moottorimaali?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kepak, 26.1.2011.

  1. kepak

    kepak 2nd gear

    Osaako joku kertoa hyvän moottorimaalin ? :odroll:
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Vht
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Automaali, etenkin kunnon akryyli kakskomponentti. Kestää liuottimia jne erittäin hyvin, tulee kunnon kerros ja peittää. Ei ehkä halvin eikä helpoin, mut paras. Ja saa just sitä sävyä mitä haluu.
     
  4. rakkari

    rakkari 3rd gear

    VHT ehdottomasti... 8) olen käyttänyt vuosikausia ja hyväks todettu..
     
  5. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    :argue: :rotfl:

    Ei mitään teotoranttimaaleja vaan kunnon automaalia ruiskulla. Kyllä kai tuolla VHT:llä saa moottorin värjätyksi, mut ei sillä kunnollista kiiltävää eli helposti puhtaan pidettävää ja kestävää pintaa saa.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jos se VHT tai mikä hyvänsä sprayliru hyvää olis, ni kai ne maalais sillä autotkin? Helppo ja halpa on tossakin tapauksessa eri asia kuin hyvä. Mut toki kelpaa useimmille.
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Itellä ainaki VHT kestäny hyvin, kestää normaalit pesuaineliuottimet yms.

    Tehkää mieluummin koneet niin että ne ei ui yltäpäältä öljyssä/bensassa/muissa eritteissä :)
     
  8. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    miraanooli on hyvä kakkonen oikeitten maalien jälkeen....sävyttääkkin voi
     
  9. idiot

    idiot Gearhead

    toimii. näillä jo useampaan otteeseen maalannu.
    perus purkista suoraan musta omaan silmään turhan
    kirkas joten sävytin puolikiiltäväks ja kyllä kelpaa 8)
     
  10. maardu

    maardu 1st gear

    maali

    Kato nyt vaikka Mobotive sivuille !
    Sieltä saapi ihan alkuperäisen mottimaalin ja sävyn ja hintakin on ok.
    Tietysti,jos halua kattoa maalatta niin siihen on miranoli ihan hyvä :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Mulla on yksi lohko työn alla......kaikki mahdolliset maalit näky :mad:
    On entiset omistajat kokeillut ......semmonen 3-4mm kierros....aikamoinen raapiminen :mad: ja alla silti ruoste!!!
     
  11. Markuk

    Markuk 2nd gear

    moottori

    :pinup:
     
  12. f34

    f34 Double Gearhead

    Taitaa olla VHT:n sprayn litrahinta olla sen verran kova, että ei autotehtaitten kannata sitä käyttää. Spray maaleja on monen tasoisia....
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, oon mä sprayllakin maalaillut. Toiset parempia kun toiset, ja saahan automaalikaupoistakin vaikka 2K sprayta. Mut liruu ne silti on kaikki jo ihan siitä syystä et mikä on tollasen spraypurkin paineenhallinta ja suutinkoko.
     
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    Juurikin näin. Jos vähän enemmän maalattavaa kannattaa ruisku sotkea ja pestä. Peittävyys on ihan eriluokkaa.
     
  15. Mexico65

    Mexico65 1st gear

    Miranol!
    Halpa, hyvä ja kestävä, löytyy jokaisesta rautakaupasta!
    Olen käyttänyt kaikissa rakentamissani moottoreissa jo yli 20 vuotta ja edelleen kestää erinomaisesti.

    Lohko pensselillä jos kyseessä koko kone niin spray, saa sitten siistimmän pinnan näyttely tasoisen.
     
  16. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Ääni Miranolille. Halpaa on ja kestänyt mulla ainakin 3v isolohkossa, joka käynyt välillä melko kuumanakin.
     
  17. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Muuten toimii hienosti, mutta Miranolilla huono kemikaalien kesto, esim. bensaa ei kestä juuri lainkaan. Mattaantuu myös nopeasti ja tulee nuhjuisen näköiseksi.

    Itse maalaisin teollisuusmaaleilla tai normaalilla autokäyttöön tehdyllä akryylimaalilla.
     
  18. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    RAL9005 kiteytti hyvin Miranolin ongelmat.
    Muissakin topiceissa missä moottorin maalausta on puitu olen sen pahimmat ongelmat tuonut esille: ennenpitkää mirre alkaa hilseillä ja sen päällemaalaus on huonoo.

    Toistan reseptini minkä olen hyväks todennu, happoväri puhtaalle pinnalle pohjaks ja akryyli pintaan.
     
  19. 370

    370 Gearhead

    Miranol-mies olen myös. Vaikkakin noissa Pontiacin moottoreissa pakokanavien päältä maali palaa rivakasti. :D
     
  20. kepak

    kepak 2nd gear

    volvo kuorma-autoissa ja rekoissa..

    volvo kuorma-autoissa ja rekoissa..
    käytetty jotain pirun kestävää maali joka pysyy kuin tauti..
    mielyttää silmää kun kone on siistin näkönen..
     

Kerro tästä muillekin!