Hyvin toiminut USA auto.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja lavachevy, 29.12.2010.

  1. lavachevy

    lavachevy 1st gear

    Moro, USA autojenne kanssa elävät toverit!

    Liian paljon näkee topicceja vaikeuksien kanssa painivien ystäviemme
    avautumisia näillä palstoilla. Itsekkin liityn siihen ryhmään välittömästi ongelmien ilmennyttyä... Toivottavasti siihen mennee vielä aikaa. Paljon.

    Itselläni on ollut kunnia omistaa Chevrolet Sportside, vm 90, 350tbi, eli suomeksi V8, 5,7 bensa koneella noin 5 vuotta.

    Pakkohan jonkinlainen vikalista on olla:

    2006: Laturi lakkasi lataamasta -> laturi+akku uusittiin.

    Kaikki katsastukset suoraan läpi.

    Autolla ajettu tosin meillä pelkkää "nurkka ajoa" ympäri vuoden, koska on 2. autona, että ei ole osat päässyt kulumaan. Hyvin on toiminut oli sitten kesä tai talvi.

    Löytyykö muita joilla ei ole ollut isompia ongelmia???
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    1990> 2011 alku. Uudesta perheessä firman jakeluautona. Kilometrejä riittävästi. Maalattu uusiksi sen vuoksi kymmenen vuotta sitten. Ykkösauto kai vieläkin. .. Ja kas toimii. Viime tammikuussa ei lohkolämppärissä ollut 2000-luvun dieseli käynnistynyt -32 asteen pakkasella.. No kylmiltä Letukka käyntiin antamaan sähköä Ranskan leluun..

    Kun huoltaa, niin toimii. Toki hienousvarusteiden pikkuvikoja ilmenee.. Mutta. Suurin osa yli 20-vuotiasta autoista on paalattu!!
     
  3. Joo , hyvin oot valinnut , noita BENSAkoneisia ei huollettuna juuri rikki saa , ihmetyttää kun useimmat on orgasmin partaallla niitten hehkutustensa kanssa , keskusteluja kun kattoo niin usean sadan sivun topiceissa käsitellään lähinnä dieselien ongelmakohtia?

    Tosin täytyy myöntää että ei ole koskaan ollut omistuksessa dieseli autoa , joten voi olla etten vaan ole päässyt nauttimaan tästä autuudesta :lol:

    Toi tbi ruutta on kyllä luotettavimpia mitä itelle on sattunu , se jakajan magneetti anturi tuppaa halkeamaan kun akseli sen sisässä ruostuu.

    Herrasmiehet ei hehkuta!
     
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla oli -88 chevy pikappi 4-veto ja 5.7 bensa joka ei ehjää päivää nähny.
    Siinä hajos kaikki, kannentiivisteet, laatikko, perä, kaikki apulaitteet, syyläri,monta laturia, startteja, ilmastointi kompura jopa se rauta koneen keulassa missä apulaitteet on kiinni mureni kappaleiksi... ja tämä tapahtu -90 luvun alkupuoliskolla jollon auto ei ollut edes vanha....
    Mutta jotain hyvääkin..
    -85 el camino 305 , toimii kuin junan vessa....
    -K5 blazeri, idioottivarma perus trucki, ei mitään koskaan...
    - Grand Cherokee jeeppi, ei ongelmaton mutta yllättävän hyvä
     
  5. paja1

    paja1 Double Gearhead

    et tiedä mistä olet jäänyt paitsi :soosoo: tosin en tiedä kyllä minäkään :oops:
    erilaisilla bensavaneilla on taitettu ympärivuotista ajoa jo pitkään ja ihan normaaleja vikoja ollut kuin missä tahansa autossa. kuluneen vuoden aikana yli 20000km ajanu tolla g30 tbi vanilla ja ainoa vika joka tielle jätti on ollu bensapumppu.
     
