Katsastusasemat testissä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja maxvo2, 13.1.2011.

  1. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Mielestäni päästömittauksen tuloksen pitäisi välittyä tietojärjestelmään ajoneuvoveron perusteeksi, kun siihen kapulaan tietoja naputtelevat muutenkin.

    Samantien loppus nuo "saastelaitteitten poisto" -keskustelut... :lol:
     
  2. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    lakia pitäs muuttaa siten että jos k-mies löytää mukamas jonkun oikean tai keksityn vian niin se myös velvoitettaisiin korjaamaan ko.vika, näin vältyttäisiin epäkuntoisilta autoilta. annan idean vapaasti käytettäväksi. loppuisi se ehjien autojen turha rikkominen katsastuksessa..
     
  3. audiq

    audiq Gearhead

    Koskas siellä on alettu ehjiä autoja rikkomaan?
     
  4. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    ^ kymmenen tapausta yheksästä on noin käyny.
     
  5. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Totta munassa. Ehjät autot rikotaan ja rikkinäiset hyväksytään. Näinhän se menee. Sen takia noi hylkyprosentit niin pieniä onkin. :wc:
     
  6. audiq

    audiq Gearhead

    Tekisi mieli sanoa etten usko. Haluaisitko hieman tarkemmin kertoa kyseisistä tapauksista? Ja miksi et ole tehnyt valitusta katsimiehen toiminnasta?

    Minä tein valituksen ja se meni läpi.
     
  7. GMies

    GMies Gearhead

    Taidat sekoilla, tai sitten sinulla on erikoisen vilkas mielikuvitus !

    En ole nähnyt viimeisen puolen vuoden aikana ainuttakaan valovikaista traktoria maantieliikenteessä, eikä niitä muutenkaan ole "niin paljon" lukuun ottamatta teiden kunnossapidossa olevia, joilla valot kyllä on kunnossa.
    En suinkaan väitä, etteikö valo- ja vilkkuvikaisia olisi, mutta täysin eri luokassa, kuin valovikaiset autot, jotka käyvät katsastuksessa joka vuosi.
    Olen nähnyt viimeisen puolen vuoden aikana tuhansia valovikaisia autoja ja nimenomaan pimeänä vuorokauden aikana ja tuskin kaikki ovat olleet katsastamattomia. Pahin oli pimeänä syysyönä ajeleva tämän vuosituhannen auto ilman minkäänlaisia takavaloja. Päivällä minun puolestani saavat ajella ilman valoja, en ole "stasipoliisi".
    Autojen vilkkujen kunnosta en kommentoi, niistä kun ei tiedä onko kunnossa vai ei.
    Täällä jäkäläkankaalla vaan on sellainen kulttuuri, että asetuksia ja päätöksiä saatetaan muuttaa jonkin yksittäistapauksen johdosta, riippuen siitä, kuinka kova ääni esittäjällä on.
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Ei mulle vaan kertaakaan. Ja autoja käyttänyt leimakonttoreilla reilut 30 vuotta. Aina kun on hylätty, on syykin ollut selvä eikä keksitty.

    Joskus on kyllä konttorilla eri mielisyyttä ollut, mutta ne on selvitetty. Kerran katsastaja syytti vilpistä ja vein asian eteenpäin ja katsastaja kärsi seuraukset. Eli jos koet, että ehjä auto on rikottu, niin ei muuta kuin kantelemaan.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vuosikatsastuksen tarpeellisuuden perusteleminen valovioilla, ja jopa tyhjällä pissapojalla niinkuin joku täällä teki, on lapsellista. Niinkuin nyt valot korjattaisi vasta katsastukseen. Ja jos näin joku tekee, se puhuu vain sen puolesta että oma arvostelukyky on jo kokonaan paapomisella tapettu, koska mitään ei tehdä ennenkuin joku viran puolesta pakottaa

    Muutenkin alkaa tuntuu siltä että täällä on paljon näitä pohjimmiltaan verkkaripukusia ladakuskeja ketkä oikeen vaatimalla vaatii holhousta.

    Valoista pysäytetään p-amerikassa melko herkästi. Pääsevät katsomaan paperit jne.

    Mutta jos eu vaatii vuosikatsastusta, niin on aika turhaa tapella sitä vastaankaan.
     
  10. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kannattaako sitä persuksensa altistaa "tuottamuksellisellle" teolle tuolle hintaa? Saman maksavat opettajalle peruspalkkana. Joutuu sellaisessa isossa perus (ylä)-asteen koulussa ulkovalvomaan samaan rahaan, vaikka pihoja on kolme, ja kaikkea ei voi nähdä ja estää. Silti, jos jotain pihalla tapahtuu, se on välituntivalvojan vastuulla...

    Tilanne sillä opettajalla on ihan sama kuin katsurilla. Vastaat, vaikka et olisi oikeasti voinut vaikuttaa asiaan. = tuottamuksellisuus = "sinun olisi pitänyt määräysten/ aseman vuoksi, vaikka vika oli piilevä/ loukkaantunut pentu toisella pihalla valvonta-alueella, jota et voinut nähdä siltä toiselta alueelta..

