Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Oli kans samaa vaivaa tuon öljynpaineen kanssa, kun yritin käyttää viimetalvena Tebolin Moniaste 10W30 öljyä. :(
    Olisiko tonnin verran pysynyt paineet "normaalina" puolivälissä? Mutta sen jälkeen alkoi tippumaan tyhjäkäynnillä sekä kuumana että kylmänä.
    Vaihdoin sitten Delvacin 15W40 öljyyn ja nyt on paineet olleet aina puolivälissä tai viisarin verran yli. :eek:

    Tuo pitkä startti taitaa olla osassa autoista "ominaisuus", eikä oikein taida olla varmaa tietoa mistä johtuu. :odroll:
     
  2. Ama83

    Ama83 1st gear

    Olen huomannut että jos pakkasella pitää alle tunnin lämmityksessä, niin lähtee todella heikosti käyntiin. Sitten noin 3 h paikkeillä lähtee aivan kuten suoraan ajosta. Meneekö pienestä lämmityksestä joku anturi sekaisin kun kone ei kuitenkaan ole kauttaaltaan lämmin?

    Ja apuja aiemmin kerrottuun vikaan edelleen otetaan vastaan...
     
  3. Scania V8

    Scania V8 1st gear

    Mistähän voisi johtua että Fleetsiden käyntiin lähtö huononi polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen? autolla ajettu suodattimen vaihdon jälkeen joku 200km ja vieläkin joutuu sahata käyntiin.
     
  4. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Re: Vikaa vikaa vikaa...

    Eihän tuu tankkiin liikaa alipainetta?
    Tuleeko ilmausruuvista vielä tuon 10 km jälkeenkin suihkulla naftaa?

    Tuosta resistorin toiminnasta taisi olla josain vaiheessa juttua, että lukee sen akkujen irroituksen jälkeen ja sitten sen jälkeen joka 50;nen käynnistyksen yhteydessä. Joten ei voi oikein vaihtaa "lennosta".
    Olikohan näin?
     
  5. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jokos se meitin on kohta hitsattu nippuun? ;)
     
  6. Ama83

    Ama83 1st gear

    Re: Vikaa vikaa vikaa...

    Tankin korkki on uusi, jossa alipaine venttiili joten ei pitäisi. Samaa epäilin itse aluksi.
    Muutaman kilometrin jälkeen ainakin tulee, pitää vielä kokeilla pidemmän ajon jälkeen. Mites paluulinja tukkeutuminen, aiheuttaisiko tälläistä? Mutta miksi vasta muutaman km jälkeen eikä heti?

    Resistorin toiminta on juurikin näin, ajatus olikin vaan tehdä tuo kytkin kun osia oli ja resistorit maksaa parista kympistä eteenpäin, nuo osat alle 15€.
    Saapahan sitten vaidettua syöttöä jos jostain syystä haluaa ilman ressun vaihtoa :)
     
  7. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Jos paluulinja on tukossa niin tuskin ehtii 10km ajaa, veikkaan että sammuis/ontuis jo alle minuutissa... Tai sitten pitää Subbarin kulkea perkeleesti.

    Helppohan toi olis testata, vetää väliaikaisesti letkun paluupuolelta vaikka jerrukannuun ja käy kokeilemassa. Kyllä mullakin suhahtaa reilusti kun tankin korkin avaa ajon jälkeen. Mitä tyhjempi tankki, sitä kovempi suhahdus. Mitään vaikutusta ajossa en oo huomannu, kokeilin ilman korkkiakin joskus...

    Tosta lämmittimestä vielä senverran että mulla olis edellisessä Suburbanissa letkulämmitin, teholtaan onneton (ehkä 600w?). Pari tuntia lämmityksessä onnistu sekoittamaan anturit senverran että meni sahaamiseksi -10 asteen pakkasessa. Hehkun valo vaan välähti. Ilman lämmitystä lähti paljon paremmin. Ongelma poistu kun laitoin 5kw Webaston lisäks, siihen aikaan ei ollu mahdollista saada kotona autoa piuhan perään. Aamulla n. 45 min lämmitys riitti hyvin, töissä sitten 20 min Webastoa letkulämppärin (2h) kaveriks ennen lähtöä. Isompi letkulämmitin ja kiertovesipumppu siihen kaveriks niin toimii hienosti, ja selviää suht halvallakin.
     
  8. persus

    persus 3rd gear


    on jo työn alla 8) sain niitä pystyosia just viimeviikolla ku teetäön ne yhdessä plasma paikassa...ja neppin autosta sain mitat siihe valojen eteen tuleviin suojiin :wink:
     
  9. persus

    persus 3rd gear


    jäikö ilmaa suodattimeen tai putkiin?
     
