ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    onhan noita kusettajia sattunut aina sillointällöin.osa omalla numerolla,osa salaisella.Timpalle on vain sattunu huono säkä tossa vani kaupassa :cry:
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Siitäköhän se minullakin johtuu. Numero kyllä näkyy ja pitäisi käsittääkseni numerolla nimikin löytyä mutta ei osoitetta. Ja se on työtehtävien takia noin, ei huvita vapaa-ajalla vastailla kaikenmaailman ihmeellisyyksiin.

    Pitää varmaan jatkossa myynti-ilmoituksessa mainita, että numero on salainen ja sillä ei saa osoitetta selville.
     
  3. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Toi on ihan totta mitä Uoti kirjoitti. Niiden kymmenen vuoden aikana mitä merkkiliikkeessä autoja myin niin useasti kävi niin että näitä päällekkäisyyksi. Joskus niinkin että väänsit asiakkaan kanssa kauppaa, ensin hinta kohilleen, rahoitusta olet juuri kyselemässä kun työkaveri huikkaa että auto on myyty ja tietenkään vastaavaa ei ole varastossa eikä tulossakaan. Ja kun huono tuuri on niin tietenkin tässä kaupankohteena olevassa autossa oli sattumalta extra hyvä kate niin että sapettaa se joskus myyjääkin kun palkkaa valuu viereiseen loossiin työkaverille 8)
    Ja se on myös totta että niille *yön yli nukkujille* oli hauska sanoa että valitan mutta auto myytiin eilen.
    Yksikin tapaus jäi mieleen kun eräs perhe oli ostamassa autoa. Oli kaksi vaihtoehtoa. Tosin kummankin mielestä toinen niistä oli selkeästi järkevämpi ja mieluisampi. No vaimo olis tehnyt kaupat siitä mieluisasta heti, mutta mies halus nukkua yön yli. Aamusta työkaveri myi auton ja iltapäivällä tämä perhe tuli uudestaan liikkeeseen ja ilmoitti että otetaan se mieluisampi vaihtoehto. Mutta kun se pahus oli myyty! Hauskinta tässä oli että perheen rouva otti hirmu raivarit miehelleen. Sanoen että Saamarin saamaton vätys joka asiaa sun pitää miettiä aina yön yli muka että sais paremmat kaupat kun jo eilen päätettiin että se mieluisampi otetaan. Mies kuunteli naama punaisena vaimon läksytyksen. Arvaa vaan tuliko ostopäätös siihen toiseen vaihtoehtoon samantien, enää ei tarvinnut lähteä kotiin miettimään :rotfl:
     
  4. sampop

    sampop 1st gear

    Juu, saattaa olla vastapuoli peräti poliisi, ulosottomies, portsari, vartija tai terveydenhoitaja. Aika monella ihmiselämän sivukujien liepeillä työsketelevällä on salainen numero oman ja perheen rauhan vuoksi.
     
  5. Hoke

    Hoke 2nd gear

    Hyvin usein kaikki numerot joissa on vähänkään päivystys tyyppistä työtä ovat salaisia.
    Lyhenee muuten unet kummasti lehtimyyjien ym. takia
     
  6. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    Joo, kyllähän se niin on, että monella on ihan perusteltua pitää numero salassa.
    Ei mitään, tehään kauppaa jatkossakin! 8)
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kyllähän se on niin ettei tavallisen liittymän numeron salaisuus oo sen kummempaa mut jos myyjällä on yhteystietoina vaan nimilleen rekisteröimätön prepaid-liittymä niin silloin kyllä kannattaa harkita ainakin mahdollisissa ennakkoon maksamissaan rahasiirroissa kannattaaks niitä lähetellä.
     
  8. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Muutama talvi sitten olin myymässä Mersua. Ajoin viikottain Espoo-Turku -väliä, ja eräänä päivänä Nettiauton kautta tuli kysely autosta. Siitä kun yhteys saatiin, niin kävi ilmi, että herra P. Jauros oli Salosta, joten sovittiin, että lauantaina kun olen ajamassa Turkuun käyn näyttämässä Salon ABC:llä.

