webasto/ eberi asennuksesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jake81, 25.12.2010.

  1. jake81

    jake81 Gearhead

    joo toi pakkanen ei tunnu olevan herkkua tolle 6.2 jäteöljy vispilällä ja tolppa paikkaahan ei ole niin pistää kovasti harkitteen tollaista kilkettä... onkohan ihan mahdoton asentaa ite ja JOS sattuu löytään käytetyn niin kannattaako edes harkita?
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    6,5:iin oon noita muutaman masennellu, omatekosin systeemi oli ransiitista riisuttu vehe johon piti johtosarjakin tehä itte...
     
  3. WSE

    WSE 1st gear

    Käytetty eberi vaatii joskus uuden hehkun tai ohjainkortin, sama voi olla webassakin. Hehku eberiin tai webaan maksaa 40-80e, saa aina erikseen.
    Weban ohjainkortin voi korjata, mm sercap huoltopalvelut. Eberin kortti kustantaa parisataa. Asennustarvikkeita ei aina tahdo käytetyssä tulla mukana. Toki käytettykin voi toimia pitkänkin aikaa ilman remppaa.
    Uusia suomessa edullisimmin? eeperi.com, yleisasennussarjalla menee chevyyn. Asennuksessä työläimpiä hommia ovat polttoainelinjan veto tankilta ja puhaltimen ohjaus. Muutoin laite kytketään lämppärin letkujen väliin siten että laitteesta tuleva linja menee lämppärin kennolle päin. Asennuspaikka vapaa kunhan pakoputken saa vedettyä pohjan alle ja sijoitettua sen verran kauaksi muista rakenteista ettei massat tai maalit kärvenny tai muoviosat sula. Toki pitkiä vesiletkujen vetoja kannattaa välttää. Pa pumpun voi sijoittaa vapaasti mutta mieluiten lähelle tankkia.
    Käytettyyn voi joutua hommaamaan uuden vesipumpun, yleismallin aito bosch on halvimmillaan jotain 36 e joten webaston / eberin omaa ei ehkä kannata hankkia. Uudessa tulee toki kaikki uutta ja tarvittavat kiinnikkeet ja letkut ym mukana. Käytettyyn pitää yleensä ostaa lisää tavaraa jotta sen saa asennettua. Ensin kannattaa lueskella yleisiä ohjeita asennukseen: esimerkiksi yleinen webaston malli ttc:
    http://www.techwebasto.com/heater_main/907512.pdf
     
  4. puzzihouzu

    puzzihouzu 1st gear

    eperi

    Mun mielestä tolla polttoainepumpun sijoituksella ratkaistaan toimiiko lämmitin talvella? se pitää laittaa niin lähelle tankkia kuin mahdollista.

    Ja mielipiteenä jos uuden hankkii, niin kannattaa ostaa ennemmin eberi.
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    No mites se on sit mahollista että nyt on ainakin 6 talvee suoriuduttu d5wsc vehkeidn kanssa joissa se pummpu on lämppärin kans samaa pakettia...
     
  6. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Re: eperi

    Jaa mä tein vastoin kaikkia ohjeita ja laitoin konehuoneeseen haaran moottorin polttoaineputkeen ennen siirtopumppua ja siitä on Webasto imenyt jo 10 vuotta ilman häiriöitä. Sama Webasto oli samanlaisella virityksellä ensin 6.2 Chevyssä ja nyt Cummins-Dodgessa.
     
  7. vik227

    vik227 Gearhead

    mulla on 5kw eberi letukassa, taitaa olla nyt kolmas talvi menossa ja toiminu erittäin hyvin kunhan muistaa siirtyä talvi laatuun hyvissä ajoin.
    on nii pienet letkut et kesä laatu ei meinaa pakkasella juosta läpi vaikka mylly sillä vielä pyöriikin...
    mullakin on polttoaine linja haaroitettu auto omasta linjasta ennen siirtopumppua.

    tuo 5kw malli on mun mielestä tarpeeks tehokas -25C kelissä tollanen 30min riittää hienosti.
    virtakin riittäny ihmeen hyvin vaikka enimmäkseen ajan aika lyhyttä matkaa,akkuina on pari keltaista 56ah optimaa.
     
  8. jake81

    jake81 Gearhead

    kattelin tossa uusien laitteiden hintoja niin hillitsi aika paljon intoa hommaan!! :lol: naamattoman hintaisia...
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olen täältä ostanu kax 5Kw naftaeberii helvetin halvalla. Molemmista oli vaan hehku sökö, ja kas kummaa kun niissäkin on pumput siellä yksikössä ja silti toimii :eek: . TOn mikä on paikallaan pistin kesällä ihan atoimeiksi, paikat puhtaaksi ja nyt pelittää kybällä. Noissa näkyy olevan sellainen automatiikka että jos akkujännä tippuu liian alas niin se sammuu itekseen. Kerran meinasin tollasen "vian" takia heittää sillä vesilintua :rotfl: .
     
  10. jake81

    jake81 Gearhead

    jos jollain on halvalla myynnissä niin vois kyl kiinnostaa!!
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Luulen että autopurkaamoista vois löytyä kohtuuhintaan.
    Ostin tohon omaan laitteeseen just kauko-ohjaimella toimivan releen jotta saan sen sohvalla maaten päälle :rotfl: .
     
  12. jake81

    jake81 Gearhead

    ai vittu sellainen olis kyl herkku!!! :lol:
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    mulla olis tossa uus 5kw bensawebasto, minikellolla ja perus asennustarvikkeilla. jos joku tarvii...
     
  14. jake81

    jake81 Gearhead

    Kalliskin??
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    köyhälle kyllä...

    laita yv jos kiinnostaa moinen.
     
  16. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mul olis transporterista takuuna uuteen vaihdettu diisseliwebasto, lienee tulppa pimee tai jotain jonka takia vaihdettu. Ei muita tarvikkeita.
     
  17. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Vaikuttaako lämmittimen asennus paisuntasäiliön nestepinnan tasoon? Ainakin putkistoon tulee lisää tilavuutta.
    Minulla kun se pinta vajuu varsin alas, cold levelissä ei pysy ollenkaan mutta ei se pahasti vaju sitten sieltä pohjalta. Tosin tyyppivika- anteeksi ominaisuus lienee kansipahvin vuoto jota epäilen. :(
     
  18. kapa

    kapa 3rd gear

    multa kans dieseli webasto tod.näk ohjainkorttivaivainen. ei antanu aina virtaa siirtopumpulle, välillä toimi.
    h.150€ ei muita tarvikkeita pelkkä laite
     

Kerro tästä muillekin!