LS-sarja/GenIII/IV suosio ja tulevaisuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TopiCa, 19.1.2011.

  1. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Joko on useita tehty ja sovelletettu vanhempiin?
    Nämä ovat suuressa suosioissa Jenkeissä ja myös Ruotsissa tehdään jo osia ja sovelletuksia mm Rodeihin.
    Olisko kysyntää aihioille? Jos on, mikä malli/tyyppi kiinnostaa?
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ne moternit trukkimosat rautalohkolla kiinnostais. LQ4 ja LQ9 tais olla tyypit. ois hyvä kone semmottinen tohon platseriin. noitahan kannattais tuoda vaikka konttikaupalla suomeen, kyllä niitä sitten peltien alle sovitellaan.
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mainioita moottoreita ovat.

    Jos viritetyn LSx:n vakiotietsikan säätämiselle on tarvetta, niin mm. Special Tuning Harinen säätää näitä.

    Säätökoulutustakin on mahdollisesti tarjolla aiheesta kiinnostuneille. Finnsharkin kautta lähinnä Vette-harrastajille...:

    http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=17018

    ...ja muille sitten vaikka privaviesteillä. Tässä hieman perusteita, joita olen kirjoitellut:

    http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=16159

    LSx:n aftermarket-boksit eivät koulutusta kaipaa - valmistajat tarjoavat kaiken tarpeellisen. GM:n originaaliboksit ovat aivan eri asia. Tai voihan sitä GM:ltä kysellä, mutta tuskin vastaavat.
     
  4. TopiCa

    TopiCa 1st gear

  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tsiisus, ensimmäinen saabi jonka vois omistaa ainakin koneen puolesta!
     
  6. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Paras olisi valmis paketti jonka voi startata ja vaikkapa testiajaa, kuten tässä (hintaan sis kaksi autoa):
    http://sfbay.craigslist.org/pen/pts/2162319777.html
    Tässä vastaava 'Vetten pata + auto, yht 2500 Euroa. Ei voi käynnistää. Näissä on suuri riski ostaa.
    http://inlandempire.craigslist.org/pts/2149239022.html
    Onko toi liian kallis paketti? Purku, pakkaus ja tuontikulut n 1000 Euroa per kone/laatikko kaikella tarpeellisella. Vai kannattaako tuoda ja tullata koko auto?
    Pikaisen katselun/kyselyn perusteella kalleimmat ovat T-56 keppivaihteiset.
    Paras yleiskone olisi ehkä Camaro/Ponu GTO keppivaihteella. Corvetten lodju on erikoinen "trans axle" ja vaikea asentaa.
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Noi keppivaihteiset luulis olevan helpompia myydä. Tai semmosesta paketista uskaltais varmaan myydä pelkän koneen ja lootalle löytyis aina ottaja. Moni haluaa päivittää sporttinsa manuaalivaihteiseks. Automaattilodjut ja corvette transaxlet voi joutua myymään persnetolla.
     
  8. Roc

    Roc Gearhead

    Varmasti parhaat aihiot tekniikan uusiokäyttöä ajatellen on 98-02 Camarot/Firebirdit sekä GTO:t. Matalat LS-imusarjat sekä apulaitteet mahtuu pieneen tilaan. Toisin kuin 4.8, 5.3 ja 6.0 trukkikoneissa. Ja jos Corvettea miettii, niin niissähän on laatikko takana, ei sitten taas pysty sitä käyttämään hirveen helposti. Kuten tuossa TopiCa jo mainitsikin.

    Hinnaltaan kyllä nuo trukkikoneet on käsittämättömän halpoja. Lukumäärältään myös ylivoimaisia jos vertaa Camaro/Firebird/GTO/Corvette koneisiin. Tais olla silleen, että 5.3 litrasia on tehty tuplasti sen mitä kaikkia muita LS-sukuisia koneita yhteensä.
     
  9. gm dealer

    gm dealer Gearhead

    Tervetuloa ostoksille.
    Päävalikko > Myydään osat ja tarvikkeet

    LS1+4L60 Tekniikkapaketti täydellisenä.HUOM! koeajo mahd.
    117th/mile ajettu täydellinen paketti koeajo mahdollisuudella vm -99.sis.kone,laatikko kaikki sähköt+boxin,syylärin,bensatankin/pa.pumpun+lisää sopimuksen mukaan.H4200€ P:0400-420101
     
  10. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    Täältäkin löytyisi yksi joutava kevyesti ääntä pitänyt LM-7? Kuitenkin 5.3 rautalohkoinen. 2000 -luvun vanista kiireen vuoksi otettu. Vesipumppu muttei muita apulaitteita. Uusi öljypumppu löytyy. Ls 1 imusarjakin löytyy, mutten varma sopiiko. Ehkäpä parhaiten kaasariversioksi. Hinta tonnin luokkaa tavaran määrästä riippuen.
     
