ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    kuvan pyytäjät ja teksti-viestittelijät on roska-sakkia, koskaan ei oo tullu kauppaa mistään teksti-viesti henkilön kanssa. jos ei raski soittaa "kallista" puhelua niin kuinka sitten raskis ostaa mitään?
    samaa porukkaa on nää tyypit jotka swapeissa pyytää puhelinnumeroo, koskaa ei oo kenestäkään kuulu mitään jälkeenpäin, paitsi siitä yhdestä joka soitti n. vuoden päästä ja selitti joutuneensa sairaalaan ja sen takia ei voinu soittaa aikasemmin, onneksi kama oli myyty jo aikoja sitten..
     
  2. gec

    gec 3rd gear

    Ei kai näissäkään voi yleistää?
    Itekin joskus kyselin autosta s-postin kautta aika paljon, pyytelin kuvia yms. Varmaan tekstareitakin heitin. :lol: Menin paikan päälle, koeajoin ja ostin auton pois. Ei sitä huvikseen viitti monen sadan kilsan päähän lähtee autoa kattelemaan...
     
  3. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    ^kyllä voi!
     
  4. ktech

    ktech 3rd gear

    no ei aina. myin aspenin taannoin "tekstiviestittelijälle". katsoi auton, koeajoi ja vei pois.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mä oon sit sitä roskasakkia varmaan... Käyttistä kun ostattelin lähetin pääasiassa sähköpostia. Sai vastaukset juuri niihin asioihin mihin kysyin. Ei tarvinnut höpötellä säästä ja muusta maailmanmenosta vaan ainoastaan autosta.
    Ensimmäisen kerran soitin myyjälle kun olin Seinäjoella matkalla autoa hakemaan ja totesin ettei tarvitsekaan tulla Kokkolaan vastaan vaan riittää että hakee paikalliselta juna-asemalta.

    Maksoin käteisellä auton pois kun olin todennut sen olevan suunnilleen luvatun kaltainen. :poff:

    Mun mielestä on paljon helpompaa laittaa säpoa tai tekstiviestejä, jää muistiin ne tiedot mitä on vastattu kysymyksiin.

    Jos myyjää ei kiinnosta kirjoittaa vastauksia noihin viesteihin niin tuskin kiinnostaa muutenkaan sen myynti.
    Koska mä ainakin tavaraa tai autoja myydessäni pyrin kaikilla mahdollisilla keinoilla pitämään yhteyttä.
     
  6. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Mikähän ongelma siinä kuvien laittamisessa(ilmoitukseen tai mailiin) näin vuonna 2011 voi vielä olla? :odroll: Lähes jokasella on puhelimessa, tai vähintään joltain kaverilta joku digipokkari luultavasti löytyy.
     
  7. bblock

    bblock 3rd gear

    Lisäkuvien ottamisessa on vaivaa jos menee aivan älyttömyyksiin...esim. ostaja ilmoittaa olevansa todella kiinnostunut autosta ja viikon verran joka ilta tulee @ pyyntö kuvata jotain,yleensä kuvat täytyy olla jopa venttiilin hatuista ja tunkista / varoituskolmiosta. Soittoa ei kuulu pyynnöistä huolimatta ja ostajan numero ei tule missään esille että voisi itse soittaa. Noin 40 kuvan jälkeen yhteydenpito loppuu yllättäen tai ilmoitetaan että 3000€ auto ei olekaan uudenveroinen vaan siinä on naarmu tai jotain muuta vikaa ???
     
  8. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Jep, näinhän se joskus menee että ostajaehdokkaat on enemmän kiinnostuneita myyjän juoksuttamisesta tietsikan ja auton väliä kamera kädessä kuin itse ostotoimenpiteestä. Sitten kun kaikki mahdolliset ja mahdottomat kuvat on nähty, niin ostajaehdokkaasta ei kuulukaan enää mitään. Katoaa kuin virtuaalipieru virtuaalisaharaan. Ja tuskin aina johtuu siitä, että ostokohde on niin romu ettei sitä kannata ostaa vaikka sais sulo vilenimäisesti halavallaa...

    Tämän takia en ole vissiin ainut joka vierastaa kuvien laittamista muille kuin soittajille. Soittajat kun ei yleensä kehtaa juoksuttaa turhan takia (lue=ilman todellista ostoaietta) myyjää samalla tavalla kuin ne, jotka vaan tykkää pyöritellä sähköpostirulijanssia.

    Älkääkä nyt ottako hernettä nenään jokainen, joka käyttää lähinnä vaan sähköpostia kun tekee autokauppaa... Mutta ainakin oman kokemuksen mukaan ostajista yli 90% on niitä jotka tosiaan soittaa ensin ja pyytää (lisä)kuvia vasta sitten.
     
