Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Lampa1

    Lampa1 1st gear

    Toi vois olla paha meikäläisen työpaikalla kun työnjohtaja on kääpiö.. ei tarvis odotella palkan korotuksia..
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Onks teilläkin siellä töissä palkanlaskija, ei tule ainakaan korotuksia :rotfl: :rotfl:
     
  3. kvt

    kvt Gearhead

    Jos nyt sitten tollasen -03> Ramin tuottais jenkeistä ja itse hoitais kilvityksen, niin mikä firma olis luotettava ja tois kohtuuhinnalla tuollaisen mulle suomeen.
     
  4. freeride

    freeride Gearhead

    mä oon ollu tyytyväinen [Tapsan ja Seijan palveluihin suurin osa omista romuista tullu heidän kauttaan aina ilman ongelmia.autoja ei ole tullut,mutta esim.tää mun nykyinen kottero oli tullu ekalle omistajalleen heidän toimesta.
     
  5. Seal

    Seal 1st gear

    Aiheuttanut pientä ihmetystä tuo oman Ramin kulutus.

    Kesä meni päälle 17L/100km kulutuksella (60%taajamaa/40%maantietä)

    Nyt kun tuli pakkaset ja joutuu Webastoa käyttämään, niin kulutus huitelee päälle 20L/100km.

    Ajotapa on todella rauhallinen, harvoin tulee edes kunnolla kiihdytettyä.

    Konehuoneen puolelle on vaihdettu Aurora 3000 ahdin, ATS imu- ja pakosarja, sekä K&N filtterisatsi. Moottoriohjaus on vakio.

    Hurjan pienistä kulutuksista lukenut tälläkin foorumilla, joten joku tuossa mun autossa taitaa olla pielessä..?

    Säätääkö näitä moottoreita joku firma?
    Vai olisiko bullydog tmv. ohjelmointipalikka paras vaihtoehto?
     
  6. Dotke

    Dotke 1st gear

    Jotain on varmana vialla, meikäläisen kiulu menee 8-13litralla.
    Laahaako jarrut tai joku muu paikka, rullaako kun löysää kaasun vai pitääkö koko ajan olla jalka polkimella?
    Ootkos millon putsannut ilmanputsarin?
     
  7. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mun kulkine menee suunnilleen 10-12L sataselle... varmaankin 70% maantietä ja 5% sivuteitä ja 25% taajamassa...
     
  8. Seal

    Seal 1st gear

    Filtterin olen pessy reilu kuukausi sitten.
    Auto myöskin rullaa kevyesti, eikä jarrut laahaa. Vaihde päällä tarvii olla jalka jarrulla, muuten rullaa.

    kulutuksen olen mitannut tankkaamalla tankin täyteen ja katsonut ajetut kilometrit.. Auton oma kulutusmittari näyttää n. 4 litraa pienempää kulutusta.
     
  9. dustez

    dustez Gearhead

    Itte kattosin kyllä mieluummin suomesta ja maksaisin sen 1000e enemmän kun näkee sen vaivan ja ressin että saa sieltä rapakon takaa sen kolaroidun ruosteisen paskan minkä carfaxi ei kyllä todista mitään. Mutta jos haluaa niin auto Benzboyn kautta ja valot sekä leimaus Dually Oy Ylihärmä.
     
  10. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Kyllä pitäis mennä commonraili vähhemmällä kuin 17-20 sataselle. Just tankkasin oman -99:n ja 12.3l/100km oli kulutus. Ei paha näillä pakkasilla. Vaihdoin kyllä 190 asteisen termostaatin ja pistin pahvit maskin taakse. Ja tuohon oon ajanut välillä neliveto päällä ja ottanut hauen lähtöjä risteyksistä 8). Jotenkin tuntuu että noilla naksun pienemmillä talvirenkailla kulutus ois laskenut vähän. Ja olen ottanut tämän huomioon matkamittarin lukemassa.

    Lämpeneehän sulla Seal moottori normaalisti? Ja laatikko kytkee lukon päälle? Lukitseeko 48RE lootan myös kolmosella vai pitääkö siinäkin napata O/D offille että kolmonen lukitsee. Jos paljon ajaa pientä ajoa ja loota ei lukitse, niin kyllähän siinä tehoa luistatetaan harakoille.
     
  11. Dotke

    Dotke 1st gear


    Minun -03:sessa 3:lla menee turbiinin lukkoon vain OD offilla, miten muilla?
     
  12. Seal

    Seal 1st gear

    Kyllä moottori lämpeää kunnolla.

