ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    ^niin.. niin on meilläkin päin.
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Kuulut näköjään siihen sakkiin ,jotka luettelen "Vitun kusipäiksi".
    Vaikka mikä olisi, niin aina voi ilmoittaa, ettei sovikkaan! :soosoo:
    Vituttaa yli kaiken semmoset, jotka lupaa tulla tiettynä ajankohtana, mut sit ei kuulukkaan mitään... :argue: :poff:
    VITUN KUSIPÄÄT! ILMOTTAKAA JOS ETTE OLE TULOSSA!!!
    Hieman ottaa päähän järjestellä menot siihen malliin, mitä on sovittu, ja sit vaan odottaa yhteydenottoa, mitä ei ikinä kuulu :mad: :mad:

    Ps. loppu ei ollut suunnattu kanafarmarille, vaan noin yleisesti.
     
  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    Jos ei syystä tai toisesta pääse paikalle, kannattaa lähettää edes tekstiviestin ajoissa. Helpottaa kummasti kummankin osapuolen elämää.
     
  4. arrakis

    arrakis 1st gear

    Jep, EI luulisi edes tekstiviestin lähettäminen olevan liian iso/vaikea homma, vaikka mikä tilanne olisi päällä.
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Olin kerran ostattelemassa ihan autokaupasta autoa joka osoittautui (yllättävää kyllä) kuvien ja myyjän kehujen veroiseksi, ei virheetön mutta todella hyvä ja vähän ajettu. Mutta pointti oli että olin ensin yhteydessä liikkeseen ja kerroin kiinnostukseni, lähdin vapaapäivänäni sitä katsomaan perheen kanssa, tosin vain sadan kilometrin päähän mutta kuitenkin. Etsin myyjän, katseltiin auto, olin juuri lähdössä koeajolle niin myyjän puhelin soi, toinen myyjähän se siellä joka ilmoitti että auto on myyty, siis puhelimella näkemättä. No joo, oma vika tietysti kun en heti sanonut "minä ostan tämän" mutta silti, hieman harmitti. Ja kyllä, olisin varmaankin auton ostanut.

    Kun edellisen kerran kun ostin auton niin siellä toinen ostajaehdokas pommitti puhelimella liikettä mutta myyjä selitti että miellä on ensin oikeus päättää kun olemme paikan päällä. Ja kaupat tuli...
     
  6. Electra64

    Electra64 1st gear

    Ehkä tämä sopisi paremmin ihmeellisiä myyjiä topicciin mutta kuitenkin oma tyhmyys ostajana vitutti enemmän,eli se että edellisenä iltana sovin auton katsomisen seuraavaksi päiväksi, ja lupasin soittaa kun olen lähellä Haminaa missä bussivani oli myytävänä.

    Lapset hoitoon ja vaimon kanssa kohti Haminaa (150km siivu)rahat taskussa, jossa sitten päivä menikin mukavasti lumimyräkässä kruisaillen ja kuunnellen puhelimesta että numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä, ja auton kauppaajalla oli tietty salainen numero.

    Auto oli kyllä sitten jatkossakin myynnissä mutta ei oikein luonto antanut periksi enään kysellä sen perään. Tämä tapahtui jo vuosia sitten.

    Koin kyllä itseni ihmeen hölmöksi ostajaksi kun luotin edellisenä päivänä sovittuihin kuvioihin..
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Itellä kävi parisen vuotta sitten yhden vanin oston kanssa samalla lailla.
    Auto oli ilmoituksen ja puhelimessa keskustelun perusteella sellanen että kerroin myyjälle jotta jos se vaikuttaa sellaselle myös paikanpäällä kateltuna niin hyvinkin varmasti päästään siitä kauppoihin ja sovittiin siinä sit puhelimessa että tulen Helsinkiin seuraavan päivän iltana eli kun lähden ajamaan Kouvolasta sinne heti töiden jälkeen niin oon varmaankin Helsingissä kutakuinkin klo 18 aikoihin.
    Ja niin olinkin ja eka kertaa siinä lähemmäs Helsinkiä päästyäni yritin soittaa sille mut ei vastannut. No, sen auton löysin kyllä sieltä sen kertomasta osoitteesta kadunvarresta mut en myyjää. No, siitä sit taas soittelin sille mutta kukaan ei vastannut ja kun se vani näytti ainakin päällisin puolin siinä kadun varressa kateltuna edelleen sellaselle jonka olis saaattanu ostaakin niin aikani soiteltua kuluttelin siinä lähistöllä vielä aikaa käymällä kahvilla ja koko ajan yritin vielä tavoittaa sitä puhelimitse mut turhaan.
    Parin tunnin kuluttua noin klo 20 lopulta kyllästyin ja lähdin ajelemaan takas kotiinpäin niin eikös sit siinä kotimatkalla päästyäni jo melkein takas Kouvolaan mun puhelin soinu ja tää myyjä siellä valitteli että hän olikin unohtanut koko edellisenä iltana sovitun jutun ja olikin lähtenyt poikansa kanssa uimahallliin uimaan.

