liima lasin irroitus EHJÄNÄ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja elcamino0365, 1.1.2011.

  1. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    elikkäs oma camino menee puskuun ja siinä olis 2v vanha liima lasi. onkohan mitään poppa konsteja miten sais ehkänä irti??? :eek:
     
  2. Harald

    Harald 1st gear

    Kaksi kapulaa ja bassokitaran kieli.Siitä vaan sahailemaan varovasti
     
  3. ohc205

    ohc205 1st gear

    Tai ohutta fillarin vaihdevaijeria sahaamiseen.
    Terävää mattopuukkoa tarvii myös.
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Onnistuu hitsauslangallakin, mutta palaa homman aikana muutaman kerran poikki eli hiukan joutuu näkemään enemmän vaivaa kuin "pianolangalla" sahailu.
     
  5. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    no tallissa onkin jotai ohuita vaijerin pätkiä. tarviikin käydä kokeileen, kiitoksia!
     
  6. Pöhö-Andrei

    Pöhö-Andrei 1st gear

    Leikkautuu tosiaan ihan miggilangan avulla mutta sitä käytettäessä kannattaa ottaa sellainen kukkien sumutuspullo avuksi ja sumutella vettä leikkauskohtaan. Jäähdyttää lankaa ja estää liiman tarttumisen uudestaan kiinni. Pikku tilkka fairyä sekaan parantaa prosessia tuntuvasti.
     
  7. Temutin

    Temutin 1st gear

    meitillä vois olla ihan leikkuu lankaa töissä.. tosin tarvii olla varovainen ettei osu lasiin...
     
  8. human62

    human62 1st gear

    Motonet myy sitä irroitussarjaa jossa lankaa jne.. muutama kypä hinta.
    Mikäli lasi on ollut irti eli on joskus uusittu ja tee se itse mies on laittanut siihen "liikaa" liimaa ni se voi olla vaikeampi iroittaa. Samaten jos painettu liimattaessa liian syvälle , vinoon, lähelle karmia...
     
  9. jeddah

    jeddah 2nd gear

    Mä olen käyttänyt toiseksi isoimpia punottuja sähköskebankieliä (1,1mm tjsp), ne ja mattopuukko ja kahdet lukkopihdit ovat kova sana. Se lasiliikkeiden neliölanka on ihan persiistä käsipelillä turatessa. Ruuvimeisselit yms. on pidettävä kaukana ikkunasta, samoin sitä viimeistä nurkkaa ei sitten ruveta vääntämään irti!
     
  10. maardu

    maardu 1st gear

    Ei tarvi muuta kun leveä mattopuukko, 4-5 varaterä ja puoli tuntia aika!
    Näin mä oon niitä irrotanu aina ja aina lasi ehjänä.Kun taas kokeilin välillä niitä lanka-juttuja ,niin silloin tällöin meni lasi paskaks.
    Eli ekakertalaiselle suosittelen mattopuukkolla sahamista.Aloitat
    sisäpuolelta pitkin vetoin ja rauhallisesti ! :wink:
     
  11. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    just nappasin kapraissista lasin irti. aseena mattopuukko ja fileerausveitsi. mattopuukolla sai kaivettua kaikki muut paikat paitsi alaosan minne taas ylsi fileerausveitsellä. kannattaa hakea halpahallista uusi veitsi eikä ottaa keittiöstä :lol: maksoi 8,90€ ja säästyi korvat ja muijalta äänijänteet
     
  12. fennia

    fennia Gearhead

    Soittovehkeitten vanhoilla kielillä on tullut kanssa sahailtua. Ne vanhat liimojen jämät saa muuten mukavasti karmeista irti 2kw kuumailmapuhaltimella....lasiin en ole uskaltanut tarjota...
     
  13. j-painting

    j-painting 1st gear

    lasin irroitus

    kitaran kielet ihan ok ja toimii mutta hitaita,meijän pajallaki harrastettu vaikka minkä näköstä irrotus yritelmää vaihtelevin tuloksin :mad: sit hommattiin ihan kunnon lasinirroitus veitsi aikasta näppärä laite 5min ja lasi irti(ehjänä) makso 80e +3varaterää tuli mukana. tuolta voi tiedustella www.finnsco.fi
     

Kerro tästä muillekin!