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    en mä ny syytteleen ketään ala. huvittaa vaan mokoma ilmiö. olin reilut 10 vuotta tilaaja enkä muista kertaakaan et kasi olis ollu ajoissa postilaatikossa. kuitenkin kerkis oleen neljä eri osoitettakin ettei pelkkää postikuskia voi syyttää. soittelin asiakas palveluunkin mut ei siin mikään muuttunu. viitisen vuotta sitten lopetin tilauksen ja ostelin lehden kiltisti kioskista. tällä tavoin sain sen läpyskän oikeeseen aikaan kouraan. :D mutta sitä iloa kesti vaan puol vuot :mad: sit ei ollu enää paikallisissa kaupoissa eikä kioskeissakaan ku vasta seuraavalla viikolla tai sitä seuraavalla. huvittavaa toi kasin touhu muutenkin. aikoinaan kun sen tilasin ni eka tuli kauhee lasku ja vasta reilun kuukauden päästä ite tuote. eikä puhettakaan mistään tilaaja lahjoista. kaverit sai jotai reppua, lompsaa,krääsää ja pienen laskun. mitä mä sain,, maksa vaan täys hinta. jonku tarvii oikeesti vihata mua! ku ees tietäs olix sen muija ees hyvä ni vähä lohduttas 8)
     
  12. Kalle Koo

    Kalle Koo 1st gear

    Tuota sisältöä kritisoitaessa täytyy muistaa myös se, että aina osa lukijoista lukee veekasiakin EKAA KERTAA elämässään. Itsestänikin olisi toki kiva lukea enemmän juttuja neliovisista, harvinaisemmista ja arkisemmista malleista, syvällisiä tekniikkajuttuja jne.
    Sellaiset tiukemman budjetin autot sisältävät usein kivoja ratkaisuja, mutta ne näyttävät kuvissa aika helposti vaatimattomilta = siitäkös kritiikkiä tulisi. Moni lukija haluaa nähdä upeita autoja, ja jotkut lukevat tosiaan ekaa kertaa stooria ´57 Chevystä, '32 roadsterista, 64½ Mustangista, '67 Camarosta, '70 Cudasta tms.
    Me pidempään harrastaneet ollaan sisällön suhteen aika kriittisiä...
     
  13. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Jälleen aivan järkyttävää kapulakieltä Buickin esittelyssä. 32:n olis voinut pestä tai edes vähän pyyhkäistä ennen kuvausta. :-?
     
  14. spinneri

    spinneri Gearhead

    Kirjoitin kommenttini kaikkia tälläkin foorumilla surffaavia lehdentilaajia ajatellen – olkoot se tilattu lehti sitten mikä tahansa.

    Palaute kannattaa kohdentaa oikeaan osoitteeseen:
    toimittaja vastaa artikkeleiden sisällöstä ja harrasteautolehtien kohdalla usein myös kuvaamisesta. Viimekädessä vastuu on päätoimittajalla
    oikolukija(t), mikäli lehdellä sellainen on, vastaa(vat) toimituksen tuottaman tekstin kirjoitusasun tarkistuksesta
    taittaja (graafinen suunnittelija, art director) vastaa lehden ulkoasusta (kuvankäsittelystä ja sivuntaitosta), eli siitä, miltä lehti käytännössä näyttää
    kirjapainon harteilla on lehden painaminen kaikkine eri työvaiheineen. Tiivistetysti: esikäsittely, painoprosessi ja jälkikäsittely
    jakelusta vastaa Suomessa pääsääntöisesti kaksi tahoa, Itella Oyj (postijakelu) ja Rautakirja Oy/Lehtipiste (irtonumerojakelu)

    Mikäli lehden sisällössä tai ulkoasussa on kommentoitavaa (negatiivista tai positiivista), on oikea osoite palautteelle lehden päätoimittaja tai toimituspäällikkö. Sitä kautta palaute ohjautuu oikealle taholle. Painovirheistäkään ei kannata ottaa suoraan yhteyttä kirjapainoon, koska tällöin palaute ei välttämättä tavoita lehden toimitusta – jonka on hyvä tietää asiasta.

    Jos taas jakelussa jokin mättää, kannattaa olla yhteydessä lehden tilaajapalveluun ja tarvittaessa myös postinjakelusta vastaavan Itella Oyj:n asiakaspalveluun.

    Irtonumeron huonoon saatavuuteen voi vaikuttaa nyppäämällä hihasta kyseisen lehtipisteen lehtivastaavaa. Hän tekee sitten tilauksen Rautakirjalle/Lehtipisteelle. Lehden toimitus ei tähän asiaan pysty juurikaan vaikuttamaan!