  10. persus

    persus 3rd gear


    kylhän ne tyhjäkäynnillä helposti putoaaki tolla notkeammalla öljyllä mut eikös ne sit myös nouse ku painaa kaasua!?
     
  11. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mamman Subbarissa on 2 lohkaria yhteisteholtaan 1150 wattia. Normisti lämmitysaika on karvan yli tunnin. Pidempään ei voi aamusella pitää kun olis 2 autoo samassa letkussa ja tehontarve olisi 4 kilowattia. Ei kestäis sulake.

    Kojon lastussa on muistaakseni viilattu noita hekutusaikoja järkevämmiksi. Ainakin esilämitettynä hehkuttaa pidempään kuin vakiolastulla.
     
  12. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Katoin mun subbarissa olevan ebersbäherin tehoa niin oli 5kW. :eek: Harmi vaan etten ole vielä sitä pystynyt testaamaan, bensaletku näkyi olevan taka-akselin kohdalta poikki eikä ole ollut tarpeeksi kovaa tarvetta sen uusimiselle, autossa on kuitenkin sähköinen lohkolämmitin ja käy vielä bensalla niin käyntiinlähdössä ei ole tarpeeksi ongelmia.
     
  13. persus

    persus 3rd gear

    oli tosta mun keskuslukituksestas pari sivua sitte puhetta..purkasin oven ja katoin yhtä solenoidia mut eihän tästä perskele pystykkä purkamaa sitä solenoidia..ns.valettu..mut kuitenki ku kaukosäätimestä painaa ni se solenoidi tekee ihan pienen liikkeen mutta se on liian pieni,lähes olematon niin voiko se olla vika siinä solenoidissa tai sen läpövastuksessa?vai onko asia niin että sinne ei tule tarpeeksi virtaa??

    ja toinen asia,mun polttoaine mittari ei pelaa,irrotin tankin päästä pistokkeen ja kokeilin vuorotellen maadottaa mittarille meneviä johtoja sähkökynällä(varalta) ja toisen ku maadotti ni mittari nousi tappiin,eli onko vika siis kohossa /anturissa?
     
  14. RumaJussi

    RumaJussi Gearhead

    Ja sitten ne oikeen perinteiset kännikäynnistykset. Kello on noin 01.15.
    Tikitaali pakkasmittari näyttää -28,7 astetta ja subbe on seissy ajamatta pihassa torstaista asti.
    Tuli vaan tossa tupakilla ollessa mieleen notta kuinkas poika puhuis jos siltä jotain kysyttäis....
    Ei siinä mittää piuhoja ja lämmittimiä oo. Kerran hehkutin ja päästin pojan käymään kun se niin halus.
    Sanottakoon että "hieman" oli ruma ääni ekan 30 sek.
    Mamma kyllä juoksi yläkerrasta alas ja huusi oven välistä sellasia sanoja että piiiiikkusen piti perustella miks tähän aikaan ja tässä olotilassa poikaa kiusaan...
    KYLLÄ TERVE KONE PAKKASESSTA STRTTAAA SE ON VARMA JA PISTE.
     
  15. lt50

    lt50 2nd gear

    Juu, kyllä minäkin Mersun puolimiljoona ajetun dieselin laitan näillä keleillä kylmästä käymään, mutta Detroitin malmikasaa en edes yritä, on sen verran iso kasa rautaa, ettei viittis kiusata jos ei ole pakko. En kyllä usko, että se lähtis, viime talvena -25 riitti sen pihaan jäämiseen ilman roikkaa. Ja saman tempun ovat tehneet Transit ja LT; ilman liekaa tuhlaat aikaa :wink:
     
  16. uti69

    uti69 1st gear

    Tullaan myös jos subbe lahtee tuolta 28 asteen pakkasesta tulille :odroll:
     
  17. Ama83

    Ama83 1st gear

    Mites toi etukulma valo vaihdetaan? Maski irti?
     
  18. kuutio

    kuutio Gearhead

    joo, ensin ne vilkku-parkkilamput irti-neljä ruuvia

    jos vaan polttimoa vaihat saattaa onnistua jo näitten lamppujen koloista muuten maski irti, samoin jos noi alunperin keltaset kulmalyhdyt haluaa vaihtaa....
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    north division meeting pidettiin kauniissa säässä,tosin pakkasta pautirallaa -20. :D.Neljä subun omistajaa paikalla kolmella autolla(yhdellä "huolto" oli venähtänyt :lol: )Mukavaa oli turista ja koodit tarkastaa.

    http://lh5.ggpht.com/_5pPif3JID0M/TTMPW ... %20002.JPG
    [​IMG]
     
  20. Ama83

    Ama83 1st gear

Kerro tästä muillekin!