Camaroon lisätehoa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hovimesta, 17.1.2011.

  1. hovimesta

    hovimesta 1st gear

    Tuli ostettua tuollanen 96 vuosimallinen camaro 5.7 LT1 tekniikalla.
    Ensimmäinen ikioma jenkkiauto. tekniikasta ja asentamisesta en älyä oikeastaan yhtään mitään, mutta nyt pitää ruveta opettelemaan.

    Nyt siitä sitten kyrvähti ilmeisesti kansipahvi kun tulee putkesta jäähdytysnestettä. Liekkö ollu laihat liemet tai jotain...

    Auto on nyt raahattu pajalle ja purkaminen aloitettu.

    Eli kysymys kuuluukin että mitä minun kannattaisi tehdä lisätehon/luotettavuuden saamiseksi samalla kertaa kun tuon kannen joudun kuitenkin avaamaan?
    virinokat ajattelin ainakin laittaa.
    Eli mitä kannattaa asentaa, mistä hankkia osat?

    Kiitos auttakaa tyhmää
    :eek:
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Heh,

    minä tein näin talvella 2006-2007:
    Lloyd elliotin LE 1 kannet
    GM Hot cam kit, 1.6:1 rolleri nostimille.
    MSD billet alu opti virranjakaja
    GM heavy duty jakopää.
    Edelbrock Keraamiset peltisarjat
    race kat
    edelbrock tes cat-back
    moroso cai
    30 lbs suihkut
    biossin säätö ala madz28.com
    osat = 5000 eur.
    Kaiken asensin itse, ja kirosin että on
    sitten viimeinen kenkälusikka sovitteinen tekniikka mihin kosken .
    Meniköhän 100h ????

    Auto nyt kulkee tyhjä käynnillä 60 km/h , vääntö kasvoi aika lailla,
    pitoa ei juurikaan ole. Kiihtyy ainakin 0.5 sec nopammin.

    = Älä tee mitään virityksiä, suorituskyvyn kasvu on minimaalista, ei
    hinta/laatu suhde kohtaa.
     
  3. hovimesta

    hovimesta 1st gear

    Tällä hetkeellä vehkeessä kiinni edellisen omistajan mukaan:

    PaceSetterin pitkät keraamiset pakosarjat ja PaceSetter y-pipe
    Magnaflow 3' RaceCat
    Borlan rosterinen pakoputkisto
    MSD syt.puola ja MSD 8.5mm silikonisyt.johdot
    JET Performance Products Air foil
    Kartiomallinen ilmanputsari, cold air intake
    160f asteen termostaatti
    LT4 knock module
    MadZ28.com em. viritysosien mukainen ohjelma
    Granatelli Motor Sports Poltoaine pumppu
    Accel säädettävä regulaattori

    En ole kyllä valmis tuollasia rahoja laittamaankaan.
    Kuulin vaan että nuo nokat vaikuttaa hintaansa nähden ihan hyvin :odroll:
    Onko noilla erinousuisilla nokilla sitten paljonkin eroa? jostain jenkkien sivulta tuntu löytyvän useampaakin vaihtoehtoa.
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    taitaa tuo gm hot cam kit olla paras saastelaillinen kitti.
     
  5. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Eli tuo kitti http://www.summitracing.com/parts/NAL-12480002/
    Kannattaa samalla porttauttaa vakiokannet, osaavan käsissä tulee edullisesti hyvät.

    Ota myös huomioon, että sit kun saat lisää tehoa niin jossain vaiheessa sulta hajoaa laatikko. Tai perä. Tai molemmat ...
     
  6. 302TT

    302TT 1st gear

    Ahtamalla saa parhaat vastineet rahoilleen, esim. Prochargerin valmiit remmiahdinsarjat, joita löytyy myös näihin uudempiin vähäpäästöisiin:

    http://www.sporttiauto.com/tuotteet/pro ... rocharger/

    1993-1997 CAMARO/FIREBIRD (LT1) SYSTEMS AND KITS
    1GA211-SCI High Output Intercooled System with P-1SC 8 psi 55-60% 2 core $5,396
    1GA212-D1SC Serpentine Intercooled Race Kit with D-1SC (12 rib) twin highflow $5,896
    1GA012-SC HO Kit with P-1SC $4,296
     
