Buick 401 ja 425 Nailhead-moottorien osien saatavuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mikael K, 15.10.2010.

  1. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    No Falconilla on niitä esim.täydellisen sarjan mukana.Saat valita sen kokoiset männät settiin kuin huvittaa:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Buick-40 ... 2c56b20509
     
  2. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Onhan niitä käytetty aikanaan aika paljonkin jenkeissä rodeissa. Ja onhan noita Suomessakin nähty,isompana ja pienempänä versiona.Taitaa noita naulapäitä olla muutamia edelleenkin rodeissa kiinni.... :wink:
     
  3. FE MAN

    FE MAN 1st gear

    en kyllä naulapaatä rupeis virittämään...synkän näköne pata..
     
  4. rötvä

    rötvä 1st gear

    Vaihdelaatikosta aloittaisin naulapään virityksen vaikka dynankin kanssa jo hinnat alkaen-kaupunkimaastureille pärjää :)
     
  5. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Niinpä.Sen takia niitä aikoinaan laitettiin just paljon näytille nuorison ja persaukisten autoihin,joissa ei ollut konepeltiä ja muita osia koristamassa rumaa klimppiä.Myös säälittävän vääntömomentin ansiosta ne kävivät hyvin vain kevyisiin vaunuihin.
    Sen sijaan fe motit oli niin hillityn tyylikkäitä ulkonäöltään,että ne voitiin huolettomasti kätkeä konepellin alle jemmaan pois rahvaan rasvaisten käsien ulottuvilta.
    Moottorit olivat kaikessa arvokkuudessaan aivan liian tehokkaita ja aristokraattisen upeita luomuksia teinien hot rod viritelmiä kaunistamaan.
    :poff:

    Parit kuvat noista synkistä keksinnöistä:

    http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... cture+post
     
  6. kuula

    kuula Gearhead

    Osu ja uppos :rotfl: :rotfl:
     
  7. FE MAN

    FE MAN 1st gear

    kyllä noista tehoista ja vääntömomenteista voi olla eri mieltä.yhden tommosen moottorin kasannu, ei voi kyllä sanoo et tommosesta malmista hirveitä lukemia otetaan pihalle.
     
  8. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Hmmm yhden...ite oon niitä muutaman kötöstellyt nippuun viimeisen 15 vuoden aikana ja ei oo ollut kestoissa valittamista eikä väännössä valittamista.Strippiäkin oon pari kertaa käynyt kokeilemassa.

    Niin...vakio paska puski kuitenkin alkuperäisiä valusarjoja huonommilla peltitötteröillä 2900 rundin kohdalla 600 newtonia Sämpyn dynossa.
    Ei se nyt ehkä kuitenkaan niin kamalan huonosti ole.
    Kannet noissa on vaan aivan tukkoiset paskat.
    Lohkot on hyvää valua ja akseli sekä veivit takokamaa ja kestää sen verran löylyä,että ei tarvi heti ensimmäisenä mennä pillettikauppaan ettimään parempia.
     
  9. Juze86

    Juze86 2nd gear

    ST-400 :wink:
     
  10. RivO

    RivO Gearhead

    Ei se dynaflown remontti nyt niin kallis ole, 750 taalaa oli korjaus setti kaikkineen kuluvineen ja etumaisella öljypumpulla + työt + käytetty turbaani, reilu tonni alveineen ja tulleineen. Laatikko on myös nyt maalattu uudelleen.

    Dynaflowssa on aikas hyvät paineet, koska etumainen pumppu oli täysin väljä, silti vain pikkuisen alkoi tyhjäkäynnillä nyhtää liikennevaloissa, mutta, väljät sai pois pakoista kun nosti vähän polkimella kierroksia, tai laittamalla mäkivaihteen päälle(?).

    Eikä ne kitkat siellä mitään normaalista pienempiä ole, jos hajottamaan alkaa, niin varmaan sen D-päällä saa hajalle, mutta pienellä alueella tuskin. Varmaan goodritsistä loppuu aiemmin pito kuitenkin.
     
  11. rötvä

    rötvä 1st gear

    Olisko ollu 1300e muutama vuosi sitten dynan täysi remppa, turbiinikin kävi auki. Mukavin laatikko ajella mitä on tehty
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Pakko kuittaa enkä haasta riitaa enkä provoi.
    Kun miehen (?) nick on FE ja arvostettu moottori guru kyseessä kun hän on sellaisen YHDEN Naulapään tehnyt. Et varsinaisesti kertonut mitä siinä malmikasassa oli mikä tökki? Selvästi olet muitakin moottoreita tehnyt kun noin syvällä kurkuäänellä tuon kerroit ja vaikka en sitä kuullut, vain luin, niin olin kuulevani henkselien paukuttelua johonkin fe mottiin.
    VOI TSIISUS! Katoitko poika yhtään lähempää sitä Naulapäätä kun avasit ja kokosit. Toivottavasti, muuten tolla asenteella saa senkin tehtyy päin vittuu.
    Puhutaan vaikka öljyn kierrosta. Huomasitko että nokka-akselin vieressä menee kolme pitkittäis kanavaa öljylle ja minne ne menee?
    Ei sellaista voi noilla ennakkoluuloilla nähdä.
    Mulla ollut samaan aikaan 425 Molopää ja 426 Hemi vierekkäin tallin lttialla. Eroa toki on, mutta en pitänyt Naulapäätä alimittoisena. Se kokemus mitä Naulapäistä mulla on muuta kohennettavaa kun venttiili koneiston ja jakopään. Kumpikaan ei tykkää kierroksista. Niihin saa nykyään palikkaa paremmin kuin 20-25 vuotta sitten.
    Jatketaan joskus jos tää menee vastakkain asetteluksi Naulapää v. fe.
    Mulla on ollut lukuisia fe motteja. Jos saat noi laput silmien vierestä niin voin jatkaa juttua puolueettomasti mikä ei sulta taida onnistua?
    Lähetään nyt ekaks siitä öljyn kierrosta. Heh, tulihan teille se side-oiler, heh.. Ja ivieläso heh..
     