  9. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Itse tarkotin lähinnä sitä että siihen ilmotukseen vois alkujaankin laittaa kuvia autosta, ettei niitä tarvi erikseen alkaa kyselemään. En minkään nyt kuitenkaan ala lähikuvia pohjasta ja maalipinnan virheistä pyytämään, ne näkee sitte paikanpäällä. :)
     
  10. testaaja

    testaaja Gearhead

    Itte myin joskus 1996 Elcaminon hollantilaiselle hollantiin, tai siis tää hollantilainen ajo sen pasaksi n.1h oston jälkeen. :rotfl:
    Puhu aika hyvää suomea ku sillä oli suomalainen eukko. Olisko Jaap uskaltautumassa taas suomen automarkkinoille... :D
     
  11. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    [quote="mikkisKoska mä ainakin tavaraa tai autoja myydessäni pyrin kaikilla mahdollisilla keinoilla pitämään yhteyttä.[/quote]


    oon siis yli 30 vuotta tehny väärin...kyllä ostajan tuntee heti kun se ensi-kontakti on otettu, se vaan on yksi niitä selittämättömiä juttuja, jotka kokemus opettaa.
     
  12. Peeveli

    Peeveli 1st gear

    dave ol tää jäppinen mut sille ei tahtonu mennä millään perille et en korjaa/vaiha laatikkoa sille ja et Helsingistä on tosiaan liki 1200km tänne.
    nii eikä se kyl haplannu Suomia eikä enkkukaa olt vahva jos ei ny itelläkää :) Tosin suurin syy kekustelujn loppumisee ol käteinen ja käteen! :eek:
     
  13. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    samat tarinat,ostanut,pari chevyy ja käkkylää spostilla tiedustelemalla,sitten pari lisäkuvaa,sitten soittanut et tuun hakemaan ja tehdään kaupat jos ei oo photoshopattuja.jos itse myyn kuvan (ien)ottaminen joku minuutti,koneelle siirto toiset minuutit ja se on siinä,tosi iso ja vaikeee homma.ne autonmyyjät jotka ei vastanneet jätin ostolistalta pois.monihan tätäkin foorumia harrastaisi jos pitäisi puhelimella kommentoida.
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos olet sitä mieltä että olet tehnyt väärin niin ok.. Ei mua sun kaupanteko tavat kiinnosta.

    Sanoin vaan että itse myydessä pyrin kaikilla mahdollisilla keinoilla lisätä tavaran myynti mahdollisuuksia. Jos ostajaa ei kiinnosta soittaa mutta haluaa lisätietoa niin se saa sitä niin kuin haluaa.
    Mutta jos joku myyjä ei suostu vastaamaan yksinkertaisiin kysymyksiin parissa päivässä tietokoneen tai puhelimen näppäimistön avulla, niin silloin ei välttämättä me tehdä kauppaa siitä vehkeestä.
     
  15. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    "viisaampi antaa periksi ensin", sanoo vanha sanalasku..ne lisätiedot voit tunkee tiedät-kyllä-minne.
     
  16. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    vähän ot mut milläs peeveli suhailee jos sattusin vaikka ajeleen siellä päin 8) tällä hetkellä ite majailen karigasniemessä 8)
     
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jos ostajaehdokas pyytää niitä lisäkuvia, niin ne voi kans sitten laittaa sillä tavalla, että auto näkyy joka kulmasta + konehuone + sisätilat. Joskus kun näitä myynti-ilmoituskuvia (esim. nettiautosta) katselee, niin tuntuu siltä, että tarkoituksella jätetään joku olennainen asia (vika) kuvan ulkopuolelle... Ja jos paikanpäälle on sitten autoa tultu katsomaan, niin selviää, että niin olikin. :odroll:
     
  18. 7ups

    7ups 1st gear

    Joskus nettiautossa oli jonkun, muistaakseni Volvo 740, myynti-ilmoituksen sisäkuvassa salkku kuskin penkillä. Jos tarkkaan katsoi niin näki penkissä salkun vierestä alkavan ratkeaman, mutta se taisi olla selvää jo muutenkin..
     
  19. Peeveli

    Peeveli 1st gear

    Itse asiassa olemma tavanneet ku otin kuvan su autonpersiistä siitä tarrasta Inarissa :soosoo: Eli letukalla!! No ei vainen tolla -90 Vanilla ja punasella trans sportilla. Eiku pane viestiä ku olet täällä ni keitämmä sörröt!
     
  20. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Viimeksi oli pyyntö 120€ ja vaihdossa tarjottiin mm. erilaisia Hiacen peltivanteita. Olisin saanut valita vajan takaa kasasta parhaat päältä. Myös pensselillä maalattua melkein ajokuntoista Volvoa tarjottiin. Siihen olisi jo pitänyt maksaa väliä. En tiedä onko oikeasti joillain elämän sisältöä soitella ja yrittää vaihtaa ja kierrättää eteenpäin täysin joutavaa ja arvotonta paskaa. Nyt ei todellakaan ollut kyse mistään harrastus- tai keräilykapineista.
     

Kerro tästä muillekin!