Nokka-akseli asiaa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Swinger71, 4.1.2011.

  1. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mitä todennäköisimmin kyllä. Lunati on kyllä vastaillut kysymyksiin mitä sinne on lähettänyt.
     
  3. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo laitoinki sinne kyssäri ja toivottavasti vastaavat nii saa hommat taas etenemään
     
  4. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Laitoin itelle mekaaniseen rullanokkaan sellaisen komposiittimateriaalista tehdyn. Pitäs kestää tsiljoona kertaa pidempään kuin pronssinen mut maksaa etonumukka aika paljon.

    Tossa esim. MSD Pro Billett jakajalle SBC:hen
    http://www.summitracing.com/parts/CCA-12140/
     
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo tollasesta minäki oon kuullu mutta ilmeisesti ei saa Moppeen.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toistaseks on vielä koekmatta tollanen loppuun kulunut mopsin pronssiratas. Oon mä varmaan 50 000 km noilla veivannu yhteensä. Letukka ja fordson on vissiin vähän eir tilanteessa kun niiden rattaat on reilu puolet pienempiä, niissä tota kulumisongelmaa on selkeesti enempi.
     
  7. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Dodii!Jaetaan tietoa heti ku sitä saadaan.Eli puljusta josta ostin nokan kerrottiin että on valettu tuote kysymyksessä eli ei tartte pronssista ratasta.Mutta ootellaan vielä vastaus Lunatilta nii ollaan täysin varmoja.
     
  8. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    No nyt rupee jo vi********n.Akselin myyjä sano että on valettu.
    No sitten varmistamaan Lunatilta.Siellä sanottiin että billet akselin tunnistaa siitä että se on konaan kirkas ja valetuissa ainoostaan laakerikaulat ja nokat on kirkkaita.No minulla on tämä jälkimmäinen.Sitten ku vielä varmistuksen varmistukses kyselin lisää nii ne rupes arpomaan asiaa.Eli nyt ollaan joka tai asemassa.Eli nyt jos jollain ois kekemusta Lunatin Voodoo Hyd Roller nokista nii oisin enemmän ku kiitollinen.
     
  9. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Valunokka ei tarvitse, se on yleissääntö. Ja valunokan tunnistaa kyllä ihan selvästi, nokkien ja laakerikaulojen välit on valun jäljiltä, billet nokka on kokonaan koneistettu.
     
  10. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo sehä tässä on just pirullista.Nokkien välit on sileitä mutta mustia.Nokat ja laakerikaulat on kirkkaita...
     
  11. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Ehkä kannattaa laittaa sitten pronssiratas. Ei siitä haittaakaan ole.
    Kaikissa virioppaissa neuvotaan rollerin kanssa käyttämään tuota pronssiratasta.
    Laahureissa ainoastaan nokat ja laakerikaulat on hiotut muut pinnat on valua.
     
  12. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Mulla on tollanen comp camsin mekaaninen rolleri joka on valumatskua, ei vaadi pronssirattaan käyttöä.
     

Kerro tästä muillekin!