Ford 351 2,5 litraa satasella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Pölyttäjä, 1.2.2011.

  1. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ehkä koska Shell ei patentoinut keksintöä. Patentointi=julkaisu ja sittenhän kaiki saa siitä tietää. Tai ehkä noihin aikoihin tiedonkulku ei ollut vielä niin nopeaa, että patentti on vaan myönnetty suppein uutuustutkimuksin (patentin saannin edellytys).
    Just kuleksimasta vaan.

    Hai
     
  2. Väne

    Väne Gearhead

    No ei kai bensan kaasutusta voi patentoida vaan vain tavan millä se tehdään..

    Eihän noissa systeemeissä ole mitään samaa, painoeroakin varmaan 2000kg, voortia voisi jopa käyttää normiajossa.
    Ooppeli ei taida olla kuin vähä paremmalla imuilman lämmityksellä ja huohottimella varustettu, toimiva ja helppo ratkaisu tasanopeus kisaan.. Montakohan litraa oljyä ooppeli syö satasella :lol:

    Ja edelleenkin höyrystin kaasari on ainakin 100v vanha keksintö, ja yleisessä käytössä ollut, mutta jossain vaiheessa öljy-yhtiöt muuttaneet bensan koostumusta ettei kaasuunnu niin helposti, niin jääneet pois käytöstä.
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Niin sinne tankin pohjalle varmaan kertyis kaikenlaista lisäainetta ja kökköä jos nykybensaa rupeis kaasuunnuttamaan.
    Kaasuuntuisikohan tuo 105E85 helpommin kuin 95E10?

    - Jani -
     
  4. chevy76

    chevy76 1st gear

    Juutuubissa oli joitain videoita, joissa kannusta meni suoraan letku kaasarille ja siitä T-haara ilman putsarilla jossa oli venttiili jolla ilman määrää säätämällä säädettiin kierroksia. Eli melko yksinkertainen systeemi periaatteessa. Tuskin siinä kannussa mitään höyristintä oli, kun kesäkuumalla bensa höyrystyy muutenkin.

    Pitäsköhän ostaa joku testi mopo johon tuota kokeilla.. ;)

    Millaisia vaihtoehtoja löytyy sitten tuohon bensanhöyrystämiseen, kun se kerran on jo 100v vanha keksintö??
     

Kerro tästä muillekin!