    Laatikko on remontoitu suomessa. Tarkalleen en muista, että mitä laatikolle on tehty, mutta ainakin sieltä löytyy ats venakoneisto, ats billet turbiini, sekä ats deep oilpan. Lukon vetää päälle melkein heti, kun laatikko vaihtaa kakkoselle.
     
  13. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Seal, kyllähän nuo muutokset mitä sulla on autossa pitäis vaan laskea sitä kulutusta, varsinkin jos sievästi ajelee. Voisko vialliset suuttimet nostaa kulutusta noin paljon. Luulis kyllä että sen huomaisi myös muusta käytöksestä. Voishan tuohon jotain bullydoggia kokeilla, mutta on siellä varmaan jotain häikkää mikä kyllä kannattais koittaa löytää ennen kuin kovin virittelee lisää. Omat kokemukset noista uudemmista on nollassa, niin joutuu nostamaan kädet pystyyn. Cumminsforumia kannattaa lueskella jos engelska taipuu.
     
  14. kvt

    kvt Gearhead

    Ei vaan oikein noita valotöitä ja leimausta vailla olevia rameja ole suomessa tarjolla ja kilvitetyissä vehkeissä on helvetin kovat hintapyynnit verrattuna mitä sellainen tulee jenkeistä tullin alvin ja muiden kulujen jälkeen maksamaan.
    Ei kai sitäpaitsi se valmiiksi suomeen kilvitetty rami nyt ole kolarointien, ruosteiden tai minkään muunkaa puolesta juurikaan varmempi ostos. Todennäköisesti joku jobbari tunut paskan kolaroidun ja ruosteisen ramin jenkeistä, sitten fiksaillut, puunannut ja kilvittänyt sen euronkuvat silmissä ja reppii siitä hyvät rahat välistä. :D
     
  15. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Tuo noin 10l erohan tulee just eri perän välityksistä. Kympin hujakoilla mennään 3.51:llä ja tiheemmällä 4.11 välityksillä siellä parin kympin hujakoilla. Jos kertoilette noita kulutuksia, niin laittakaa niitä välityksiä kanssa esille.
     
  16. seppä

    seppä 1st gear

    MORO
    Pitkästä aikaa oikein vilkaisin palstaa. Oisko menny vaan about pari vuotta kokolailla ilman.
    Juu myyntiin meni. Kattoo ny, uudempi kaiketi tai jotain muuta tuskin F250 voi ostaa kuitenkaan. Jos alan ajeleen työajot ja kaikki rotkella niin uudempi melkein tarvii hommata. Mut voi olla et pidän ton...
     
  17. freeride

    freeride Gearhead

    jep ja huomiokaa renkaiden vaikutus myös..

    edit.Jaaha vai semmosta Seppä..Lahden keisari soitteli ja oli kans perkel tällä kertaa oikeesti myyny omansa.tai sä sen vissiin jo tiesitkin.tarvis yrittää keretä kyläileen taas joskus.
     
  18. seppä

    seppä 1st gear

    Juu keisarin kanssa höpötettiin aika tovi.
    Kyseli kans jotain saunasettiä vaikka ei rotkea enää oo.
    Ja miks ei, johonkin väliin alkuvuoteen esim
     
  19. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Oma -03 vei aikoinaan sen ~14L/100km, yleensä ~1/3 pyöritystä ja loput vähän pitempää ajoa, ikään ei menny muistaakseni yli 15L keskikulutus tankilla vaikka webastoaki tuli käyteltyä.

    Muutoksia oli koneessa vain intake+putkisto ja smartyllä kaikki mitä irti sai, loota oli kans rakennettu että se kyllä myös kulutukseen vaikuttaa pyörityksessä, välitykset 4.11 ja 38.5" renkaat ja ~24cm korotettu yhteensä koria+jousitusta.

    Pienin kulutus taitaa olla jtn 10L pinnassa 37" renkailla täysin vakiona matka ajossa kun auton hain tullista kesällä.

    Mitenkä sulla tuo turbo toimii vakiosoftan kans? tuo vakio föönihän heräs ainaki smartyllä niin hyvin että matka ajossa koko ajan ahtoja sen verran että ei yhtään tuntunu "vedättävän" vaan heti kyllä vastas kaasuun mistä vauhista vaan, tuo smartyn tuoma alavääntö tuohon kulutukseen varmasti jonkin verran vaikuttaa. Tuntuu vaan hurjalta tuo 17L jos on vielä vakiopyörät? noilla 14.5" leveillä 38.5" kumeilla ku on vähän eri vierintä vastus ku orkkis renkailla :lol:
     
  20. pekkovee

    pekkovee 1st gear

    varsin tyhmön kuuloinen kysymys, eihän nyt vaan mailit ja kilsat mee sekasin noissa kulutuslaskuissa...
     

Kerro tästä muillekin!