GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. Komentaja

    Komentaja 1st gear

    laturin vaihto ?

    99-mallin td vani... saako laturin yläkautta vängättyä pois ? Näyttää melko ahtaalta... Miten laturi on helpoin vaihtaa ???
     
  2. Komentaja

    Komentaja 1st gear

    Re: laturin vaihto ?

    hmm... olipa ihanan mielenkiintoinen homma :wink:
     
  3. torre

    torre 1st gear

    Osaako kukaa sanoa mistä kannattais kysellä 07 expressiin cargo maskia? ebay löyti vaan 1500 malliin
     
  4. amaz

    amaz 2nd gear

    Jari Mäki
    Motoforum
    Auto GM
    Metroauto
    Americar
     
  5. Gerball

    Gerball Gearhead

    Mikä että ei tuo 1500 mallin maski kelpaa. Sama maski se on mitä 2500 ja 3500 malleissa.
     
  6. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

    Re: 98 vanin kalikoit

     
  7. hoge

    hoge 1st gear

    Mihinköhän jäähdytinnesteet häviää? Paljosta ei ole kyse. Tuntuu että hukkaa juuri siihen asti kunnes valo syttyy, sammuilee sitten kun on tasaisella alustalla. Oliskohan tuon lohkolämmittimen ansiota? Nelisen tuntia näillä pakkasilla olen lämmitellyt. Pitää varmaan hakea paisariin uusi korkki, josko se falskaa. Ei meinaa jätä läikkää alleen, eikä ole sekaisin öljyjen kanssa, eikä tupruttele valkoista sen enempää kuin muutenkaan tämmöisillä pakkasilla...Tuskin vakavaa. Rupeaa syömään rotan lailla kun ei vani nosta lämpöjä kunnolla. Kabiinissa on kylmä kuin ryssän... Termari jumppaan ei kiinnosta lähteä talvella kun ulkona joutuu tekemään. Kuulemma aikamoinen duuni siinäkin.
     
  8. julmajari

    julmajari Gearhead

    nonii virrat hävinny ja uudet akut jäässä, voi vattu näit pakkasii....
     
  9. hoge

    hoge 1st gear

    Sunnuntaina kävi sama juttu...Nyt on ollu akut latauksessa joka yö. :mad:
    Kyllä se koettelee...
     
  10. hoge

    hoge 1st gear

    Hitto vuotaahan tuo alleen nesteet. Duunin pihalla aamulla ei voinut olla huomaamatta. Syylärin alla oleva pelti märkänä, mahdoton maassa paikallistaa vuotoa.. Että näin tänään...
     
  11. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Mullahan se vuoti jakopään kopan ja lohkon välistä. Sehän on aika isotöinen homma käyttää auki ja laittaa tiivistesarja, alunperin siellä ei kuulemma ole kuin tiivistemassa..
    Senhän näkee kun vilkuilee sitä lohkon ja kopan väliä, onko märkä. Tiputtelee mihin sattuu kun neste valuu raidetankoa pitkin.

    Voiko muuten tuota kaasupoljinta mitenkään purkaa? Tai saako sitä enää kasattua toimivaksi?
    Mulla kun ei oikein välillä vastannut kaasuun, pöhyyttelin elektroniikan puhdistussprayta ja tuntuu että auttoi.
    Ajattelin vain että jos putsais sen kunnolla.
     
  12. hoge

    hoge 1st gear

    Ei vuotanut kuin letku syylärin yläpäästä....
     
  13. Panze

    Panze 3rd gear

    Tosi harvoin se vika siellä polkimessa on. 99% varmuudella vika löytyy polttoainelaitteista ennemmin kuin polkimesta.
     
  14. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Juu.. Mutta kun se alkoi olla jo suurin piirtein joka toinen polkimen painallus kun ruuhkassa ajellessa pitikin painaa pari senttiä syvempään ennen kuin mitään tapahtui. Nyt on mennyt viikko ja 1000km ilman noita oireita, kun laitoin sitä sprayta.
    Voihan se olla sattumaa, seuraillaan tilannetta.
     
  15. Panze

    Panze 3rd gear

    Jos se alkaa temppuilemaan uudelleen niin scannerilla näkee toimiiko se poljin kuten pitää. Se on aika hyvin suojattu se poljin sekä liitin eikä sitä pääse purkamaankaan ilman väkivaltaa.
     
  16. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    Olis joutilas poljinpaketti jos tarvetta nakkaa yv:tä
     
  17. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Käytän sitä scannerin päässä jos vielä oireilee, mikää valo ei oo killottanu pariin kuukauteen.

    Mutta lämmintä se ei puhalla vaikka kone lämpiää, on kuin lehemän hengitys ja on pitänyt olla koko vaatekaappi päällä. Webastokaan ei juuri laseja sulata. Onko muuta vaihtoehtoa kuin se lämppärin kenno? Missähän se on ja missä on lämppärin hana?
     
  18. Panze

    Panze 3rd gear

    Hana on siellä ilmastoinnin kuivaimen takana. Kenno apparin jalkatilassa. Termaritkin tietty saattaa vaikuttaa.
     
  19. hoge

    hoge 1st gear

    Tuli tänään syynättyä pesun jälkeen läpi tuota omaa vania. Nuo isommat levikkeethän on täysin hanurista. Hieronut kaarista maalit pois, kukkii reunojen kohdalta jne. Mitä löytyy puskurin levikkeiden alta jos ne rykäsee pois? Siis onko siellä pelkkä runko vai? Vai antaako vaan olla, eihän se uusi ole...

    Edit. Nyt on uudet termarit, lämmöt nousee korkeammalle kuin ennen, eikä vieläkään lämpene kunnolla :mad:
    Onko se kennon kotelo purettavissa, vai pitääkö se halkaista ja parsia kasaan?
    Tupla-edit. Vai mimmoinen homma tuo kennon purkaminen on? Hana ainakin tuntuisi toimivan, selvästi kuulee että jotain tapahtuu kun vääntää kylmä/kuuma.
     
  20. amaz

    amaz 2nd gear

    Ääni kennolle.

    Jos et halua pilata viikonloppuasi, älä katso sinne levikkeiden alle. Vedetty ameriikoissa itseporautuvilla suoraan peltiin ja on monasti aika synkän näköistä katsottavaa 10+ suolassa kylvetetyn vuoden jälkeen...
     

Kerro tästä muillekin!