  6. AVRO

    AVRO Gearhead

    Aikoinaan jenkkirautoja omistanut kaverini ajeli 90-luvun alkupuolella -88 5,7 Chevy stepparilla. Hyvin toimiva auto, toki silloin auto ei ollut kovin vanha mutta kilometrejä oli muistaakseni 150tkm->. Ainut kiusa mikä jäi noilta ajoilta mieleen oli kiukkuava startti, katsastuskonttoriltakin työnnettiin ulos kun ei kuumana startannut. Pitkään oli "starttikivi" mukana jolla sai annettua neuvoa. Lopulta vika korjattiin, oli vaan ihan kuiva se startti. :-?
    Autosta jäi muutenkin hyvät muistot, sillä tehtiin yli 5tkm:n kesälomareissu kolmistaan. Kaverin ja tyttöystävänsä, nykyisen vaimonsa, kanssa.

    Ei niin hyvin toimiva oli myöhemmin Astro, se auto ei tainnut toimivaa päivää nähdä ja vaihtuikin nopeasti pois. Harmillista tässä oli se että kaveri vaihtoi tosi hienon Cutlass Supremen tohon pykivään Astroon...

    Välivaiheiden jälkeen talouteen tuli joku farkku, Mercury Sable wagon. Vuosimallia en muista mutta aavistus olisi jostain-93:sta. Semmonen sämpylä kuitenkin.
    Tämäkin oli hyvä auto, oli reilusti ajettu mutta mitään normijuttuja kummempaa ei ollut. Toimi perus perheautona ilman mitään ylimaallisia hieromisia.

    Onhan noita muitakin lähipiirissä, mutta ovat luonteeltaan enemmän harrastepelejä.
     
  7. olliola

    olliola 1st gear

    sportside mullakin toiminut tosi hyvin jo 4 vuotta ja berettalla ajelin ennen ilman ongelmia viitisen vuotta,muista ei kestä puhua :mad:
     
  8. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Oliskohan sillä jotain vaikutusta että ympärivuotisessa käytössä olevista jenkkipakuista/pickupeista on 90% dieseleitä. Eli vikamäärät on varmaan melko lailla suhteessa ajomääriin.
     
  9. 370

    370 Gearhead

    Eipä ole ainoakaan amerikanvalmiste tien päälle jättänyt viimeisen 25 vuoden aikana. Tilastojen valossa tuo -89 Chrysler on vaatinut eniten huomiota ja -92 Jeep vähiten. Merkillistä sinänsä, 200tkm ajettuja molemmat, tonnin tarkkuudella. Dieseliä en ole koskaan omistanut ja tuskin sellaista taloon ikinä tuleekaan.
     
  10. -tl-

    -tl- Gearhead

    Tuo ympärivuotinen "nurkka" ajo taitaa olla juurikin sitä eniten autoa kuluttavaa...
     
  11. Omat bensakäyttöiset autot olleet nimenomaan ympärivuotisessa käytössä ja niiden perusteella kerroin omia kokemuksiani.

    En oo vielä jäänyt tienpäälle jenkkiauton kanssa niin ettei sieltä pois olisi selvinnyt ominvoimin , eli yleisesti ottaen toimintavarmuutta löytyy.

    Kaiken saa tietysti rikki vääränlaisella käytöllä /huoltojen laiminlyönnillä.
     
  12. jantsa

    jantsa 1st gear

    Meillä on perheautona tuallane 02 voikku vaikka moitittu on noitaki aika lailla..

    Ilmastoinnin lauhdutin vaihdettu ja perushuollot tehty koko ajan ajallaan.

    autolla ajettu 190000 meillä sen 70000.. ja siis bensa 2.4 aut. en moiti ollenkaa.. ei sähkövikoja eikä mitää kummallista oo ollu..
     
  13. Jome

    Jome Gearhead

    Nykynen käyttö rysleri ei oo tarvinnu ku kovaa ajoo. Ajettu 250tkm, mutta kaikki toimii. Edellinen käyttökiesi -94 Taurus STW ei oikeen talvista tykänny, sähköjen kans eniten ongelmia. Muuten mukava vekotin ajella.
    Fleetside oli diesel, mutta ei mulla ollu ku startin kans ongelmia ja sekin johtu siitä ku oli liian iso kaapelikenkä joka löysty ja otti runkoon ahtaassa välissä. Muuten ei moittimista
     