    Apuun astuu oikeudessa huomioon otettava työnantajanvastuu. Siis ensisijaisesti korvaukset kaadetaan suomalaisessa oikeuskäytännössä työnantajan piikkiin näissä tuottamuksellisissa vahingoissa. Vain työntekijän poikkeuksellinen , tahallinen laiminlyönti altistaa itse työntekijän maksumieheksi osittain tai kokonaan. Eli luultavasti ne firman tuotot kuittaavat hispaanot" maksoivat" ne korvaukset tuossa mopujutussa. Samoin se kunta maksaa ne viulut siinä tilanteessa, jossa opettajalla on kolme pihaa valvottavanaan, ja yhdellä tapahtuu onnettomuus, tappelu tms. Koska olisikohtuutonta alistaa työntekijä, jonka toimenkuvan on työnantaja määritellyt maksajaksi.

    Olen itse ollut tuossa toisessa asemassa.. Ylläkuvatuista.
     
  11. audiq

    audiq Gearhead

    Mitenhän mielikuvitus traktorin valoihin liittyy.

    Kuitenkin, tietyillä seuduilla tulee päivittäin vastaan valovikaisia traktoreita. Ja maanviljelijöiden koneista puhun. Teiden kunnossapidosta vastaavissa koneissa on usein valot kunnossa.
     
  12. GMies

    GMies Gearhead

    Noo, tulipa vain mieleeni, jos vaikka valovikaiset autot muuttuivat mielikuvissasi raktoreiksi. :D

    Jos sinun naapureissasi sattuu olemaan joku valovikainen traktori, niin eikös se ole melko matalaotsaista alkaa sillä perusteella vaatimaan Suomeen traktoreille katsastuspakkoa? Tuota sinun kannanottoasi en vitsiksi ymmärtänyt?

    Miksi muuten et kommentoinut noita "kymmeniä tuhansia" valovikaisia autoja, joita maanteillämme liikkuu pimeänä vuorokauden aikana?
    Jälleenkö mielikuvitusta? :odroll:
     
  13. pas2

    pas2 Gearhead


    Öh, kuljetaan varmaan eri reiteillä kottosen kanssa, mutta kyllä mun mielestä "yksisilmäisiä" autoja tulee vastaan pimeälläkin ja myös niitä rakkoreita missä valot on ihan mitä sattuu. Ja jarruttomat peräkärryt ovat ihan oma lukunsa, ei munkaan kärrissä o toiminu toinen etuvalo mun aikana. Ja jarruttaessa on välillä disko takana. Ihan niinkuin tuhansissa? muissa "pikkukärryissä".
     
  14. pas2

    pas2 Gearhead

    Jaa juu, mun trailerissa toimii kaikki jarrut ja valot kerran kahdessa vuodessa.
     
  15. signet

    signet Gearhead

    Niinhän se on valtaosassa jarrullisissa :rotfl: toimisko jos ei tarttis leimata?
    Raktoreitten jarruista tai niitten puuttumisesta ei ole vielä puhuttu mitään :argue:
     
  16. 370

    370 Gearhead

    Katsastus muka kallista? Mun kärryn kanssa painittiin vajaa tunti, että hylky saatiin. 73e ja kiitos.
    Aiemmin mainittiin vastuullisen aseman tuoma hintalisä. Yksityislääkäri ottaa saman summan viiden minuutin sessiosta.
    Jotkut "ei-niin-vastuulliset" ammattilaiset ottavat suurempia palkkioita hyvinkin nopeista paineentasoituksista.
     
  17. mando

    mando 3rd gear

    ot. käytin q-katsastuksessa Kuopiossa , ei maksanut kuin 19€(10€ ale kuponki) :poff:
     
  18. Se Ville

    Se Ville 1st gear

    On tainnut kadota automiehet tältä forumilta, enempi ja vähemmän sekoilevia sepustuksia vailla järjen häivää.

    Tuossa esimerkkinä yksi "harrastaja" ... katsuri, joka ei saa edes oman kärrynsä valoja toimimaan, mutta teräviä lausuntoja osataan antaa.:rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Vanha vitsi; "insinööri tietää kaiken, mutta ei osaa mitään". :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  19. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Niin näyttää olevan. Ja tilalle on tullut vastuuntunnottomia räkänokkia joille tärkeintä on löytää syyllinen omiin virheisiinsä jostain muualta. Tosin siihenhän tää koko maailma on menossa hyvää vauhtia. Kukaan ei ole mistään vastuussa, ja syylliset löytyy aina muualta. :mad:
     
  20. GULF

    GULF Gearhead

    Eihän tuo Pas2 mikään oikea " harrastaja" olekkaan :rotfl:

    Omistaa vain mm.

    2x 55 chevy ( toinen MR)
    Impalan viilatulla koneella ( ajo kiihdytystä mm. samoissa kisoissa ku mä)
    joku 39 rodiprokti
    pari harrikkaa( toiseen teki mm. konerempan )
    + muita lankkukylkiä ja kulkimia.

    Se että työskentelee katsurina tai ettei ole kiinnostunu perävaununsa
    kunnosta silloin ku ei sitä tarvi ei mun mielestä tee jannusta ei autoharrastajaa :poff: :poff:

    Sorry taas avautuminen ja TOSI OT katsastustesti otsikon alle mutta
    musta tollanen toisen mollaaminen kundia tuntematta on lapsellista.
     

Kerro tästä muillekin!