    Muistakaa yksi pieni, mutta tärkeä asia: positiivistakin palautetta kannattaa antaa! Kuvitelkaa itsenne tilanteeseen, missä palaute on aina pääosin negatiivista ... ei taida tuntua kenestäkään kovin houkuttelevalta ajatukselta..? Positiivinen palaute motivoi tekemään entistäkin parempaa työnjälkeä.


    Hyvää joulua kaikille toivottaen

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  15. ata

    ata Gearhead

    Näköjään "tv:stä tuttu" (puskuri, start jne mitä näitä kotimaisia "liikenneohjelmia" nyt on) Harry Kuurio on ruvennut kirjoittamaan myös V8-magazineen, se kun on samaa firmaa kuin Iltalehti jonka autotoimittajana herra taitaa toimia nykyään tai jotain sentapaista. No siis se Camaron ja Challengerin "vertailutesti" oli kyseessä.

    Kuvatekstejä on taittajalta mennyt sekaisin oikein urakalla kyseisessä jutussa, samalla aukeamalla on kahdesti väärät kuvat ja kuvatekstit... ensin tulee bensan tankkaajalle tutuksi Dodgen takaspoileri kuvan perusteella ja sitten siinä on takaspoileri mikä näyttää ihan bensakorkilta... :) Ja moottorikuvatkin ovat hassuja kun Dodgen koneessa lukee "Chevrolet" ja Camarossa taas on Moparin kone pellin alla... kuvat ovat siis siinäkin väärinpäin. Noin pahoja (samalla aukemalla samassa jutussa kaksi kertaa kuvatekstit ristiin) taittomokia harvemmin näkee kaupallisissa lehdissä.

    Toisaalta erikoista oli sekin, kun Dodgen kohdalla mainitaan sen alustan sukulaisuudesta Mersun kanssa, mutta Chevyn kohdalla ei mainita mitään sen alustan sukulaisuudesta Holdenin (Australian GM) kanssa, jonka kehittämään Zeta-platformille uusi Camaro perustuu. Ehkä toimittaja ei tiedä mikä on GM Holden tai mikä on Zeta-platform ja mitkä kaikki mallit kyseiselle pohjalevylle perustuvat?

    Jenkeissä uusi Camaro on halpa auto ja niitä on myyty todella paljon. Täällä siitä pyydetään älytöntä luksusauton hintaa, vaikka auto hyvännäköinen ja tekniikaltaan asiallinen toki onkin.
     
  16. Äkkivilkaisullakin hyppi silmille nuo kuvatekstit , jos vaivautuu tuollaista lehteä tekemään niin voisihan nuo muutkin kuin hyväkiihdytysveli -jutut oikoluettaa jollain joka erottaa chevrolet-tekstin kuvasta ja hemi-tekstin toisesta ja osaa sijoittaa kuvien alle oikeat tekstit :odroll:
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Korjattakoon nyt kuitenkin, että V8 ei ole samaa firmaa Iltalehden kanssa. Iltalehti on Almamedian tuote ja V8 Sanomien eli samaa firmaa Ilta-Sanomien kanssa. :wink:
     
  18. ata

    ata Gearhead

    Joo, siis vahingossa kirjoitin Iltalehti, kun piti kirjoittaa Ilta=Sanomat, siinähän se Kuurio on, samaten kuin TV Nelosen (myös tuota Sanoma-konsernia) Start-ohjelmassa. Siis Kuurio on Ilta-Sanomien autotoimittaja joka on samaa firmaa kuin V8-magazine siis. Asia meni oikein, roskalehden nimi väärin... :)

    Olisi ollut kuitenkin ehkä mielenkiitoisempi lukea jonkun jenkkiautoharrastajan koeajo noista autoista kuin tuollaisen massamedian uusien autojen testaajan, jonka näkökulma on erilainen. Tai paras olisi jos olisi molemmat näkökohdat.
     
  19. Holley

    Holley Gearhead

    Normaalisti Mustangeja on V8:ssa tusinoittain, mutta kerrankin olisin jonkinlaisen kuvallisenkin viitteen toivonut tuohon Camaro/Challenger-juttuun. Mustang kun oli aikanaan ensimmäinen ja näissä retro-kuvioissakin se edelleen oli vuonna 2004 ensimmäinen. Mielenkiinnolla odotan, kirjoittaako V8 uudesta 2011 Chargerista riviäkään, onhan auto neliovinen; vrt. SS Impala '94-'96, Mercury Marauder '03-'07, mitä ne ovat? No, V8 on V8, ei siinä koskaan ole ollut paria poikkeusta lukuun ottamatta tolppa-autoja liiemmälti.
     
  20. Keme

    Keme Gearhead

    Aika vähissä taitaa Holdenin myynti olla Suomen tai edes Euroopan tasolla eli perustallaajan kannalta aika merkityksetön detalji?
     

Kerro tästä muillekin!