  14. PauliP

    PauliP 1st gear

    '87 Farkkubuickki ollut puolisolla käytössä muistaakseni '04-lähtien, hyvin on toiminut. Oli reilun vuoden päivät lepäämässä kun hommattiin '90 Trans Sport, otin sen työautoksi ja puoliso palasi Buickin rattiin.
    Todella hyvin ja luotettavasi nuo pelaa vaikka farkku on sillä kauhistellulla sähköohjaaksella. Onhan noitakin jo hitsailtu, ja pikkuvikoja on, mutta ne kuuluu asiaan noin vanhoissa käyttöautoissa.
    '03 Sebringillä, '05 300C:llä, ja sitten '08 Avengerilla ajelin jokaisella sellaiset 150tkm, hyvin toimivat nekin. 300C:ssä noista oli jopa jotain vikojakin (nykymese-tyyliin alapallonivelien vaihtoja 60tkm välein :rotfl:), joskaan ei mitään isompaa vikaa siinäkään.
     
  15. lexlex

    lexlex 1st gear

    Kappas vaan, oikein hakemallako noita "hyviä" ameriikan auto kokemuksia pitää etsiä :poff: No, onhan se saavutus jos se lähtee käyntiin -32 asteen pakkasessa :odroll:
     
  16. PauliP

    PauliP 1st gear

    ^Juu, nuo meidän puolentoistatuhannen ja alle tuhannen euron autot eivät muuten herätä rispektiä, täytyy välillä kehuskella niillä hyvillä kokemuksilla. Luotettavuus ei ole noissa sinänsä hyvä kokemus, se on ominaisuus :wink: .
    Se että ne lähtee aina luotettavasti käyntiin, on hyvä kokemus kovimmilla pakkasilla, etenkin hintaan nähden. :rotfl:
     
  17. downtown

    downtown 3rd gear

    no perkule kylä seo sevyvani 6.2 tieselillä mistä kampiakseliki kuulema lentää yöllä seistessä pitkin pihaa.. mulloa ajettu nyt yli 850tkm ja siinä 500tkm paikkeilla siinä vaihdettiin melkee kaik apulaitteet ja loota, ainu kerta millo se jätti välille oli ku siinä 800tkm paikkeilla lauhuttaja letku pasahti ja loputhan jo arvaa :rotfl: no korjasin sen ja matka jatkuu edelleen oikein hyvin
     
  18. 370

    370 Gearhead

    Tässäpä oli asiantynkää ihan riittämiin. Hinta suhteessa luotettavuuteen on pitänyt minut tietynlaisten kulkineiden ääressä.
    Chryslerin arvo tosin tuplaantuu, kun haen ne uudet talvirenkaat.
     
  19. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Pakko mainita, kun näitä aina niin perkeleesti haukutaan mutta käyttiksenä nyt ollu vajaan vuoden ponu trans sport 2,3 ja man. 220th mittarissa ja mulla ajossa viimeset 15th kilsaa. Laturi tuli tiensä päähän tovi sitten mutta muuten kaikki pelaa ja toimii autossa muutamaa hallintalaitteen valaisinlamppua lukuunottamatta. Joojoo tiedän, että on ollu vasta vähän aikaa ja ei kilsojakaan ole kelattu mahottomasti ja seuraavaksi menee kansi, sitten kytkin, sitten laatikko jne mutta tositaiseksi tyytyväinen ja toiminut loistavasti helsingin kohtuullisen haastavassa talvessakin. Katastin pari viikkoa sitte ja vikalistaan tuli käsijarru (aina, joka jenkissä!) sekä pohjaan yksi pikku paikka.
    Paskaksi mainostettu ja hyväksi todettu?
     
  20. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    30 v jenkillä.kaapelit aina kyydissä,virtaa on aina vaan annettu.42 pakkasta kun tultiin venäjältä töistä,ei yhdenkään timpurin ym,tuliterät lähteny,rambleri vaan lähti.ei ole vielä ollut niin kovia pakkasia ettei ole minun jenkkini lähteneet,näitä aina ihmettelen kun valitetaan kansipahvien menoa,se on jäänyt itseltä kokematta,eukon luminasta kyllä meni,mutta se kuuluukin näihin tulos tai ulos sukupolven laitteisiin.normaalihuoltoa on tehty,ja nimenomaan ne kun tekee ajoissa ei tarvii niitä isoja probleemia.jaaha pitää mennä tankille että huomenna voi ulkoiluttaa caddyä toistasataa kilsaa.ja tietysti 45 L satasella. :eek:
     

Kerro tästä muillekin!