440 cid!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja yrtsinyk, 15.10.2010.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Cam buttonilla joka poistaa nokan päittäisvälyksen minimoiden samalla sen käyttöratttaan ylimääräiset liikkeet.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei se akseli nouse, öljypumpun vastus painaa sitä alsapäin. Siks sillä on laakerikin alapuolella, mut yläpuolella varsinaisesti ei. Mut ensinnäkin se jakaja pääsee jo hahlossaan heilumaan jonkinverran, ja sitte tosta jakopäästä tulee varmaan lisää. Laahurinokankin pitäis painaa nokkaa lohkoon opäin, et sen kanssa ei pitäis olla nokkanapillekaan tarvetta.
     
  3. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    OK, hyvä ettei siihen tarvitse ruveta patenttia tekemään. Joku Jenkkilän virivelho ainakin käytti kumiletkua jakajan akselin päällä estääkseen apuakselin nousemista, mutta oliskohan siinä koneessa sitten ollut remmivetoinen öljypumppu...
    Rullanokan cam buttoniin viilailin n.0,2mm päittäisvälystä, eli sen puolesta ennakon pitäis pysyä kohdallaan.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onkos noita samalla namböördillä 2951908 olevia veivejä montaakin "erilaista"?
    :eek: .
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei kait? Toihan on normi HD kiertokanki joka yleisesti tunnetaan myös six pack kiertokankena. Mut sitä siis käytettiin myös muissa moottoreissa eikä edes ensimmäisen vuoden six packeissa. Tollasten kanssa on vakiona kampura ulkopuolisesti puntitettu veivien painon nasiosta, ja koska pultit noin ylipäätäänkin on niiden heikoin osa, niin noi ei ole edes vahvemmat kun ihan tavalliset LY veivit, eli 535 loppuset. Tänä päivänä mun mielestä tollasia kannata käyttää ku uudet veivit on liki ilmasia, kevyempiä ja kestävämpiä hyvillä pulteilla.
     
  6. Jukkiz

    Jukkiz 3rd gear

     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    ok, siis kaikki hp veiveillä varustetut ei näemmä käyttäneetkään tuota ulkopuolista punttia. Mut enivei, tollaset veivit ovat lähinnä tehon hukkaa kestävyyyden kustannuksella. Kyll ne toimii ja niitä voi käyttää, mut ei oo mitään syytä niihin erityisesti pyrkiä.
     
  8. Jukkiz

    Jukkiz 3rd gear

  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa on pari sikspäkkii osina, toisessa uivat tapit ja toisessa prässätyt ja samat namböördit löytyy, siks(päk) ihmettelen. Molemmat on kyllä myös takoaleksilla. Jos jollain on niitä lähes ilmaisia osia jääny nurkkiin niin privan kautta voi yrittää päästä niistä eroon :wink: . Kloset kampperkansistakin vois päästä eroon kun eihän kukaan rautasellaisia enää käytä.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Todennäköisesti jälkikäteen tehty uiviks ne toiset.

    Mopsin motit ei ylipäätään oo ollu kovia katkomaan veivejä, jos on katkennut niin "syyllinen" löytyy yleensä jostain muualta kun veivin heikkoudesta. Et tollanen H-profiili kyllä pitäis kestää enempi kun vaikkapa vakiolohko. Tietty ne pitää tarkistaa, et on alapäät ja yläpäät oikeen kokoisia.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi uivat kyllä näyttää ihan orkkiksilta kun on puslatkin paikallaan?
     
  12. Loukku

    Loukku 3rd gear

    Onko takomännistä mitään iloa tai vaihtoehtoisesti haittaa katuvessassa. Hintaeroa noilla ei suomessa hirveesti olis. KB/ICON tavaroita?

    TRW:n sixpäck replacementit on vissiin painavat.

     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noit on ite tehty uiviks sekä puslilla, että ilman.

    Ilo takomännistä riippuu siitä, et kestääks siellä valu tai hyperi männät. Jos noi kestää, niin ei siitä mitään iloa ole. Mut jos ei, niin sitte on paljonkin. Puhtaat valumännät tuppaa olee stock replacement tyyppisiä, eli painaa ja jos detonoi/on apljon sylinteripainetta eli voimaa, ni tuppaa halkeilee. En suosittele jos meinataan virittää. Noi TRW takomännät on jos mahdollista vieläkin painavammat. Mäntä + tappi luokkaa 1100 grammaa. Kestävät ne on kyllä, ja vaatii takomänniks suht pienen välyksen. Jotku KB:n hypereutecticit on vähän kevyempiä ja kestävämpiä kuin valut ja pikkasen kevyempiä, luokkaa 960 grammaa tappeineen. Vastaavasti tollanen kb-icon painaa luokkaa 830 grammaa tappeineen. Jos mäntä/tappi on ton reilu 200 grammaa kevyempi, niin sillä rupee olemaan jonkinverran vaikutusta esi merkiks veivien kestävyyteen ja tehoonkin. Ja kevyempiäkin mäntiä on tarjolla, mut tuppaa olee leetukkatapilla mikä ei ainakaan aftermarket veiveillä ole mikään ongelma. Ite harkitisisn siinä tapauksessa vaikka noita http://www.summitracing.com/parts/MLE-BBM065375F08/ tulevat renkaineen, ovat pinnotetut ja lähtee viel luokkaa 100 grammaa verrattuna noihin KB/iconeihin.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nonni sikspäk veiveillä L2355 yhdistelmä painaa 2108g
    Sama veivi 7025P männällä 2050g
    Ja hyperspektaakkilisella männällä 1944g.
     
  15. hlappis

    hlappis Gearhead

    mihin asentoon nuo männänrenkaat laitetaan isolohkossa?
    jotkut väittää että ei ole väliä noilla raoilla kunhan eivät ole samassa linjassa? :odroll:
    männät ovat keithblack-836 jos nyt on mitään merkitystä tiedolla..
     
  16. Mopar

    Mopar Gearhead

  17. hlappis

    hlappis Gearhead

    tuosta linkistä selvis tuokin "mysteeri" kiitos vain.
    runkopukeista pitää vielä kysyä että onko orggis paikat F-R=1,2,3,4,5?
     
  18. Mopar

    Mopar Gearhead

    Jeps
     
  19. hlappis

    hlappis Gearhead

    hyvin lyhkäisiä mutta selventäviä vastauksia :D kiitos jälleen.
    mutta mites kun tuolta yhdestä pukista löyty orggis valukoho numero 6?olettaen että tuo on nro 1 sitten..koska 2,3,4,5 löytyy.
    kone on koneistettu ja ohjeet oli että pukit tulee orggis paikoilleen.
    saa nähä mikäköhän käkikello tästäkin tulee :rotfl: :poff:
     
  20. Mopar

    Mopar Gearhead

    Jossain niistä tosiaan on sellanen pyöreä?(olikohan) kohokohta ja siinä jotain. Täytyykin huomena kattoo miltä ne orggis pukit näyttää.
     

Kerro tästä muillekin!