6,2D Öljynpainekellon sijainti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Luoppis, 19.12.2010.

  1. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Missä ihmeen kolossa sijaitsee öljynpainekello tuossa iki-ihanassa dieselissä?
     
  2. idiot

    idiot Gearhead

    löytyy lohkosta kuljettajanpuoleisen kannen takaa.
     
  3. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Eli just siellä myllyn ja tulipellin välissä mihin ei mahdu kun se meksikolaisen 8-vuotiaan tehdastyöläisen käsi?
     
  4. freeride

    freeride Gearhead

  5. NymiS

    NymiS Gearhead

    Taitaa olla aika helpossa paikassa vanissa...
    Olisko peräti kannen päässä tai siinä turbiinikopan päällä kuskin puolella.

    Kojelauta palasiks ja takaluukku auki :)
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

  7. Isäntä77

    Isäntä77 3rd gear

    Öljynpaineanturi

    Joo,sielä se on. Auta armias,jos siitä jengat menis... meinaan pickup/subu/blazer malleissa.

    -84 Subuun laitoin letkukaran siihen anturin tilalle ja siihen pätkä hydr.letkua ja sen perään t-haara,josta lähtee turbolle öljy letkua myöten ja se öljykello toiseen haaraan. Nyt se kello on sitte naurettavan helepossa paikassa ja näyttää jopa öljynpaineen oikein. Tarkkuusmittarilla otin vertailulukeman ensin.
     
  8. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Hyh helvetti, kuvasta oikeesti hahmottu missä rakosessa se on. Auton mukana tuli varaosakello ja syksyllä sukeltelin pitkin konetilaa ettiskelemässä sitä kelloa mut enpä löytänyt mistään semmosesta paikasta mihin sais ees sormet/silmät väliin. Mulla ton päällä menee kasa sähköletkuja ja alapuoleltakaan ei hirveesti kourita ton turbiinikotelon takia plus runkopalkit ja vääntötangot. Tais jäädä vaihtamatta kun vanhakin kello toimii joten kuten.
     
  9. Isäntä77

    Isäntä77 3rd gear

    Eikös siinä anturin ulukopäässä ole semmonen kuusiokanta. Meinaan,johto pois ja pyöritellä hylsyllä irti.
     
  10. jake81

    jake81 Gearhead

    sama ongelma itellä... vuoden näyttänyt öljyn paine mittari aina samaa lukemaa... et joku hyvä vinkki tohon vaihtoon olis terve tullut!! :lol:
     
  11. jake81

    jake81 Gearhead

    joopa löyty kyllä se kello mut uus 116e... mitäs kaikkee toi oikein tekee?? voisko sinne sopia tuollainen hieman tavallisemman näköinen kello?? tohon menee 3piuhaa sisään ja autohan on -88 fleetside pick up...
     
  12. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Koneen käydessä, jos siis autossa on sähkönen siirtopumppu, niin öljynpainekellon kautta menee sähköt sinne siirtopumpulle, ja se on kai jotenki semmonen hölmö systeemi, että se lähettää sitä sähköä suhteessa siihen öljyn paineeseen. Mulla vaikuttais vahvasti siltä, et sitä sähköä ei mee kun 2/3 siitä, mitä pitäis, kun kone ei saa tarpeeks ainetta. Ja kello on tehtaan alkuperänen GM sähkölaite, eli susi. Ja ton surkeen öljynpainemittarin lukemakin vaihtelee ajossa, näyttää joko vähän vaille tai yli 275kPa vaikka kierrokset ois samat.
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Kyl se siirtopumpulle menevä sähkön jännite pitäs olla joko 0 tai 12v.
    Ihan on/off kärjet siel on sisällä
     
  14. jake81

    jake81 Gearhead

    juu no mulla on mittari näyttänyt täysin samaa jo kohta 2vuotta niin mietin että sopisko sinne ihan perus öljy kello kun ajattelin laittaa pumpun sähköt uusiks että kun on virrat päällä niin pumppu pumppaa!!
     
  15. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Noniin, uudenvuoden kunniaksi sain kellon vaihdettua. Vanha kello räsähti kahteen osaan, kun siinä oli ~22mm kanta myös siinä sähköliittimen juuressa ja siitä rupesin tietty ensin kääntelemään. Piti sitten irrottaa se iso rele siitä päältä (ja tota ennen akuista maadotukset irti), ja että sen releen sai pois, piti irrottaa se ihmeen alipaineletkuja ja 3 eri sähköliitintä sisältävä läpyskä siitä kupeesta että pääs kääntelemään kelloa. 3,5 tuntia meni, mutta näyttääpähän ainakin öljynpainemittari nyt tyhjäkäynnilläkin jo lähemmäs 235kPa vai paljo se nyt oli...

    Eikä äkkiseltään ainakaan enää nyi tai lopu veto kesken kun antaa tarpeeks syöttöä, eli menee sähköä myös siirtopumpullekkin.
     
  16. jake81

    jake81 Gearhead

    nonni ei sit sen pahempi homma... mikäs kierre siinä anturissa on?? itellä olis imusarja nyt irti niin vois olla helpompi sovittaa ns. perus kelloa sinne... mikähän niistä kolmesta piuhasta on signaali??
     

Kerro tästä muillekin!