th700 häiriö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja SököMotors, 9.2.2011.

  1. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Kolmonen kytkeytyy pintakaasulla liian myöhään ja hiukka enempi polkaistessa liian aikaisin, muut vaihteet ja turbiinilukko toimii just niinku pitääkin.

    Aski on peruskorjattu 15tkm sitten ja ollut koko ajan tuollainen, alkaa kaupunkiajossa vituttamaan tuo "ominaisuus".

    Jotain säätöä vai jotain uusiks?
     
  2. JCE

    JCE 2nd gear

    Mahdollisesti takertelee venttiilikoneisto. Jos muut vaihdot tosiaan toimii ok, ei jää paljon vaihtoehtoja. Kokeile vaihtaa öljyt, jos ei sillä mene venttiilikoneisto käteen.
     
  3. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Öljyt on vasta vaihtuneet kun aski vaihtu toiseen hylsyyn.

    Se tossa ihmetyttää kun muut vaihdot on tapahtuu hienosti ylös ja alas, kolmonen odotuttaa just sen verran että pääsee kirosana.

    Osaisko joku kertoo venttiilikoneiston onkaloista tarkemmin että mitkä osat siellä kolmoseen voi vaikuttaa?
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Voisko kulunut etummainen vapaakytkin oikutella tuolleen?
    Onko kaasuasentovaijeri normisäädössä? Muista yhden tapauksen jossa kaasuasentovaijeri oli irronnut, vaihtoi aika oudosti.
     
  5. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Vaijeri on q-jetissä kiinni joten liikerata pitäis olla oikee. Vaijerin hienosäätöä oon kokeillut suuntaan ja toiseen, kolmosen vaihtoon ei ole vaikuttanut.
    Vapaakytkimestä mä en osaa sanoa mitään, mutta jos jollain kokemuksia kyseisestä asiasta niin kuulisin mielelläni.
     
  6. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Onko vaijeri ehjä,ei rispaumia ja liikkuu takeltelematta?Ei ole vapaakytkimellä tekemistä tämän kanssa.Jumittavaa venttiilikoneistoa epäilisin,keppi ykköselle ja huudata kierrokset tappiin ja kepistä seuraavaa pesään,sama kolmoselle asti.Sillä saadaan paineiskuja venttiilikoneistoon jos on joku roska jäänyt.
     
  7. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Vaijeri on ehjä ja liikkuu nätisti, uusittu askin korjausen yhteydessä.

    Pakkovaihtoja kierroksilla on toteutettu varmaankin riittävästi kun toi oli aikaisemmin hiukka viilatun kolmeviiskymppisen perässä joka sai reilusti saapasta, nyt vähän kevyemmässä käytössä.
    Ehkä turhan löysästi se nimenomaan kolmoselle vaihtaa.
     
  8. chevy76

    chevy76 1st gear

    Mulla on Astrossa 305 ja TH700 ja siinä on myös kakkoselta kolmoselle kytkettäessä viivettä..Jos ajaa normaalisti, niin nostaa kierroksia ja vaihtaa sitten pamahtaen kolmoselle..4-kytkeytyy taas normaalisti ja lukotkin toimii..Alaspäin ja 1 ja 2 toimii oikein. Täyskiihdytyksessä vaihtaa sitten 2-3 ilman pamahdusta..mikä siinä lie..?? Onko laatikko otettava käteen vai pärjääkö säätämällä?
     
  9. nixu85

    nixu85 1st gear

    mulla kans pontiac viivyttelee kolmoselle vaihtoa, pari kertaa ns. jättäny vaihdon kesken ja jääny vaan luistamaan. luistatettu ei ole, että kaasu pois ja uusi kiihdytys. onko vaan ikäloppu loota vai jokin muu toimintahäiriö?
     

Kerro tästä muillekin!