viron sankarien verhoilut??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja ruoska, 10.2.2011.

  1. ruoska

    ruoska 1st gear

    Onko kukaan verhoiluttanut penkkejä, ovipaffeja jne jne..viron maalla??

    laatu, hinta??
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

  3. Traveler

    Traveler 3rd gear

  4. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Itte teetin verhoilut viime talvena virossa, Evens hoiti homman tosi mallikkaasti.
    Autoon tehtiin täydellinen modaus: penkit, ovet, kojelauta, keskikonsoli, kaikki pilarit, katto, takapaksi...
    Kojelauta, pilarit, katto ja keskikonsoli alcantaaraa, muut nahkaa.

    Evens haki verhoilut kotonta ja palautti ne sitten muutaman viikon kuluttua.

    Tossa muutama kuva mun autosta.
    http://finnshark.com/forum/showthread.p ... 33&page=61

    Hinta / laatu suhde todella hyvä.

    Siis Autoverhoilu Oy / Evens

    --
     
  5. Buddy

    Buddy 1st gear

    Paljonko maksoi?
     
  6. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    yv
     
  7. ruoska

    ruoska 1st gear

    paljo makso? :D
     
  8. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

  9. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Hyvältähän nuo kuvissa näytti ja jos tekee noita risteilijäsisustuksia niin työn pitää olla ammattimaista tasoa. Itse olen kyllästynyt kotimaisiin tekijöihin alalla kuin alalla, kun aina on kiire, aikataulut venyy, sovitut asiat unohtuu ja ei sitä työtä nyt oikeastaan haluttais tehdäkään.. :x
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ynnä se, että sovittu hinta pompsahtaa yllättäin 50% suuremmaksi... :odroll:
     
  11. nysse1

    nysse1 1st gear

    Teetin fox mustangin verhoilut virossa,penkit+ovipahvien asennus jotka tilattu usas´ta.Joutuivat ottamaan vanhoista ovipahveista osan ja laittamaan kiinni uusiin eli paljon työtä.Ja oli gt:n penkit jotka vittumainen verhoilla.Sanoivat että hinta 800e oikealla nahalla istuinosat ja taustat keinonahkaa.Emännänkanssa kun penkit haettiin,tekijä pahoitteli ja voivotteli kun oli laittanut taustat myös oikealla nahalla mutta samaan hintaan :rotfl: :rotfl: Aikaa 3 vuotta.
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    Toi on epäammattimaista jos noin on käyny. Siks mä ajattelinkin että hinnoista kannattaa antaa jonkinnäköinen haarukka-arvio ja ilmoittaa heti alussa jos näyttää siltä että se tulee pakosta ylittymään. Vanhoja autoja verhoillessa tulee helposti sellasii probleemei eteen ettei niihin olekaan varautunu. Asiakas saattaa sanoa että siihen vaan ompelet uudet pintaverhoukset ja kun otat vanhat verhoukset pois niin pöydälle ei jää kuin pari ruosteista putkenpätkää ja pehmusteetkin ovat varisseet pölynä pöydälle. Tollases tapaukses täytyy antaa asiakkaan valita että pidetäänkö hinta sovittuna jolloin asiakas tulee hakemaan paskat pois ja tuo tilalle kunnolliset tai sit ruvetaan moninkiertaistamaan hintaa. Näin se vaan menee mutta asiasta täytyy asiakkaan kans sopia ettei tee niitä ilman lupaa monta kertaa kalliimmalla hinnalla. Se runkojen korjaus ja uudelleen pehmustus vie joskus perkeleellisest aikaa jota ei ymmärrä jos niit ei ol tehny. Paras tapa taitaa olla sellainen että otetaan vanhat verhoilut irti jonka jälkeen vasta arvioidaan hinta. Mä kun olen opiskelemassa hommaa ni tähän asti olen aliarvioinu jokaisen kohteen työmäärän mutta kait se realismi jossakin vaihees viel iskostuu pollaan ettei ne niin helposti vaan tule valmiiks mitä ajattelee... :wink:
     
  13. Letku

    Letku 3rd gear

    Itse kysyin Camaron etupenkkien verhoilua Autoverhoilulta.
    Minusta olisi ollut kallis homma, kun kaksi penkkiä ois maksanut 950€.
    Ne ois tehty nahasta,mut silti pidän sitä kalliina.
    Itse ois pitänyt viedä Helsinkiin ja hakea sieltä.
    Ja Jimin maasta saa "muovinahkaiset" etu- ja takapenkkien päälliset 350€ Suomeen toimitettuna.
    Jos tietysti tekee näyttelyautoa, niin sit varmaan nahka on paikallaan. Minun tapauksessani "muovinahkakin" kelpaa.
    Evens oli asiallinen, kyseli tarkat tiedot ja kuvaa, tarjous tuli sähköpostiin jossa oli selitetty mitä tekevät ja mitä vaihtoehtoja on. Työn laatu kuvista päätellen kyllä hyvä...
     
  14. Buddy

    Buddy 1st gear

    Ei ol kallist jos 950 maksaa nahkaisina. Suomalainen tekijä ei pysty kilpailemaan tol hinnal jos rehellisest toimii. Nois "Jiminmaan" penkkipäällisis taas on se vaara et sä et saa niitä ite päälle, tai sit niihin joutuu tekemään jopa muutoksia että ne saa sopimaan jolloin verhoilija ottaa niiden asennuksesta muutaman satkun... :wink:
     
  15. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Buddy kirjoitti:
    Nois "Jiminmaan" penkkipäällisis taas on se vaara et sä et saa niitä ite päälle, tai sit niihin joutuu tekemään jopa muutoksia että ne saa sopimaan jolloin verhoilija ottaa niiden asennuksesta muutaman satkun...