    Kerroin ostajaehdokkaalle, että oon lähdössä Espoosta arviolta yhden maissa, mutta koska tämä on epävarmaa, laitan viestin kun lähden Espoosta. On siitä sitten n. tunti aikaa tapaamiseen. Mitään tarkkaa aikaa ei siis sovittu vielä. Kun sitten pääsin liikkeelle kello 13.40 ja laitoin viestin että olen tunnin päästä ABC:llä, sain vastauksena "olen täällä jo".

    Kun sitten olin joskus 14:30 ABC:llä, ei näkynyt ketään missään. Soitin kaverille, ja sain haukut, että luulenko että hän siellä koko päivää odottelee automyyjiä. No koitin sanoa, että ihan niinkuin sovittiin, laitoin viestin, ja että alunperinkin se kello 13 oli täysi arvio, mutta ei se herralle kelvannut. Hän kun oli siellä jo etuajassa, niin olis varmaan munkin pitänyt osata olla etuajassa.

    No kaveria kai kyrsi Mersun ohi meneminen niin paljon, että soitti mulle sunnuntaina, että oonko ajamassa takasin Espooseen maanantaina, niinku olin jutellut. Vastasin että kyllä vaan, maanantai-iltana ajelen siitä ohi, että jos vaikka en sano mitään kellonaikoja nyt, mutta soitan kun lähden Turusta, niin on sellanen 45 min aikaa raahautua ABC:lle.

    Maanantaina olin lähdössä joskus kuuden jälkeen ajelemaan, joten soitin tyypille. No haukut tuli taas, että mikä hämärämies mä oikein olen, kun yritän pimeään aikaan tulla autoa näyttämään. No koitin sanoa, että selvällä suomen kielellä sunnuntaina kerroin lähteäväni maanantaina illalla, ja helmikuussa se tarkoittaa aina pimeää aikaa.

    Jossain huumeissa se Jauros kai oli, enkä olis sille autoa myynytkään. Onneksi Mersu meni aika pian tän jälkeen Espoolaiselle herrasmiehelle, joka ei edes hinnasta tingannut.
     
  9. Electra64

    Electra64 1st gear

    Mainitsin tuosta salaisesta puh.numerosta sen takia että jos sitä kautta olisi saanut osoitteen selville niin olisin voinut käydä herättelemässä oven takana kaveria, oli kuitenkin lauantaipäivä ja kokemuksesta tiedän että autoharrastajallakin saattaa olla joskus väsymystä aiheuttava perjantai-ilta.. Ei siinä mistään tuomitsemisesta ollut kyse.
     
  10. rainbow6

    rainbow6 3rd gear

    Sama vika Rahikaisella! En mä ainakaan OD:n kautta ole saanut mitään myytyä. Siittäkin huolimatta että autot ovat olleet lähes aina mattamustia :poff:
     
  11. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Joo laitoin tossa huvikseni käyttiksen myyntiin. Kaikenlaista hiihtäjää käyny kattomassa, paras oli kaveri joka tuli muutaman kymmenen kilometrin päästä "kattomaan" autoa; kun sain auton parkkiin niin kaiffari tuli heti istumaan siihen hanttimiehen paikalle. Jutteli siinä niitä näitä ja kehuskeli omaa autoaan joka oli siinä vastapäätä. Varmaan 15-20 minsaa jutteli ja tokas sitten että "jaa, pitää vissiin lähteä näitä lottolappuja viemään". :-? :eek:

    Muutenkin on taas todettava että eipä ole helppoa noin tonnin käyttiksenkään myyminen, uutta vastaava pitäis olla...taidan ottaa pois myynnistä ja ajella vaan itte...
     
  12. Make.S

    Make.S Gearhead

    Kesällä myin kotarin motoa ja sitä ihmettelin, että parikin katsojaa vaan katsoi mopoa eikä halunnut edes koeajaa vaikka kypäränkin oisin lainannut. Oli vielä varmasti nettimoton hienoimpia ikäisistään, ettei pyörän rumuuteen voinut homma kaatua. Myyjässä on kyllä hieman sanomista...
    Yksi perkele päätti tulla kattomaan just silloin kun meikä oli aloittanut remontin jälkeis "relaamisen", koski oli ohiajoreissulla.
    Eukko nauroi että älytön kiroominen kuului vaan tallista kun esittelin mopoa, omasta mielestä olin aikas joviaali- ilmiö... :oops: .. :rotfl:
    Ei ostannut mopoa ja vei varmaan poikansa psykiatrille.
     
