volvon kampiakselin mutterin irroitus...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vanahanaama, 31.1.2011.

  1. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Tuli laiton alle tollanen volvo s40 1.8bensa josta jako hypänny... tarvittas hyviä tai huonoja ideoita millä sais tuon kampiakselin mutterin auki.
    Kokeiltu pitkällä jatkolla ja toinen paino jarrua vaihde päällä, moottori lähtee pyörimään.
    Annettu lämpöä varovasti (hihnapyörästä osa kumia)
    Hakattu mutterimyllyllä...
    laitettu pitkä varsi maata vasten kokeiltu startilla...

    Eikä irtoa sitten mihinkään...liekkö 30mm mutteriin myynnissä halkaisiaa? pirralla mutteri paskaksi?? apuva
    :)
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kyllä se kunnon pulttimopolla lähtee ku pyörittää oikeeseen suuntaan...
     
  3. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    pultin irroitus

    Kunnon mopolla vois lähteekkin mutta sellaista ei nyt ole käytettävissä :( Eikös näissä ole ihan normaali kierre??
     
  4. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Kyllä se starttaamalla jotain vasten pitäis irrota... siis jos ei ole kunnollista noin 700Nm aukaisevaa pulttipyssyä...
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ite avasin Olssin aika tiukassa (kierteet jäi kampuran sisään) olleen pultin niin, että laitoin vauhtipyörässä olevasta reiästä kuusiokoloavaimen lohkoa vasten estämään moottorin pyörimisen. Sitten 3m jatkovarrella. Moottori oli kyllä irti silloin, että oli tilaa touhuta. Mutta meinasi tosiaankin se moottori pyöriä - hallin lattialla :rotfl:
     
  6. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    mutterin avaus

    On tuossa pyörässä 4 reikää mut ei ole mihin se meisseli/kuusiokolo tarttuis...Pitää kokeilla vielä tuolla startilla, eilen siinä oli mulla kolmen jatkon/räikän/putken viritys niin tuli joustoja varmaa siitä jonkin verran. Nyt kävin hakee tarpeeks ison kiintoavaimen kun ei omasta hyllystä löytyny ,jospa sen sais tuolla kunnolla jumekseen niin ei tulis joustoa niin paljo...Ja akun pistin vielä varmuuden vuoksi laturiin :) kaikki peliin :)

    Niin onhan näissä vissiin aina ihan normaali kierre?? Ei näy yhtään sitä kierrettä...
     
  7. Leafhill

    Leafhill Gearhead

    Ite otan näin... laturinremmi hihnapyörälle, ja kierrän sitä "kahdeksikolle" muutaman kierroksen. Sorkkaraudalla venytän hihnaa lohkosta tukea hakien.

    Isolla hylsyllä ja vääntiöllä+jatkovarrella käännän auki. Joskus oli sen verran tiukassa, että tarvittiin apuasentaja lyömään moskalla jatkovarren päähän pari kolme napakkaa iskua.
     
  8. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kunnon pulttipyssy auttaa.


    "Volvo asentaja"
     
  9. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    mutterin avaus

    No sillä startillahan se sitten kuitenkin lähti! Laitoin kiintovaimen mutteriin ja laskin auton maahan asti että avain jäi betoni lattian ja alatukivarren väliin. Kerrasta irtosi. Ilmeisesti eiliset jatko viritykset joustivat joka liitkosesta niin paljon että ei onnistunut, tai sit akussa ei ollu kunnolla virtaa :D

    Kiitokset hyvistä vinkeistä!
     
  10. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    nokkapyörä

    Jatketaas samaan topicciin... mites tuo nokkapyörien säätö kun tässä on soikeet ne pultin reijät, toisessa nokkapyörässä säätö on keskellä ja toisessa on laidassa mutta näkyy pölyssä että on vasta ollut siinä keskellä... Varmaan sama laittaa se siihen keskikohtaan missä näkyy ne pulttien vanhat jäljet?? Tästähän oli menny apulaite remmi suiroiksi ja käyny vähän jakohihnan välissä niin parit pykälät jako hyppäsi ja rupes käymään kun vanha mesen 2.0 diisseli :D
     

Kerro tästä muillekin!