    Riittäisiköhän muutama satku noiden moitteettomaan asennukseen :)

    http://www.corvettefever.com/techarticl ... to_41.html
     
  16. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Tämä verhoilu homma on kuin pellistä tekisi...

    Legandaarinen itsetekemisen ilo, sai ostamaan ompelukoneen, ja tosiaan
    pellistä tekemiseen on paljon yhtymäkohtia.
    Mutta se on ikävää havaita ettei tälläistä työtä tunnuta arvostettavan,
    siis että haluttaisiin maksaa hyvästä työstä.
     
  17. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Itse itseäni ylempänä viitaten... kyllä tässäkin maassa varmasti alalla menestyy jos hoitaa asiat kunnolla, siis muunkin kuin itse verhoilun tekemisen. Se kaikki muu on viestintää asiakkaalle, sopimuksissa ja aikatauluissa pysymistä. Itse vein kerran penkit sovittuun aikaan ammattiverhoilijalle ja tämä oli unohtanut koko jutun, ei ollut materiaaleja hankittu ja talli täynnä jne... :x
     
  18. umpio

    umpio 3rd gear

    Minä komppaan tätä. Vaimo on ammatiltaan verhoilija, ja voi jessus perkele niitä tampioasiakaskandidaatteja, joita joskus ilmestyy... Ensin ostetaan kirpparilta hala-val-la joku antiikki (tai "antiikki") huonekalu ja sen jälkeen kiikutetaan se verhoilijalle. "Tarttis saada uudet päälliset, kun nää vanhat on jo kulunu". Ja sitten kun vähän asiaa tutkitaan niin todetaan että esim. sohvaan pitäisi vaihtaa joustimet yms. yms. + että se kangas, jota asiakas niin ihaili, maksaakin tukkurilla sen 105 € /m... Lopputulos on että asiakas lähtee, mutisee kylillä että "perkeleen kallis paikka" ja ostaa Tokmannilta irtopäälliset. Sekä seuravissa ompeluseuroissa ihmettelee että "miten näiddet verhoilu nyt niin paljon olisi muka maksanut?!?". Samaa tuntuu olevan autopuolellakin; priimaa pitäis saada mutta honkkarin irtopäällisten hinnoilla. Ja tervetuloa vaan kokeilemaan miten ihanata on nahalla päällystää jakkaraa kaikki te, jotka piditte tuon yhden jutun 950 €:n hintaa kalliina...
     
  19. Buddy

    Buddy 1st gear

    Penkkien verhoilemises voi mennä hyvinki viikko ja enempiki jos vaikeimman kaavan kanssa edetään. Monet eivät ymmärrä et verhoilut voi tehä miljoonal eri taval ja jos asiakas sanelee tyylin ni silloin on myöskin oltava valmis maksamaan haluamallaan tyylillä tehdyn työn. On aivan kaks eri asiaa tehä penkki laminaattikankaalla tai nahalla. Myöskin on eri asia tehdäänkö penkki käyttämällä vanhoja verhoiluja kaavoina vaiko kaavoitetaanko penkki itse. Jos vaikka vanhat verhoilut ovatkin kadonneet? Sä joudut kaavoittamaan koko istuimen ja se vie perkeleesti aikaa. Sit ku tuodaan pelkkä runko pöydälle ni täytyy tehä pehmusteetkin. Niihin täytyy saada oikea muoto oikeilla materiaaleilla. Ei sinne ihan mitä tahansa vaahtomuovia voi eikä saakkaan laittaa. Voit joutua käyttämään 4-5 eri vaahtomuovikovuutta. Sit ku tuodaanki museoauton penkki jossa on irtonaiset kierrejousitukset. Jousia voi olla monta sataa kpl ja jokaiselle jouselle pitää pahimmassa tapauksessa tehä oma pussi jonka sisällä se on. Arvatkaa kuluuko aikaa? Museoajoneuvoon ei laitetakkaan sit vaahtomuovia. Siihen voi jutua laittamaan meriheinää, vanua, jutemattoa yms. matskuja. Koittakaapa muotoilla istuin meriheinästä... :odroll: Halvimmal saa penkkiverhoilut kun sanoo sil verhoilijal et tee kaikkein halvimmal tyylil niinku tykkäät. Jos sanot yhdenkin määräävän seikan ni hinta saattaa kohota kaksinkertaiseksi koska työmääräkin saattaa tuplaantua. :wink: Näin se vaan menee... 8)
     
  20. js29

    js29 Gearhead

    Evens on hoitanut verhoilut kahteen autooni. Viime kesänä upeat keltamustat penkit ja ovipahvit Corvette C5:een. Ne on nähtävänä heidän kotisivuillaan.Tällä viikolla sain verhoilut 1958 Chrysleriin. Laatu on näyttelytasoa. Sen voi itse käydä toteamassa nyt viikonloppuna Tampereella. Chryslerini on siellä näytillä. Palvelu on pojilla ensiluokkaista ja kuten jo edellä kerroin vastaavaa laatua saa etsiä aika pitkään. Olen menneinä vuosina hankkinut verhoilun kuuteen eri jenkkiautoon ja nämä kaksi viimeistä Virosta. Sanon jo etukäteen että jos vielä tarvitsen verhoiluapua niin kyllä Evens on se joka saa homman hoitaa.
     

Kerro tästä muillekin!