Hummer H2 6.0 v8 vortec polttelis?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Rado, 29.5.2010.

  1. Rado

    Rado Gearhead

    Tekeekö tuolla mitään vai onko konsepti aikansa elänyt ?
    Ostais auton ja asennutais maakaasut siihen..
    Kokemuksia yms. mielenkiinnolla odottelen..
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Missä mielessä sillä mitään pitäs tehdä?
    Neliveto jolla ei pahemmin maastossa ajella.
    Konehan on ls sarjaa ja sinänsä hyvä.Oletko miettiny jos hommaatkin duramax koneisen ja ajelet biodieselillä.
     
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    Paaliin vaan...
     
  4. Rado

    Rado Gearhead

    Eikö v8 Vortecia voi maakaasuttaa? Sain vaan tänään tiedon että maakaasuautotkin menevät ensivuodesta verolle :(. Eli joutuu maksamaan ikäänkuin samaa maksua kuin ajelisi dieselillä.. Kaikki porsaanreiät valtio tukkii mitkä liittyvät autoiluun.. Mopot ja huviveneet ilakoikoon
     
  5. audiq

    audiq Gearhead

    Tunnetusti lähes ilmaisia harrastuksia molemmat. :lol:
     
  6. Rado

    Rado Gearhead

    Kaikki harrastukset maksaa suomessa älyttömän paljon..
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead


    Mistäs sellasia saa? Sii niin että saa kilpiinkin
     
  8. sbf

    sbf Gearhead

    Ameriikoista :lol:
    Eikun oikeen tosiaan mää olen sellasta suomikilpistä yksilöä okeen ajanukkin että ei se ainakaan mahdotonta oo.
     
  9. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    onhan noita dieselöityjä H2 ollu Nettiautossa myynnissä parikin kappaletta. Hintaa tais olla jtn 70k€. Melko kallista, hienon bensakoneisen saa jo reilulla parilla kympillä, joten jää sitä pensarahaakin melkonen nippu...
     
  10. rkr

    rkr Gearhead

    Eikä bensakoneisesta mee kuorkissa edes veroja joten silläkin rahalla saa jokusen litran bensaa.
     
  11. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Just vähän aika sitten joku täällä ilakoi että ostanpa sähköauton niin jää muskelibensa-auto harrastukseen enemmän. Ihan kuin valtio ei alkaisi sähköä verottamaan ankarammin kun ne yleistyvät.. Se on oikeastaan ihan sama mitä teet, jos sitä samaa tekee muutkin niin valtio kuristaa ja nyhtää pennoset pois. Ehkä puukaasu on ainoa mikä saattaa jäädä verottomaksi kun on niin marginaaliporukan huvia. Toinen mikä on ilmaista on merilokkien selässä lentäminen.
     
  12. Muutamia käytännön kokemuksia Hummer H2:sta

    Plussat

    -Luotettava LS moottori, 260tkm takana eikä isompia vikoja ole ilmennyt.
    -Ei tarvitse varoa ihan jokaista kiveä ja töyssyä tiellä
    -Kohtalaisen hyvä ajaa tuon kokoiseksi, saa kaupungissa hyvin parkkiin
    -Leuhka ulkonäkö, tuntee itsensä rikkaaksi kun tuolla ajelee. (ja rahaa pitääkin olla että on varaa ajella joka päivä)
    -Kohtalainen äänentoistovakiona, Bose audio.
    -Turvallinen vaikka onkin muovista tehty, tuttava ajoi peurakolarin vastaavalla ja tuloksen jokainen voi arvata.


    Miinukset
    -Kuorma-auton rajoitukset
    -Kalliit vakuutukset
    -Isohko polttoaineen kulutus, omassa ajossa vakiintunut 21,8l/100km sekalaista. Kaverin vastaava yli 25,6/100km.
    -Ylläpito kulut saattaa yllättää
    -Yllättävän pieni sisätiloiltaan, siis oikeasti!
    -Muovinen yleisolemus, varsinkin sisällä.
    -Vaikea myydä eteenpäin, samat H2:set pyörii kuukaudesta toiseen myytävänä.
    -Lähes tulkoon koko auto on muovista tehty ja jos korista jotain hajoaa niin on pitkätoimitus aika. esim 4kk keulan kaikki palikat ja vakuutusyhtiön lasku yli 8000e. (Joku kateellinen löi vasaralla keulan paskaksi)

    Itse olen nyt ajanut tuolla H2:sella noin 230tkm joka päiväiset työ ajot, huviajot ja kaikki mahdolliset ajot joten kokemusta on jonkin verran.
    Ei ole ihan pers'aukisen auto, itsellä auton kulut n.1200€/kk sisältäen bensat, vakuutuksen ja osamaksun (kyllä, on osamaksu peli)

    Jokaisen oma valinta millä ajaa mutta ei tuo rapu niin ihmeellinen ole enää, ensiviikolla H2-tuontiin katsomaan valkoista Escalade EXT:tä :odroll:
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla tuo vie n.15 litraa maantiellä ja keskikulutus n.16.5litraa.. johtuu varmaan ahtimesta.
     
  14. Tai sitten sulla kevyempi kaasujalka kuin mulla, itse ajelen suurimman osan ajoista kaupungissa (Helsinki/Vantaa/Espoo)

    Jos ahtaminen pienentää kulutusta niin mäkin asennutan sellaisen, epäilen oikeasti noita kulutus lukemia. Ei ne voi pitää millään paikkaansa :eek:

    Mites noi muut kohdat, onko samoja tuntemuksia? :odroll:
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    nyt ajeltiin 3päivän aikana n. 600km ja keskikulutus oli 15.2litraa. keskivauhti oli about 90km/h , mun vanha hummeri oli ilman ahdinta ja siinä oli vaikea päästä alle 18 keskikulutuksessa ja maantiellä meni 16-17litraa.
     
  16. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  17. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla on ollu ny ollu 2kpl H2:sta ja 1kpl H1:ä mut 3kpl H3 ei tule ku vanhojen autojen etuvaloihin korkeintaan :rotfl:
     
  18. Oli tuollainen H3:nen lainassa kun oma auto oli huollossa, 3 päivää pöristelin sillä ympäriinsä ja mielestäni oli pirun hyvä ajaa :oops:
     
  19. KiRu

    KiRu Gearhead

    mitenkäs vatipäiden aggressiot noita Hummereita kohtaan? Tuolla aikasemmin mainittiin tuo vasarahyökkäys... onko muuta yleistä sabotaasia tms. tiedossa? Kun on oikein webbisivutkin H2 omistajia vastaan..
    Itse olen senverran kaino että helposti tulee katsottua/ostettua mitäänsanomattomampaa laitetta.. auto kun olis pakko jättää yleisille paikoille parkkiin.
     
  20. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Re:

    Hynyselläkin näyttää olevan jotain kokemusta aiheesta:
    http://www.youtube.com/watch?v=I26skv28BlY
     

Kerro tästä muillekin!