plymouth valiant -66

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ENF-6, 21.1.2011.

  1. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Kyllähän nuo valiantit on aika mainioita vehkeitä, varsinkin early mallit (64-66).

    Ei nuo slantit oo kovin ronkeleita bensan suhteen, aikanaan tuli ajettuu venäjän 80:lläkin (välillä ei muuta suanu), aavistus sytkää pienemmälle ja ei kun menoksi.
    Muutenkin aika ihme pannuja, omassa läjässä oli ohivuodot parhaimmillaan 60% luokkaa ja silti mentiin, eikä tuo kuitenkaan maantiellä paljoo yli 10L/100km vieny juu.
    Noh nyt on kosla seissy aikamonta vuotta, mutta jospa sitä kohta ois aikoo ruveta laittaa uskollinen ratsu tuas kuntoon.

    Niin valianttihan on 64 ja slantti 170cid.

    Kyllä on jo ikävä vallulla kurvailemaan.
     
  2. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Vastataanpa kun ei kukaan muu ole vielä tehnyt. Eli erinomaisesta Standard catalog of American carsista:
    1966 Valiant V100 4d Sedan 36031
    2d Sedan 35787
    4d STW 6838
    V200 4d Sedan 39392
    4d STW 4537
    Signet 2d HT 13045
    Convertible 2507
    Valiant Barracuda 38029

    Kuopiossa oli ainakin vielä pari vuotta sitten enemmän tai vähemmän käyttöautona iäkkäällä pariskunnalla V100 4d, ei sitä nyt joka päivä enää
    näkynyt liikenteessä mutta vuoden ympäri kuitenkin. Sitten kaveripiirissä on ollut sielläpäin takavuosina ruskea V100 4d jossa oli muistaakseni 360 ja ferrex-punainen V100 2d mustilla liekeillä. Se oli sen ajan mittapuun mukaan varsin matala.

    Vuoden 1966 2d -Valiantit ovat kyllä Suomessa noin näppituntumalla aika paljon harvinaisempia kuin -64 tai -65 mallit. Toisaalta taas vuoden -66 2d Sedan Dartteja on ollut selvästi enemmän kuin -64 tai -64, ovatkohan maahantuojat sopineet jotain?
     
  3. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    niin kumpia noista -66 näkyy enemmän 2 vai 4 ovisia?
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Näkyy sen verran harvakseltaan ettei tuu ovimäärään ekana kiinnitettyä huomiota jos sattuu näkemään... :odroll:
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Joskus olen lukenut että 2d Sedan Valiantteja olisi tullut 4 kappaletta vuonna 1966 mutta sen tiedon voi samantien unohtaa, onhan niitä enemmän. Minä sanoisin ilman faktaa vaan musta tuntuu -pohjalta kuitenkin että neliovisia on enemmän.

    Täällä on muuten aika tyylikkäitä Valiant-poliisiautokuvia:
    Ruotsin poliisi

    Onkos kellään tallessa, olen myös nähnyt vanhan mainoskuvan niistä Bernerin legendaarisista ratakisa-Valianteista, valkoisella -66 2d Sedanilla heitetään sladissa. Nisitä on käsittääkseni ollut juttua ennenkin Overdrivella. Kisa-aikaan niissä oli 273 Commando + 4-speed, en vaan muista tilattiinko ne niillä varusteilla vai vaihdettiinko koneet Suomessa?
     
  6. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Vieläkös on hengissä -66 farmari,ainakin -95 näkyi liikenteessä silloin tällöin kun Hellsingissä työkeikalla olin.Valkoinen tais olla väriltään.
     
  7. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Mulla oli aikoinaan 66 valtteri 4d, 170cid oli vaihdettu 225:sen tilalle. Eka-85 oli rek.nro. Kuvablogissa joku vanha kuvakin siitä, tosin barracudan maskilla ;)
    e. eipä ollutkaan kuvassa cudan maskia:oops: , mut siinä kyllä oli myöhemmin.
     