  11. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Kylä ne Jenkit ja hurrit kaikkea keksii.
     
  12. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Ei niillä genIII:lla mitään tee kun kaikilla on jo genIV:t :eek:

    Mut mulle saa kyllä tuoda kaikki ylimääräset genu3:t, paan ne sitten roskikseen teidän puolesta :odroll:
     
  13. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Caddyn L92 koneessa (LS sarjaa sekin, alulohkolla) on mielenkiintoinen nokka (työntötanko koneeksi); VVT eli säätyvä ajoitus. Viper'issähän tämä oli jo aiemmin ja siinä molemmat (imu/pako) säätyvät itsenäisesti (tavallaan kaksi nokkaa päällekäin). tässä kuva:
    http://www.mechadyne-int.com/vva-produc ... -camshafts
    Kuvan mukaan L92 nokka säätyy edestä hydraulisesti ja säätää kokonaisajoitusta +-, ei siis myös overlappia kuten Viperin.
    Tämä 6.2L L92 voisi olla hyvä swappikone koska autot ovat romuna halpoja ja siinä on 400hv vakiona. Saa alle 3000 taalaan romiksessa.
     
  14. Roc

    Roc Gearhead

    Tuossa L92-koneessa on lisäksi yksi aika kova juttu ja se on kannet. L92 kannet on tavallaan samaa designiä LS7 kansien kanssa.

    L92 kansia saa uutena todella edullisesti, taitaakin olla aika yleinen vaihdettava LS2/LS3 koneisiin. Vaikka loistavat kannet niissäkin jo vakiona.
     
  15. romuarnold

    romuarnold 1st gear

    Multa löytyis Hummerin LQ4 aihio, vähän pintapuolisesti kärähtäny, mutta perus kone ok. Ja velipojalla olis joutilaana -00 mallin Camaron LS1, täydellinen johtosarjoineen ja boxeineen.
    Jos kiinnostaa, niin soitelkaa 0400 763514
     
  16. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ei varmaankaan LS3:een - nehän on samanlaiset kanaviltaan.

    LS2:ssa on vielä ne vanhemmat katedraalikanavat. Suomesta löytyy ainakin yksi swappi jossa L92:n kansilla on korvattu LS2:n vakiokannet ja imusarja vaihdettu L76:ksi.
     
  17. ata

    ata Gearhead

    Tuossa juuri katselin uusimmasta gti-lehdestä ruotsalaista Volvo 242:sta, missä oli pellin alla 99 Camarosta peräisin oleva LS1 varustettuna remmiahtimella ja GTO:sta otetulla Tremec T56:lla. Hyvin se sinne Volvon keulallekin näytti sopivan... Lehtijutussa tosin mainittiin '01 ja '08 GTO:iden osista jotain, mikä ei ole ihan kauhean asiantuntevan kuuloista, kun kyseisen sukupolven GTO:ita tehtiinkin vain vuosimalleina 04-06...

    Kyllähän nuo hienoja moottoreita on, vaikka ulkonäkö ei ole se kaunein mahdollinen litteine venakopankansineen ja puolineen niiden päällä.

    Aika paljohan noita on näkynyt vanhoissakin erilaisissa koreissa Suomessakin, jopa japseissa.

    Itse taas suosin "numbers matching"-periaatetta eli ostetaan sellainen auto mihin kuuluu se haluttu moottori alunperinkin. Moottori on se tärkein syy yleensä auton valintaan, LS1:nen ja T56 on ihan orggiksena omassa "käyttiksessä" eli 04 GTO:ssa.
     
  18. TopiCa

    TopiCa 1st gear

  19. Roc

    Roc Gearhead

    Jes, näinhän se on.
     
  20. Roc

    Roc Gearhead

    Mä oon täysin eri mieltä. Eikös koko hot rottinki ollu alunperin sitä, että otettiin mahd.kevyt korinen auto ja siihen laitettiin mahd. iso ja tehokas moottori? Numbers mätsingit ynnä muut pussihousuilut on hanurista. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!