  13. FE MAN

    FE MAN 1st gear

    joo ei mul oo mitään väliä mitä kukakii ruuvaa se oli yksi mielipide minulta.riitaa en rupee haasta jokaine dusailee sitä mitä haluaa..vaikka pojittelemaan kävitkin...
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Sori mies. Kerro nyt kuitenkin mikä siinä malmikasassa tökki mikä on kevyempi kuin fe? Haluisin kuulla kaikki mielipiteet mitkä jäi sinua vaivaa?
    Liian helppoa kun kansien plaanauksen jälkeen ei tartte imusarjaa eikä venakoppia shimmata et menis edes sinne päin? Ja kerro sitä fe öljyn kierrosta ja jäähdytyksestä?
    Kerro ihmeessä lisää.
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tää ei ole provoo. En sano sua pojaks enää, mutta en rupee herroittelee ennen kuin miehellä on näyttöä. En tarkoita että oot tehny jonku kovan fe motin kadulle tai kisoihin. Mutta kerro ihmeessä mikä siinä Naulapäässä tökki? Tuohon et ole vastannut.
    Heh, silloin kun mulla muistaakseni pääsiäisenä 91 oli Hemi ja Naulpää osina Tuomon (R.I.P.) pajalla siellä oli yks kiinni leiponu -yllätys yllätys- fe mitä luutiin et se on 390. Njet. Se oli 427. Ja tietty sun nimimerkkis fe. Kyllä niitä zoomailtiin. Ja se teidän 427 ei ole 427 vaan paljon? No kuukleta mies jos et tiedä.
    Kyllä mä tiedän fordin ja esim Holman&Mo kisataustan ja arvostan niitä vaikka en ole foordpoika/mies.
    Kerro nyt MIES jotain fucktaa feestä ja antijeesusteluja Naulapäästä niin päästään itse asiaan aiheesta.
    Mulla ei ole ennakoita enempää kuin6 astetta hitaasti 36 asteeseen. Sama mikä timi isolla Naulapäällä vitun hyvin. Paittsiti jos keitti, mutta Naulapää kestää pienen ylilämmön AIVAN IHAN VITUN ERI TAVALLA KUIN fee ennakkoluuloja.
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ja lisää kiukaalle ja sun muroihin kusen kun ei vastausta tule.
    Kerro nyt siitä sun mielipiteestä Naulapäästä? Ei tarvii vertaa heh, side oileriin, heh, vaan mihin tahansa?
    Et ole sanonut mikä effeessä ois parempaa. Ei sulla riitä evätkään siihen.
    Emme siis pidä Naulapäätä yber alles, mutta kerro ihmeessä mikä sinä tökki?
     
  17. B 50

    B 50 Gearhead

    Repelihän on piiskannu täällä ittensä kunnon hurmokseen. :D
     
  18. RivO

    RivO Gearhead

    Niin, virityskokemuksia?
     
  19. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mulla on ollut TA-Perfin erilaisia hydrauli kärsiä käytössä ja tällä hetkellä se kaikista tiukin malli.Vaatii jo turbiinia,välitystä ja puristusta.
    Tän kesän kattilaan on tulossa hydraulirullanokka,kairatut kannet,rullavipat yläkertaan,säädettävä trueroller jakopää,ruttua lisää,o-dekkaus,vähän kaasaria tai ruiskua ja jonkun näköistä peltiränniä.
    Myöhemmin sitten näkee dynossa,että miten kävi.
    Edittiä sen verran,että rullanokasta riippuen pitäs käyttää joko stage 2 tai 3 jousia.Nostosta ja vippa suhteesta riippuen,myös venttiiliohjuria joutuu koneistaa alas.Retskut ottaa muuten kiinni.

    Puristusten kanssa kannattaa huomioida,että GM orkkis peltitiivisteet on kolme kertaa ohuemmat kuin fel-pron massatiivisteet.Rempan jälkeen laskee rutut noilla uusilla tivareilla,jos ei sitten ota dekistä tai kansista pois.
    Mä oon sitä keksintöä vedättänyt välillä 7000:kin eikä ole vielä mitään koskaan hajonnut.Eihän siitä tehollisesti,eikä ajallisesti mitään hyötyä ole ollut,mutta kun ei ole ollut rajoittajaa ja innostunut vähän liikaa.

    Jos sulla on squarebore valurauta imusarja,niin siitä kannattaa sahata ja snurrata ne ensiö ja toisiopuolen välissä olevat seinät ja kannakset veke.
    Eli näin,miten tossa uustuotanto 2x4 imarissakin on tehty.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Jos nyt vähän saa ratsastaa aiheella...

    Mun 401 vie ihan sairaasti soppaa. Tarkkaan en ole mitannu mutta n. 20l/100 maantielläkin. Onko ominaisuus vai jossain mahdollisesti vikaa? Sytkävehkeet olen uusinu mutta kaasarille en ole tehny mitään.
    Lähinnä vertaan kulutusta -60 caddyyn, joka vei mielestäni selvästi vähemmän.
    Toinen ongelma, jos seisoo vähänkin pitempään, niin joutuu sahaamaan/pumppaamaan kaasua reilusti ennenkuin lähtee käymään. Ilmeisesti ainakaan rikastin ei toimii oikein, mahdollisesti pa-pumppu laskee takaisin tankkiin?
    Tähän liittyen, onko saatavana korvauskaasuttimia?
     

Kerro tästä muillekin!