  8. Jussi Camino-64

    Jussi Camino-64 2nd gear

    Sain itse juuri samanlaiseen pulmaan avun ja se avun osoite on tässä:
    http://193.65.230.13/cgi-mobiliaautotuo ... &Category=

    Koitas jos saat tuon maalattua. Sieltä saat kuukausittain maahan läänikohtaisesti tuodut autot.
    Mikäli linkki ei toimi tai liian pitkä, ota yhteyttä niin kokeillaan muuta konstia
     
  9. a-bodyman

    a-bodyman 1st gear

    Hieno on ENF-6,kannattais säilyttää alkuperäräisenä,on 66 mallit harvinaisia tänäpäivänä 4 ja 2 ovisina,sen verran on kato käynyt.Itsellä on 4 ovinen 100 170-kutosella ja coupe malli 273-kasilla.Eka jenkki oli ruotsista tullut entinen poliisiauto ja sen jälkeen oli 2kpl 2 ovisia ja 4 ovisia 100 mallisia näistäkin on jäljellä enää yks 2d. projektikuntoisena ja ainakin kymmenestä yksilöstä on aikoinaan riivitty varaosia.Olipa mulla ennen tota perus coupe mallia oikea ässäkin.Hienoin vuosimalli minustakin 66.
     
  10. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    joo oon kyl huomannu että 64 ja 65 näkyy paljon enemmän :D
     
  11. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    mut en ole kyl montaa -67 ja -68 nähnyt mutta onko -69 sitten taas yleisempi? kun niitä oon nähnyt jonkin verran :D
     
  12. signet

    signet Gearhead

    -67 ja -69 on tuotu uutena kumpiakin huomattavasti enempi kun-68:a.Ja tämä koskee Darttia sekä Valianttia vaikka niillä oli eri maahantuojat.Olikos-68 joku devalvaatiovuosi vai jotain muuta?
     
  13. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    juu tosiaan -68:a ei oikein näy mut näkyykö sitten 68 dartteja enempi?
     
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    täytyi oikein tarkistaa nuo 66 tiedot kun kaverillakin on 66 vallu...
    http://193.65.230.13/cgi-mobiliaautotuo ... earch=1966

    PELKÄSTÄÄN tammikuussa 66 rekisteröitiin 20kpl -66 vallua, kaudella 2/65-12/65 ymmärtääkseni 11 kpl... lisäksi rekisteröitiin useita 5 hengelle rekisteröityjä plymoutheja ilman mallinimeä. Onpahan noissa mallinimissäkin ollut viranomaisten kirjoitusvihreistä johtuneita virheitäkin kautta aikojen.

    outoa, että suurin osa jenkkiautojen kantavuuskyvyistä oli luokiteltu noiden taulukoiden mukaan vain 5:lle hengelle, taulukoissa mainitut 4-hengen plymouthit ovat varmaan valiant-barracudia?
    ---
    tuolta muuten löytyy semmonenkin ihme kuin "autokanta vuonna -66" aika paljon vielä vanhoja vehkeitä rekisterissä tuolloin....
     
  15. mie

    mie Gearhead

    Kuopiossa pörräs mustakilpinen pronssinvärinen 4-ovi (-66) valtteri ainakin viel kesällä ja kyl sitä talvellakin näki, K-alkuiset kilvet ja ratissa varmaan 80v-mummeli. -66 ei ole koskaan ollut ulkonäöllisesti kovin lempiautoja (-64-65, upeita), jotenkin miusta ruma, -67 taas oli omaa aikakauttaan.
     
  16. Jussi Camino-64

    Jussi Camino-64 2nd gear

    En nyt käynyt katsomassa uudestaan mutta mielestäni ne ilman "mallimerkkiä mainitut Plymouthit" on kaikki Plymojen mallit yhteenlaskettuna tietyllä aikavälillä. Katsos tarkemmin, siinä on yleensä kaksi tähteä ja se tarkoittaa autot välillä tammikuu ja se kuluva kuukausi (alareunassa on selitys). Kyllä ne tuodut autot on aina oikein tyyppimerkillä tarkasti mainittu.
     
  17. raggar

    raggar Gearhead

  18. *mape*

    *mape* 1st gear

    Hakusessa edelleen se meitin vanha -66 valkonen 4-ovinen 225:lla rekkari NE-20.
    Jäi Konalan D-autoon 80-luvun alkupuolella ja tuskin paalaamoon, oli sen verta hyväs kuosis :lol:
    Ois kiva tietää jos se jollakin on....
     
  19. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    mun mielestäni tossa -66 vallussa on etu ja takapää hienon muotoisia pienet siivet ym :D
     
  20. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    sopiiko tohon -66 valiantin sohvapenkin tilalle signetin erillispenkit?
     

Kerro tästä muillekin!