80-luvun Chevy Caprice STW käyttöautoksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mazeos, 1.11.2010.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

    katso ettei ole mikään oikarissa, vaikka nykyakut voi itsestäänkin mennä äkkiä vanhaksi .
    capricessakin on paljon piuhaa ja niissä on voinut olla vaikka parikymmentä eri poppikonetta eri omistajien virittelemänä... siellä se virtavuoto useimmin on.
     
  2. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Huvittavaa sinänsä kun kysytään että mitä pitäis ottaa huomioon hommattaessa 20-25 vuotta vanhaa autoa tai kun kysytään bensavehkeisen, v8-koneisen parituhatkiloisen auton kulutuksesta... :odroll:

    Itellä ollu Capriceja kolme ja jokainen oli täysin oma yksilönsä.
    Muutama yhteinen tekijä joka "yksilöllä" kuitenkin oli ja yksi oli ruoste.
    Toinen yhteinen tekijä jokaisella oli kulutus, kaikki meni mitä tankkiin laittoi.
    Kolmas yhteinen tekijä kaikilla oli helvetin loistava kyyti.

    Muilta osin autot oli aivan eri maata, joka ikinen. Yksi ei teettäny juuri yhtään remonttia omistusaikanani, kun taas viimeisimpään sai olla koko ajan uusimassa jotain ja se viettikin paljon aikaa pajalla.

    Se on vanha auto, thats it.
     
  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Itsellä ole Buick Electra farkku. Minusta tuo oli ainakin melko mutkaton auto joka oikeasti vei kyllä kokoisekseen ja jopa kulkuunsa nähden melko vähän sitä bensaa. Sitä vaan piti "osata ajaa" niin meni oikeasti huokealla. Oli kaikki originaali systeemit käytössä koneessa ja ylivaihteella.

    Oli ihan arkiautona. Ei ollenkaan hullumpi laite kyllä. Ja kun on suht peruskamaa tekniikka niin isommatkin remontit on heleppo tehdä itse ja halvalla.
     
  4. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Kerroppa tuo mullekki...
     
  5. Holley

    Holley Gearhead

    Ymmärtäisin niin, että oikeasti yrittää pitää tasavauhtia. Muutenkaan tietenkään tule ajettua kovin tökkivästi, mutta esim. moottoripyörällä on nollakynnys ohittaa ketä tahansa ja rankat jarrutukset ja kiihdytykset ovat normaalia ajoa, mutta farmilla sitä yrittää mennä kuin isommallakin yhdistelmällä. Se kun kiihtyy aika verkkaan ja vaikka jarrut ovatkin hyvät, huonon kiihtyvyyden takia pyrkii siis tasavauhtiin. Ainut auto, jolla tulee ajettua rajoitusten mukaan.
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No toi huono kiihtyvyys lienee vain yleisesti yksilöllistä...
    Mutta siis noi samat ohjeet toimii vaikka on vähän keskimääräistä paremminkin kiihtyvä. Eli voi suht ripeästi kiihdyttää, mutta ei ihan "talla heti lattiaan" tyyppisesti. Ja juuri se on tärkeä ettei joka mutkaan jarruta (hidastaa ennakoiden nostamalla jalan kaasulta) ja ettei heti mutkan jälkeen taas polkaise kaasua pohjaan.
    Näinhän pyrin kaikilla Autoilla ajamaan, ja juuri siksi ärsyttääkin noi "normi-vehkeitten" (lue kiinalaisten) ajajat ärsyttämään kun jäävät eteen munimaan pienemmillä teillä varsinkin mutkissa...
     
  7. choesos

    choesos 1st gear

    vanha topic mutta kysytään itekkin ole hommaamas harraste autoks caprise stw piilovarmarin niin onks kukaan laittanut 305 koneeseen Holleyn 600 kaasarin kiinostas tietee että mitä toi kaasari siin hyövyttää??
     
  8. Aamupaisti

    Aamupaisti 3rd gear

    ainoo hyöty taitaa olla jotta vie enempi löiskettä verrattuna originaaliin, mulle on oldsmobiilissa (307) joku vaihtanu edelin 600 kaasuttimen ja varmaan tuo hitaampi laite on verrattain toimivaan rochesterin vempeleeseen. Yleinen syy vaihtoon on kaiketi se, että sähkökaasuttimeen ilmenee jotain vikaa jota ei osata sit etsiä vaan heitetään tuommonen mekaaninen heebeli tilalle, näin olen käsittänyt.
     
  9. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    no voi hemmetti.. taloudellisen ajon vinkkejä.

    no ei sinänsä, itse pyrin aina ajamaan mahdollisimman taloudellisesti. tälleen melkein 100 000km vuodessa- ja jopa 10% työtovereita vähemmällä kulutuksella-pohjalta voisin antaa pari yleispätevää vinkkiä.

    -reilut kiihdytykset. ei sentään tarvii nakkia polttaa, kulutusta se on renkaidenkin kulutus.
    -ei jarrua. mitä enemmän pystyt moottorijarrutusta hyödyntämään, sen parempi.
    -pintakaasulla. tasaisessa ajossa niin kevyellä varpaalla ku ikinä pystyy pitämään vauhdin tasaisena.. muutamankin millin ero kaasupolkimen asennossa tekee äärimmäisyyksiä hakiessa paljon.

    toki tarvis löytää sellanen kompromissi yltiötaloudellisuuden ja liikenteen sujumisen väliltä kun äärimmäisyyteen vietynä ensimmäinen sulkee toisen pois.

    vielä ku muistasin muillakin ku työajoneuvoilla noi omat vinkkini, omien vehkeiden kulutus se omassa kukkarossa tuntuu..
     

Kerro tästä muillekin!