  13. paja1

    paja1 Double Gearhead

    no,se ei todellakaan ole helppoa :mad: ja jos tollasta 1000-1500 arvoista rojua pitää raahautua kattelemaan useampien satojen kilsojen päästä niin melkeen sen arvaa että ei se mitään autoa ees oo ostamassa. luulis noita paskoja olevan joka korttelissa yks. eikä ne siitä juuri muutu vaikka ajelis suomen halki renkaita potkimassa. tyypillistä on kun raahaudutaan koko perheen voimalla kattelemaan jotain 15v käyttöritsaa jostain jumalanseläntakaa ja perheenpää siinä heiluttaa iskarit,potkii helmat,kyselee öljynvaihtovälin ja toteaa asiantuntevaan sävyyn kovaan ääneen että muijakin varmasti kuulee"joo tää ei oo meidän perheelle ollenkaan,ollaan etsitty sellasta varmempaa käyttöautoa perheen kakkosautoks" joo me käydään katselemassa vielä pari muuta ja soitellaan sitten" . nimittäin sappi kiehahtanut muutaman kerran kun tollasta käyttistä koitin kaupitella. kaikenlaista asiantuntijaa sitä leipä elättää. jos joutuisin päivätyökseni myymään käytettyjä autoja niin kuolisin vitutukseen alta aikayksikön :argue:
     
  14. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Jep, olen jo puhelimessa koittanu tehdä selväksi että jos auto maksaa 5% uuden hinnasta niin siinä saattaa olla jotain huomautettavaa.

    Miten halpaa autoa muuten pitäis nettiautossa kaupata ettei jotain vielä halvempaa romua koitettais työntää vaihdossa :mad:
     
  15. virta

    virta Gearhead

    Värillisten hommaahan tuo halpojen auto myynti onkin,varsinkin heti kun katsoo vähän Suomea ulommas.Ja tuleehan tuo meillekkin pikkuhiljaa...

    Jotkut tuota kummiskin työkseen tekee ja pinna täytyy pitää vaikka kyselijöitä on vähintään kymmenen ennen yhtä ostajaa :)
     
  16. audiq

    audiq Gearhead

    Saattaa olla, mutta eihän se ole pakko olla.
    Itse ainakin halpaakin autoa ostaessani oletan, että se on teknisesti kohtuullisessa kunnossa, jos autoa ehjänä ja katsastettuna myydään.
    Tai jos ei ole, niin oletan, että myyjä osaa asiasta mainita jo puhelimessa, kun auton kuntoa häneltä tiedustelee.
     
  17. Peeveli

    Peeveli 1st gear

    juuri tos vanin laitoin myyntiin ni johan tuli sähköpostia HOLLANNIKSI!! Tosin digiboksistakinhan saa suomen tekstin hollannilla :-? No illalla jätkä soittaa jostain +31 alkusesta numerosta ja kyselee pirssistä mut kun ilmotin et vain käteinen ja maksat mulle sen käteen ku viet auton niin loppu puhelu eikä sähköpostissakaan näyttäs enää viestejä uusia olevan :D Mistä näitä ostajia riittää??
     
  18. chevyfreak71

    chevyfreak71 3rd gear

    mulla sama juttu pleikka 3:n kanssa, olisi pitäny laite ensin lähettää ja kun pyysin rahoja paypalin kautta ensin niin muuttui keskustelu vihamieliseksi...monta samantapaista kyselijää oli aina etelä-afrikkaan myöten :p
     
  19. Ihmeellisin ostaja pitkään aikaan :

    Soitti ,laittoi varausmaksun tilille ,tuli katsomaan ja osti!

    Muut kyselijät olleet sitä saisko lisää kuvia sieltä takalokasuojan kaaren sisäpinnasta yms roskasakkia.... Tosiostaja soittaa ja tulee paikanpäälle.
     
  20. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^ tykkään.

    Mä odottelen ett tosiostaja soittaisi ja ostaisi mun 1994 z/28 avo camaron.
    2-3 vuotta olen yrittänyt myydä, ei mitään toivoa..
    vaihto ehdotuksia vain kalliimpaan, kukaan eri yritä edes tinkata.
     

Kerro tästä muillekin!