    Kyseli vielä että voisinko tulla vaikka seuraavana iltana uudestaan mut sanoin sille että pidä vanis tai aja ite tänne näyttämään sitä, toista reissua en mokoman takia lähde ajamaan kun onhan noita muillakin myytävänä.
    Ja muualta semmonen sit tulikin parin päivän kuluttua hommattua :wink:
     
  8. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    miusta tuntuu ettet ollu tarpeeksi luotettava :odroll:
     
  9. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    ihmeellisiä ostajia

    Itse soitan aina ennen lähtöä vielä jos kauemmaksi lähden katsomaan autoa. Sellaisiakin tyyppejä nimittäin riittää jotka soittaa että tulen huomenna katsomaan autoa että olehan kotona, ja sitten seuraava päivänä ei kuulukkaan mitään...
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ainiin, mainittakoon että soitin matkan varrelta liikkeeseen ja kysyin ajo-ohjeita että siellä kyllä tiedettiin että olin matkalla. Että ainakaan siellä sekään ei riittänyt että olisin ennättänyt ostaa...
     
  11. raunoh

    raunoh 3rd gear

    Olisiko tietosuojan (tms.) vastaista kertoa, mistä autoliikkeestä oli kyse ?
     
  12. -TH-

    -TH- Gearhead



    ei sellasia ole, yrityksistä ja niiden toiminnasta ja eritoten paskasta palvelusta SAA kertoa juurikin niin paljon kun vaan tahtoo, kunhan puhuu vaan totta.
    Yrityksiä saa arvostella julkisuudessa, siitä ei ole mitään haittaa, yritys ei esimerkiksi voi nostaa kunnianloukkaussyytettä, koska firmoilla ei ole "kunniaa" :D
     
  13. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    En yleistä, enkä tarkoita pahalla ketään kohtaan, MUTTA: jos itse olen jotain ostamassa / myymässä, ja osoittautuu, että vastapuolella on SALAINEN numero, kaupanteko loppuu siihen! :mad:
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Miksi ihmeessä? :eek: Itselläni on ollut salainen numero yli 10 vuotta. Ei ole tarvinnut kärsiä puhelinmyyjistä, eikä mistään muustakaan puhelinhäiriköinnistä. (jonka vuoksi numeron aikoinaan salaiseksi laitoinkin) Silti minut on aina tavoittanut, kenellä asiaa on ollut. Pikkusieluista kuvitella, että jos jotain kardaaninpätkää olen ostamassa/myymässä, niin minuun ei pysty luottamaan vain siksi, koska minulla on salainen numero?!?
     
  15. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    jaa, minulla on ns puolisalainen numero eli näkyy vastaanottajan mobile phonessa mutta sitä ei saa numerotiedustelusta.
    tuo voisikin selittää sen miksi koskaan en saa myytyä mitään.
     
  16. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    :lol: älkää ny, tarkotin vaan sitä, että todennäköisyys jonkinlaisen koijarin kanssa asioimiseen moninkertaistuu, jos esim. numero on salainen...
     
  17. rapis

    rapis 1st gear

    mulla ei ole koskaan tullu etes mieleen alkaa tarkistaan puhelin numeroa enkä mie kyllä ymmärrä mitä merkitystä sillä on onko salainen vai ei .
    varmaan siihen salaukseen on jokin hyvä syy esim. puhelin myyjät tai vaikka ex-puoliso
     
  18. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Noi on paskoja juttuja, itsellekkin käynyt usein niin, tosin myyjänä!
    Meilläkin on 7 myyjää jotka myyvät samoja autoja, jostain autosta on tehty vaikka 10 tarjousta lauantaina ja moni miettii maanantaihin (vaihtoautoja ei varailla kun puolet varaajista mystisesti katoaa matkalla pankkiin)!
    No herrä x soittaa tampereelta että onko teillä sellanen cadillac ja onhan meillä eikä ole vielä myyty... Kaveri lähtee tulemaan ja samantien soittaa joku lauantain asiakkaista että ottaa auton!
    No tampereen kaverin numeroa ei ole kiireessä tullut otettua ylös tai ei vastaa muutenvaan...
    Kaveri pöllähtää pihaan parin tunnin kuluttua ja on kuin perseeseen ammuttu karhu, auto vielä pihassa mutta myyty kun ostaja tulee hakemaan vasta neljältä...
    Pahimmassa tapauksessa täsmälleen samaan aikaan 2 toiselle myyjälle on soittanut mummo kemistä ja toiselle pappi keniasta että ottavat auton, olivat käyneet lauantaina katsomassa... :poff:
    Siinä sitten porukalla mietitään kuka auton saa... :rotfl:

    Tarina on osittain totta ja osalta silkkaa satua (10 tarjousta cadillacista??? heh heh)

    Sen verran kierountunut ajatusmaailma itsellä on, että melkein onnistunutta kauppaakin paremman fiiliksen saa siitä kun on jollekkin asiakkaalle rautalangasta vääntänyt että osta NYT, huomenna tätä ei enää ole kun niin kova kysyntä... Toi on vaan tota myyjien puhetta, mietitään yön yli on vastaus...
    Ja kun aamulla herra soittaa että juu toki otetaan tuo, niin voi vaan vastata että sorry, tämä meni jo kuten sanoin... :odroll:


     
  19. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    Joo, mutta oon koko ajan tarkoittanut sitä, jos esim. pitäis sopia tarkemmin ''treffeistä'', niin ei yhteystietoja ei saakaan enää mistään... niin kuin tolla Electra64:lla oli käynyt.
     
  20. bblock

    bblock 3rd gear

    Itse olen laittanut myyjän yhteystiedot paperille muistiin ja lappu lompakkoon niin löytyy vaikka olisi menossa katsomaan myytävää tavaraa huomenna tai ensiviikolla... ja aina on sovittu että saa myydä jos joku tulee ja latoo rahat näppiin,on sitten oltu yhteyksissä puolin tai toisin.
     

Kerro tästä muillekin!