  7. hovimesta

    hovimesta 1st gear

    Niinhän se on..
    Ennen olinkin henkeen ja vereen pärrämies, mutta tulipalo vei kaikki projektit. Meni mielenkiinto pärriin kerralla ja piti saada uus harrastus tilalle.
    Ja harrastukset maksaa. Oppiipahan rassaamaan autojakin.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noi on aika hyviä paketteja jo tehtaalta, kauheen oleellista suorituskykmuutosta etenkään niin, ettei päästöarvot ylittyis, taitaa olla mahdoton saada muuta kuin ahtamalla. Kerran se vaan kirpasee.
     
  9. hovimesta

    hovimesta 1st gear

    Pistinkin jo kyselyä tonne paljonko ahtaminen tulee suunnileen maksamaan ja saako lailliseksi.
     
  10. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Siinä on vain yksi nokka.. Siitä se rahan säästäminen jenkin kanssa lähtee.. :rotfl:


    Osat pyytämällä tarjous kotimaisilta firmoilta tai sitten tilaamalla jenkeistä esim. Summitilta. Kotimainen kauppa on vain turvallisempi reklamaatioiden kohdalla.

    Osatarjonta LT1:seen on vielä aika laaja.
     
  11. VANIKKA 62

    VANIKKA 62 1st gear

    Oletko ja millä tavalla varmistanut että on todellakin kansipahvi mennyttä? Kun noista vehkeistä joskus tulee putkesta ihan vaan sellasta kosteutta mitä sinne tiivistyy kun vehkeet jäähtyy ja taas lämpenee. Varsinkin lyhyessä ajossa.
     
  12. hovimesta

    hovimesta 1st gear

    Rupesi tyhjäkäynnillä huonosti käymään ja ihan jäähdytysnestettä tuli putkesta :-?

    Ei ollu kyllä tarkotus koneelle mitään tehdäkään ennen ens talvea mutta nyt ku joutuu avaamaan niin samalla kertaa tosiaan laittaa uutta rojua.
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Suosittelen kans ahtamista vaikkei tuollasesta koneesta olekaan kokemusta, samat perustelut kuin edellisillä, "best bang per buck" tai jotain. Koneelle fressaus ja mahdollisesti nokan vaihto ja ahdinsatsi kylkeen.
    Prochargerin lisäks taitaa olla Vortechilla saannissa satsia tohon, entäs Paxton?
     
  14. Roc

    Roc Gearhead

    Vakio kannet portattuna ja sopivalla nokalla taitaa olla LT1:ssä aika herkästi noin 330-350hv. Jos suurinpiirtein nuo tehot riittävät, niin tulee aika lailla halvemmaksi kuin ahtaminen.

    Siinä kohtaa ahdinkauppaan jos täytyy voimaa olla 500hv.
     
  15. camaro95

    camaro95 Gearhead

    Omassa 95 LT1 Camarossa on tommonen nokkakepukka http://www.summitracing.com/parts/CCA-07-466-8/
    + 30 lbs/hrFordin suuttimet + PaceSetterin pitkät keraamiset pakosarjat ja PaceSetter y-pipe +Magnaflow 3' RaceCat ja cat back + K&N cai + LT4 knock module + MadZ28.com ohjelma. Samalla kierroksella asennettiin kaksrivinen jakopäänketju ja sähkönen vesipumppu. Sytkäosastoa parannettiin uudella optilla ja Accelin sytkävahvarilla + tulpanjohdoilla.

    Lopputuloksena pata kiekuu ja kukkuu ihan eri tavalla, rahaa meni, hyvä mieli tuli ja bensaa palaa hiukan enemmän. Onko hommassa mitään järkeä? Ei, mutta suu on messingillä kun polkasee reilummin rekasta ohi 8)
     
  16. hovimesta

    hovimesta 1st gear

    turpottimelle tulisi hintaa reilu viis ja puol tonnia joten taidan tyytyä nokkaan ja jakopään vahvistuksiin.

    Kattoo sit ens talvena miten on rahaa turpoon.
     
  17. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Harkitse vielä kansien porttaamista. Ei se oo "tupottimenkaan" kanssa turha homma.
     

Kerro tästä muillekin!